fbpx

הכירו את האריה – כל מה שאתם צריכים לדעת על כלב שיצו

0

הכלב שבשפה המנדרינית שמו אומר "כלב אריה" הוא כלב מיניאטורי עם פרווה גולשת אשר שובה לב עם המתיקות והיופי שלו. אולם, בגוש הפרווה המתוק הזה אין שום דבר אשר מזכיר אפילו קצת אריה. אז למה בכל זאת החליטו לקרוא לו ככה? ובכן, יש כאלו אשר טוענים שהגזע במקור היה דומה לאותם פסלי אריות שהיו נפוצים בתרבות האסייתית העתיקה. אמנם, בניגrד לאריות אשר מסמלים הרבה מאוד פעמים חוזק ואומץ לב, כלב שיצו הוא אינו בהכרח לוחם – אלא מאהב.

מאפיינים של כלב שיצו

כלב שיצו ידוע בזכות חוטם קטן וחמוד, עיניים חומות גדולות ופרווה קטיפתית, ארוכה ויפה מאין כל שיעור, כזו אשר מגיעה הרבה מאוד פעמים עד לרצפה עם האורך שלה. בשל כל המאפיינים שלו והמראה החמוד שלו שממיס את כל הנוכחים בחדר, אין כלב שיותר מתאים להגדרה של כלב צעצוע כמו כלב שיצו. עם זאת, חשוב מאוד לציין כי אותה פרווה שכל-כך הרבה אנשים אוהבים מצריכה שגרת טיפוח של ממש שכן, היא זקוקה להברשה קבועה מדי. כלב שיצו הוא כלב שובב וקופצני עם המון שמחת חיים ואופטימיות, אם כי חשוב לציין שמדובר גם על כלב עקשן עם אופי חזק. בניגוד לגזעים אחרים עם רמת שובבות דומה, כלב שיצו הוא כלב שנהנה מרביצה בבית ואינו דורש יותר מדי בכל הנוגע לפעילות גופנית שכן, טיולים בסיסיים עם הכלב יספיקו. אולם, כדאי לדעת שמדובר על כלב שאוהב הרבה מאוד תשומת לב, כך שהוא זקוק להמון אהבה וחיזוקים חיוביים מצד בעליו. כלבים אלו נחשבים לנאמנים מאוד וצייתנים, כך שהם יעשו הכל בשביל האדון שלהם.

דגשים חשובים מאת וטרינר

כלב שיצו הוא בעל מבנה עיניים בולט ורגיש מאוד. כתוצאה מכך, הוא נוטה לסבול מבעיות עיניים שונות אשר עלולות להתדרדר במהירות במקרים מסוימים, כך שבמקרים בהם אתם רואים הפרשות, גירוד עם הכפה מצד הכלב או אפילו אדמומיות חשוב מאוד לגשת לבדיקה בהקדם האפשרי שכן, גילוי מוקדם עשוי לחסוך לכם שלל תסבוכות ובדיקות רפואיות. נוסף על כך, במהלך השנים האחרונות יותר ויותר מקרים של מחלת ברוצלה קניס התגלו בישראל, מחלה מסוכנת מאוד לכלבים שעלולה גם להדביק בני אדם. בהתחלה היא התגלתה בעיקר בקרב כלבי שיצו, כך שככל הנראה מדובר על גזע שנוטה לחלות בה יותר, כך שבמקרים בהם אתם מאמצים כלב מגזע שיצו – חשוב מאוד לערוך בדיקת דם.

לסיכום

כלב שיצו הוא כלב נוח וקל לאילוף, בין היתר בשל היותו סקרן ושובב מאוד, כך שהוא מאוד אוהב ללמוד דברים חדשים והוא יעשה זאת בהתלהבות חסרת גבולות. זו בדיוק הסיבה שמדובר על כלב פופולרי מאוד בתערוכות הכלבים השונות – הוא יעשה הכל על מנת לרצות את הבעלים שלו והוא מאוד אוהב חיזוקים חיוביים.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook