fbpx

קטנים גדולים: 6 טיפים לעיצוב חדר ילדים

0

אצל רובנו, חדר הילדות נצור במקום מיוחד בלב, וכאשר מעת לעת אנו מבקרים בו בחיינו הבוגרים, תמיד עולים זיכרונות שמעלים לנו חיוך. אם גם אתם רוצים ליצור לילדים שלכם חדר ילדים שיישאר עמם לחיים שלמים, אספנו כמה רעיונות לעיצוב מוצלח

מאת: מעיין מליח

עבור ילד, החדר שלו הוא עולם ומלואו; הוא מקום בו תקריאו לו סיפור לפני השינה, וקירותיו הם הדבר הראשון שיראה כשהוא מתעורר בבוקר. שם הוא שומר את הצעצועים האהובים עליו וברוב המקרים גם יגדל באותו החדר כל הדרך וכנראה עד לצבא, לכן חשוב ליצור את החדר כחלל המאפשר צמיחה, שינוי והתפתחות, עם מאפיינים על-זמניים שיוכלו לגדול לצד הילד שלכם. אז אם גם אתם לפני שיפוץ או שינוי, ומחפשים להפוך את חדר הילדים שלכם לחדר חלומות, אספנו עבורכם כמה טיפים. לפני הכל, ולפי שתתחילו את התהליך, חשוב  לוודא כי יש לכם ביטוח דירה ותכולתה – לכל מקרה שלא יהיה, ושביטוח הדירה שלכם כולל כיסוי צד ג', המכסה גם את איש המקצוע אשר מגיע לעבוד בחלל או את המוביל המפנה או מוביל פנימה רהיטים. קדימה, מתחילים!

השקיעו בחומרים איכותיים

עיקרון זה נכון לגבי כל שלבי העיצוב והרכישה בבניית החדר המושלם. גם אם חלק מהפריטים לא ימשיכו עם הילד לנעורים, תמיד תוכלו להשתמש בהם בחדרים של האחים והאחיות הקטנים או אפילו להעביר הלאה לאחיינים. רהיט איכותי יכול להחזיק חיים שלמים והשימוש הנוח והמעשי בו ביום יום שווה את ההשקעה. טיפ קטן על הדרך הוא לעשות השוואת מחירים לפני קניות גדולות, לפי אתר ניהול ההשקעות 'פאנדר' המחיר של חומרי בנייה ומוצרים עלו בינואר האחרון ב2.6% וכתוצאה מכך גם מחירם של רהיטים וחפצים לבית אז שימו לב לחפש את המחיר המשתלם ביותר.

נצלו את החלל בצורה הטובה ביותר

לפני שניגשים להתאמה בין הפריטים בחדר, בחירת צבעים וסידור קישוטים, חשוב לדמיין ולתכנן איך אפשר למלא את החדר בכל מה שצריך ובאותה עת להשאיר כמה שיותר מרחב. מיטה למשל היא דבר שבטוח יהיה בכל חדר ובגלל שמיטות מגיעות בכמה גדלים קבועים, תוכלו לסמן במסקינג טייפ על הרצפה את גבולות המיטה ולקבל מושג על המקום שנוצר מסביבה והחלל שנותר, עוד לפני הרכישה. לאחר מכן, מגיע שלב הארונות, בו מומלץ בחום לשקול להקדיש קיר שלם לארון גדול בו תוכלו לאחסן חפצים שילכו ויתרבו ככל שהילד יגדל. נדיר מאוד שנוצר מצב של עודף מקום לאחסון ואם בכל זאת יישאר לכם מקום פנוי בשנים הבאות, תוכלו לאחסן שם חפצים נוספים כמו מזכרות או בגדי חורף.

בחרו את הריהוט האידאלי

מן הסתם שולחן כתיבה קטנטן לילד בגיל בית-ספר יסודי לא יספק נער תיכון שיצטרך שטח למידה רחב יותר, לכן שימו לב שכשאתם קונים רהיט אתם חושבים על 3-4 שנים קדימה לפחות. אם הזכרנו שולחן כתיבה למשל, ניתן למצוא אחד כזה שיתאים לכל תקופת בית הספר היסודי ולאחר מכן אחד שיתאים לחטיבה ולתיכון יחד. כונניות, שידות ודומיהן יכולות, בעזרת בחירה, נכונה להתאים בחדר גם כאשר חלק מהפריטים ישתנו מסביבן לאורך הזמן ואם תחילה הן יראו מעט גדולות מדי, הרי שתוך שנים בודדות הן כבר יתמלאו בחפצים נוספים.

פלטת צבעים מזמינה ומגנה

זה מובן שאנחנו רוצים לייצר לילדים חלל צבעוני ומלא חיים, זהו האינסטינקט שלנו. אבל האמת שחדר שכולו צבעים חזקים וצעקניים יצור תחושה מציפה ולא נעימה, במיוחד בגילאים קטנים, ומעבר לכך, ישאיר מעט מאוד מקום לילד לדמיין, לחלום ולהביע את עצמו. בחרו לא יותר משניים או שלושה צבעים ניטרליים ורגועים כמו לבן, חום בהיר או צבע קרם נינוח והשתמשו בהם בתבונה על קירות החדר ובבחירת הרהיטים. את הצבעוניות המתבקשת הכניסו לחדר בעזרת צעצועים אהובים וקישוטים שניתן להסיר או להחליף בקלות וכך החדר יישאר אטרקטיבי לאורך שנים.

האירו את החדר

אין דבר שמשנה ומטיב עם חלל יותר מאשר תאורה נכונה. גם החדר המעוצב והמוקפד ביותר לא יהיה מזמין ומסביר פנים באמת ללא התאורה שמתאימה לו. שימו לב שאתם מנצלים את מלוא האור הטבעי שבחדר ולא חוסמים אף לא סנטימטר של חלון לטובת רהיט שאהבתם, ושבחרתם בווילונות שמאפשרים גם כניסה של אור מרוכך ולא רק החשכה מוחלטת. השתמשו באהיל עדין למנורה המרכזית בחדר ושימו לב שהמתגים שלה ושל מנורת הלילה נגישים לא רק לכם אלה גם לילד בכל גיל.

תנו לילדים להביע את עצמם

ברור שילד קטן לא יכול להיות שותף ברוב הבחירות שיש לעשות כשמעצבים את החדר שלו אבל בהחלט אין צורך להדיר אותו מהתהליך לחלוטין. אם למשל הולכים לבחור פריטים שהם ברמת התוספת כמו כריות, פוף או קישוטים לקירות, קחו את הילד איתכם ונסו להבין מה מושך אותו ועושה לו תחושה נעימה. אחרי שהחדר כמעט הושלם והוצבו בו מדפים ומקומות אחסון, תנו לילדים לבחור מה יונח איפה ובאיזו צורה, כך הם ירגישו מחוברים ונינוחים בהרבה בחדר הפרטי שלהם.

יוצרים להם מקום לחלום

עיצוב חדר ילדים יכול להיות משימה מהנה ומספקת במיוחד, זהו חלל ליצור בו זיכרונות נעימים לחיים שלמים ואתם נותנים לילדים שלכם את ההתחלה שהם כל כך זקוקים לה. בגלל ההשקעה הרבה שכרוכה בכך, חשוב לזכור לרכוש ביטוח דירה כך שתוכלו להיות רגועים שההשקעה שלכם מוגנת בידיים טובות. בחרו חומרים ומוצרים איכותיים, צבעים ניטרליים ורהיטים פרקטיים ואתם בדרך לחדר חלומי. בהצלחה!

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook