fbpx

25 אחוז מאנשים שעברו פשיטת רגל- לעולם לא ייקחו משכנתא בבנק

אדם שעובר פשיטת רגל, שומע מכל הכיוונים שהוא למעשה פועל כדי לפתוח דף חדש. אבל המציאות היא שונה לחלוטין, בעיקר מבחינת הבנקים והמשכנתא. בבנקים יש מה שנקרא "אין הזדמנות שנייה". המטרה של המדיניות הזו היא להרחיק מהבנקים אנשים שעברו פשיטת רגל.

0

למה בעצם הבנקים שונאים פושטי רגל?

הסיבה היא לכאורה פשוטה, גם אם לא הגיונית במיוחד. אנשים שעברו פשיטת רגל הם בעצם התנערו מהחובות שלהם ובעיקר מבחינת הבנקים- התנערו מאחריות כלפי החובות שלהם. 

אין דבר שהבנקים שונאים יותר מאשר אדם, שהתנער מהאחריות שלו כלפי הבנקים והגיע למצב שהוא לא משלם. מבחינתם זה גזר דין לאותו האדם. הסיבה היא מאוד פשוטה: הבנקים לא רוצים בשום דרך, "לעודד אנשים ללכת לפשיטת רגל". מבחינת המערכת- אם הם נותנים הזמנויות שניות לאנשים שעברו פשיטת רגל, הם בעצם מעודדים אנשים אחרים לעשות אותו דבר.

אז איך קורה שלא ניתן לקחת משכנתא לעולם?

אני לא יודע אם אתם מאמינים לי עכשיו, אבל תאמינו לי, אני מטפל בעשרות משכנתאות לפושטי רגל לשעבר, תאמינו לי- בערך 25 אחוז מאנשים שעברו פשיטת רגל, לא ייקחו משכנתא לעולם ותיכף נדבר על הסיבות לכך:

בנקים שרופים: 

החלק הראשון מבין האנשים האלו הם פשוט אנשים שנשרפו בכל הבנקים. הכוונה היא לזה: ברגע שהיו לך בעיות משמעותיות מול בנק כל שהוא, זה בעצם אומר שהבנק הזה לעולם לא ייתן לך משכנתא. ישנם אנשים שהם היו בעלי חברות גדולות והחברות ניהלו חשבונות בנק בכל הבנקים בישראל.

אם זה נראה לכם מוגזם, אז לא. הדבר הזה הוא מאוד נפוץ ויצא לי לפגוש הרבה אנשים שניהלו חברות גדולות מאוד עם חשבונות בבנקים רבים, בנוסף כמה חשבונות אישיים. ברגע שהייתה נפילה, נוצר מצב שאין יותר שום בנק שניתן לעבוד מולו.

חברות בעמ שנכנסו לפשיטת רגל:

אולי תאמינו לי או לא, אבל אדם שלפני פשיטת הרגל ניהל חברה בעמ, עלול להיקלע למצב שבו הוא לעולם לא יצליח לקבל משכנתא. 

הסיבה היא פשוטה, גם אם מוזרה. אדם שהייתה לו חברה בעמ שנכנסה לפשיטת רגל והלכה לפירוק על ידי בית משפט או חברה בעמ שנשארה בסטטוס פעיל, כולל חובות שהיא סוחבת איתה- מביאה את האדם שרשום בתור הבעלים שלה לקבוצת סיכון של אנשים שלא יקבלו משכנתא.

אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל קיים סיכון שמישהו יגיש תביעה נגד החברה והבעלים יהיה אחראי לתביעה הזו, גם אם הוא עבר פשיטת רגל. בגלל זה הבנקים יכולים לסרב לתת משכנתאות גם אם עברו הרבה שנים אחרי קבלת הפטר.

הבנקים בודקים מערכות נוספת:

לאחרונה יצא לי לשמוע הרבה מאוד אנשים שאומרים: עברתי כבר מעל 3 שנים אחרי קבלת הפטר, בדוח נתוני אשראי שלי לא רואים יותר כלום, אז למה לא מאשרים לי משכנתא? 

העניין הוא כזה: הבנקים מאוד נזהרים מאנשים שעברו פשיטת רגל ולא רוצים שום קשר איתם. במיוחד הבנקים הקטנים פיתחו מערכות נוספות שהמטרה שלהן היא לבדוק בעיות עבר משמעותיות. ,

כלומר, יכול להיות מצב שבו אתה בסדר גמור כבר הרבה שנים, אם בודקים חיווי אשראי שלך או דוח נתוני אשראי- לא רואים כלום. אבל כאשר הבנקאי מכניס את תעודת הזהות שלך לתוך המערכת שלו, מיידית עולים כל הדברים שאתם מנסים להסתיר במשך שנים רבות.

זה קרה לי פעמים רבות, אני ניגש להגיש בקשת משכנתא של אדם 5 שנים לאחר הפטר ופתאום אומרים לי: "למה אתה לא מעדכן שהיה לו פשיטת רגל בשנה כזו וכזו". המערכות של הבנקים כוללות את כל המידע הנצבר במשך עשרות שנים, במיוחד כל הקשור לפשיטות רגל.

סיכום:

מסורבי משכנתא בגלל פשיטת רגל זה אחד הנושאים המורכבים ביותר שקיימים בשוק המשכנתאות. בתור מי שעוסק כבר עשרות שנים במשכנתאות לאנשים שעברו פשיטות רגל, אני יכול להגיד לכם שיועץ משכנתאות זה לא מספיק- חייבים מומחה לפשיטות רגל.

מרטין בוקסדורף הוא מומחה משכנתאות לפושטי רגל ומסורבים

מרטין – 0508116397 או maratbok@gmail.com

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook