fbpx

עיצוב פנים בית קטן, איך עושים את זה?

0

תהליך של עיצוב פנים בית קטן, במובנים רבים לא שונה מתהליך עיצוב של בית גדול או של פנטהאוז. עיצוב פנים בית קטן כמו כל עיצוב פנים הנועד לכל חלל אחר אמור לחבר בין שני קווים שנדמים כאילו יהיו מקבילים לנצח ולעולם לא יצליחו להפגש. אחד הוא הקו הפונקציונאלי, מה אנחנו צריכים שיתקיים בבית שלנו. הקו השני הוא קו עיצובי, איך אנחנו היינו רוצים שהבית שלנו ייראה.

על פניו, ליצירת אומנות ולחיים עצמם יש שני תפקידים שונים אלו מאלו, התפקיד של מעצב פנים הוא לחבר בין החלקים הללו לכדי יצירה של דבר אחד שלם. המטרה היא לקחת את החלומות שלכם ולשים אותם בתוך קווים שיתנו להם את המקום שלהם להתבטא תוך כדי שאתם יכולים להמשיך לנוע במרחב הביתי שלכם בנוחות מקסימלית.

תהליך עיצוב פנים של בית קטן הוא תהליך מורכב, שכן אנחנו צריכים לקחת בחשבון כי עלינו לייצר מרחב המאפשר לנו ליהנות מיופי תוך כדי שזה מכיל הכל. לא פעם החשש המרכזי של לקוחות רבים המגיעים עם מורכבות כזו לאיש מקצוע, מעצב פנים, הוא שהם לא יצליחו לקבל הכל, גם מרחב נעים למגורים שלא נראה קצת כמו 'מחסן' וגם מרחב בו אנחנו יכולים לקבל את מה שאנחנו מחפשים מבחינה אסתטית.

איך ניתן להגיע לתוצאות מהסוג הזה? כל התשובות במאמר הבא.

הכל מתחיל בהגדרה

עיצוב פנים בית קטן על פניו הוא אתגר קודם כל כי אין לנו מרחבים מוגדרים. מה שהרי בדרך כלל יוצר חיץ בין מרחב זה או אחר, בין חדר העבודה לחדר המשחקים של הילדים לסלון, הוא פשוט החדר. כאשר יש חדר לזה וזה וזה אין לנו בעיה. מתי מתחיל האתגר של עיצוב פנים בית קטן ? כאשר אנחנו צריכים לטוות את המרחבים השונים בכוחות עצמנו.

לעיתים נדמה כאילו אי אפשר לעשות זאת, אבל האמת היא כי אנחנו יכולים, בעזרת אמצעים פשוטים, לבצע עיצוב פנים בית קטן בצורה כזו שתתן לנו מאין 'מבנה חדש'. אנחנו יכולים להשיג את התוצאה הזו על ידי פריסה של שטיח שיגדיר היכן ממוקם חלל המגורים, שם גם נניח וודאי את הספה ואת שידת הטלוויזיה הנלווית. לצד זה, אנחנו יכולים לייצר מאין חלל עבודה קטן בעזרת מחיצה, אולי להניח שם עמדה עבור המשחקים של הילדים, לעיתים יש כאלו שישמחו פשוט לשים כלי נגינה או ספריה, העיקר הוא לייצר מרחבים מוגדרים עובר כל פעילות פנאי תוך מתן שטח אחסון מתאים והולם לכל החפצים.

עיצוב פנים בית קטן יכול להצליח בראש ובראשונה אם נצליח לייצר לכל פריט ולכל דבר מקום. כאשר אין לכל דבר מקום אנחנו עלולים לראות במהירות כיצד המרחב הופך עמוס בחפצים פזורים סביב. עלינו להקפיד על כך שיהיה מקום לכל דבר ודבר.

עיצוב פנים בית קטן יכול להיות בית עם קו עיצובי

זה לא משנה אם אנחנו עסוקים בתהליך של עיצוב פנים בית קטן או עיצוב פנים של בית גדול, אנחנו בהחלט יכולים ללכת גם במקרים כאלו על קו עבודה של עיצוב פנים קלאסי שיאפשר לנו להכניס עיצוב ושיק לבית. עיצוב פנים קלאסי לא תלוי בגודל, הדבר היחיד בו אנחנו תלויים הוא הבחירה שלנו לנצל את המרחב ואת התנאים העומדים לרשותינו בצורה מקסימלית. איך עושים זאת? בעזרת כמה טיפים שאספנו לכם והם נמצאים ממש כאן.

עיצוב פנים בית קטן, בחירה של רהיטים המתאימים לפרופורציה של הבית

כדי לבחור נכון רהיטים בתהליך של עיצוב פנים בית קטן, חשוב מאוד לבחור מתוך היכרות מעמיקה של הבית. טעות מוכרת היא רכישה של רהיטים על פי מראה עיניים בלבד, אלא שבחירה מהסוג הזה או שהיא מובילה לבחירה של רהיטים קטנים מדי, כאלו המייצרים תחושה של בית מאין מניאטורי, הדבר אותו יש לעשות הוא בדיוק הדבר ההפוך, לבצע עיצוב פנים בית קטן תוך ניצול מלא של השטח העומד לרשותינו. כך שאנחנו יכולים בכלים הללו לבחור מצד אחד רהיטים שישמשו אותנו באופן פרקטי לאורך חיי היום, יום מחד, תוך שאיננו לוקחים מקום שאין לנו מאידך.

כדי לערוך את החישוב המתבקש בבחירה של רהיטים עבור תהליך של עיצוב פנים בית קטן, כמובן שיש לבצע מדידה מסודרת של הבית שתאפשר לכם להבין בדיוק מה אתם יכולים להרשות לעצמכם להניח בתוך הבית ולמה אין מקום.

עיצוב פנים בית קטן יכול להצליח אם נרד לשורש של כל פרט

אני, אריה גולדין עיצוב פנים, יודע, בתור מעצב כי תהליך של עיצוב פנים בית קטן נראה לכאורה פשוט, אבל האמת היא כי היצירה של אשליית המרחב דורשת מאיתנו, אני, אריה גולדין עיצוב פנים וחבריי למקצוע, לרדת לכל פרט. זה מתחיל בהבנה טובה ומעמיקה של היתרונות הפיזיים של הדירה, החל מהנקודה ממנה נושבת רוח וכלה בבחירה נכונה של חדר השינה על פי תנועת השמש לאורך שעות היום.

לאחר מכן, תהליך של עיצוב פנים פנטהאוזים או בית קטן יעסוק בהרחבה של המרחב הקיים. אשליה אופטית מהסוג הזה ניתן להשיג על ידי כל מיני פעולות. ניתן לצבוע את הקירות בצבעים בהירים ולהניח מחיצות שנותנות את התחושה כאילו הבית אולי קטן אבל מחולק היטב. כאשר אנחנו בוחרים בצבעים בהירים לבידולו של כל חלק, גם זה תורם לתחושה של אור בתוך הבית, אוויר ומרחב פתוח.

לאחר מכן, תהליך של עיצוב בית קטן יכול לפנות להנחה של מראות. לא פעם קיר מראות, בין אם מדובר על קיר בעל דגש עיצובי ובין אם מדובר על קיר אקראי כך סתם, יכול לייצר בקלות תחושה של גודל ומרחב פתוח.

אין שניה לתאורה טובה

תאורה בהירה כמו גם ניצול מלא של האור הטבעי המגיע מהחלונות בבית, אלו הכלים הטובים ביותר ליצירה של מרחב מרווח כמה שניתן. אנחנו צריכים להבין, אני, אריה גולדין עיצוב פנים בתים אומר זאת כל הזמן, כי בחירה נכונה בגופי תאורה לא רק מייצרת אופי וקסם בעל רובד נוסף לבית, אלא מדובר על פעולה שמאפשרת, במידה רבה, יצירה של אשליית מרחב גדול יותר מכפי שהוא. כך ניתן לעשות כאשר נעזרים בתאורה בהירה, חמה, כזו המייצרת תחושה של בית.

תהליך עיצוב פנים בית קטן, מתחיל במקורות השראה

אין כל ספק כי מגוון פעולות יכולות להשפיע על האופן בו הבית שלכם נראה. החל מבחירה נכונה של בדים עבור כריות הנוי בספה ועד לבחירה של וילונות שיאפשרו לכם להציל על הבית מחד ולשמור על הקו הסיגנוני שלו בכל זאת. אבל, האמת היא כי לפני שאנחנו נכנסים לפרטים הטכניים, קודם כל, אני, אריה גולדין עיצוב פנים , כמו כל איש מקצוע אחר, צריך להבין מה אתם אוהבים.

רק אחרי שתביאו מקורות השראה, תחפשו תמונות בגוגל ותחשבו בניכם ובין עצמכם מה אתם מחפשים, אנחנו נוכל לפעול בתבונה כדי לאפשר לכם לממש את החלומות הללו.

חפשו אריה גולדין בפייסבוק!

 

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook