fbpx

מה הצעד הראשון לביצוע לאחר תאונת דרכים?

0

לצערנו, מספר תאונות דרכים בישראל הוא גבוה יחסית ולא מעט אנשים יכולים למצוא את עצמם מעורבים בתאונות דרכים, בין אם כנהגים, בין אם כרוכבים ובין אם כהולכי רגל. על פי החוק בישראל ישנן זכויות שונות שזכאי להן אדם שנפגע בתאונת דרכים ועל כן, אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, בין אם היא ארעה באשמתכם ובין אם לא, חשוב שתכירו את כללי העשה ואל תעשה החשובים אשר יסייעו לכם לממש את הזכויות שלכם וכן, חשוב שתבינו מה עליכם לעשות מיד לאחר התאונה.

מה חשוב לעשות מיד לאחר תאונה?

תאונת דרכים היא מצב שגורם לבהלה רבה וכן לא פעם גם לנזקים שונים ברכוש או בגוף. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ישנם כמה דברים חשובים שכדאי שתעשו. ראשית כל, לאחר התאונה עליכם לאסוף פרטים מכל המעורבים בתאונה. התיעוד הראשוני הוא קריטי וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות לדווח על התאונה ולתת פרטים לגבי האירוע הן לחברת הביטוח והן למשטרת ישראל. כמובן שחשוב ביותר גם לצלם את מקום האירוע, את הרכב שנפגע, את הרחוב ואת המיקום הספציפי של התאונה וכן להשיג עותק מצולם של פוליסת הביטוח ושל הרישיון של הנהגים שהיו מעורבים בתאונה.

פינוי

מיד לאחר תאונת דרכים חשוב מאוד להתפנות בהקדם האפשרי לבית החולים או לקופת החולים לצורך ביצוע בדיקות מקיפות. תאונות דרכים גם קלות עלולות להסב נזקים גופניים ועל כן, אין לזלזל בבדיקה. לא  פעם נפגעי תאונות דרכים יתחילו לחוש כאבים או להבחין בפגיעה אשר נגרמה להם לאחר שעות או אפילו ימים מהתאונה ועל כן, גם אם במבט ראשוני אתם לא רואים נזק גופני כלשהו או לא מרגישים כאב, חשוב מאוד שעדיין תפנו לרופא לצורך ביצוע בדיקות מקיפות ומלאות. אם תדחו את הטיפול הרפואי אתם עלולים למצוא את עצמכם במחלוקת עם חברת הביטוח אשר תנסה להוכיח כי אין קשר בין הנזקים אשר אתם מציגים ובין התאונה ועל כן חשוב ביותר לקבל טיפול רפואי מידי לאחר התאונה וכן להתלונן ולדווח על כל כאב או חבלה. יש לתעד כל מסמך רפואי הנוגע למצבכם וכן את כל ההוצאות שלכם הנוגעות לטיפול הרפואי שקיבלתם כתוצאה מהתאונה.

פניה לעורך דין

חשוב מאוד ליצור קשר עם עו"ד תאונות דרכים וזאת בכדי לקבל ייעוץ משפטי מהר ככל האפשר לאחר התאונה וכן בכדי לקבל ממנו הדרכה והנחיות. אם חשוב לכם לקבל את הפיצויים המקסימליים הרי שחשוב מאוד שתבחרו עורך דין תאונות דרכים שיש לו ניסיון רחב היקף בתחום. הוא יסייע לכם לזהות וכן להגדיר את כל הנזקים אשר נגרמו לכם במלואם וכן יעשה שימוש בניסיון שלו למקסם את הפיצוי שמגיע לכם עבור הנזקים הללו.

פנייה לחברת הביטוח

יש לפנות לחברת הביטוח שלכם או של בעל הרכב המעורב בתאונה וזאת בכדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם בגין התאונה. חשוב מאוד לדעת כי חברות הביטוח עושות לא פעם שימוש בכוח שלהן מול נפגעי תאונות דרכים אשר אינם מיוצגים על ידי עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום והן לוחצות עליהם לחתום על הסכם פשרה מהיר מיד לאחר התאונה ועל כן, חשוב מאוד להיזהר מהסכמי הפשרה הללו וזאת בכדי שתוכלו לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם. מומלץ מאוד להמתין ולברר בצורה מקצועית ומלאה מהו הנזק הרפואי אשר נגרם לכם ומהן ההשלכות שלו. כמובן שכדאי לבחור עו"ד תאונות דרכים מקצועי ומנוסה שידריך אתכם ויכוון אתכם בכל הנוגע להתנהלות מול חברת הביטוח ויסייע לכם להשיג את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook