fbpx

המדריך למשתמש המתחיל בקנביס רפואי כולל איך לבחור בין סאטיבה או אינדיקה

0

המעבר מתרופות כימיות מהונדסות לשימוש בקנביס רפואי הוא לרוב מעבר מבורך. בריא יותר, עדין יותר, מדויק יותר, והרמוני יותר, הקנביס יודע לדבר עם הגוף שלנו בשפתו הטבעית, הקדומה, ולא כמו הכימיקלים המבודדים שיוצאים מהמעבדה והם זרים לנו ולמערכת שלנו לחלוטין. לפניכם המדריך למשתמש המתחיל בקנביס רפואי כולל איך לבחור בין סאטיבה או אינדיקה ואיך לדעת מה לעשן.

חשוב להבין שקריאת המדריך לא יכולה להוות תחליף לייעוץ והתאמה, ובעיקר לניסיון אישי. מכיוון שהקנביס הוא ממש חומר שמתקשר עם מערכת העצבים והמוח שלנו, אין חכם כבעל ניסיון. במילים אחרות – קראו את המדריך, למדו את הנושא, ואז תנסו, בעדינות, ותלמדו על עצמכם בצורה הטובה ביותר מה נכון לכם, בכל רגע נתון, ובכל שלב וזמן.

זני הקנביס הנפוצים והחשובים – סאטיבה ואינדיקה:

ברמה המדעית יש לא מעט וויכוחים בנושא, ואפילו כמה הכרעת בנושא. אנחנו בכל זאת מתמקד בחלוקה המקובלת לשני הזנים המוכרים ביותר כיום, זן הסאטיבה (Sativa) וזן האינדיקה (Indica).

  • סאטיבה – עליה צומחים לגובה והם ארוכים וצרים. הסאטיבה נחשב למעורר, וככזה השימוש המומלץ בזן זה יהיה כמובן במשך היום, ולא בשעות הערב. הסאטיבה מעורר את התיאבון (מתאים למקרים של חוסר תיאבון מסיבות שונות), וידוע כמפחית חרדה, כמו גם כמעודד יצירתיות באדם.
  • אינדיקה – העלים של האינדיקה, הנמוכה והשיחית יותר, רחבים ו"כבדים" כלפי מטה. לא רק העלים כבדים, אלא ההשפעה "כבדה" יחסית לסאטיבה, ובעוד שהסאטיבה תעורר את האדם, האינדיקה תרגיע יותר, ונועדה לנסוך שלווה. היא נועדה יותר להפחתת כאבים ואפילו להשריית שינה עמוקה. שני הזנים חולקים את היכולת לעזור לסובלים מחרדות, אך מסוגים שונים.

לכן, לפחות "מסורתית", אפשר לומר כי המתחילים בתחום זה של השימוש בקנביס לצרכים רפואיים יכולים להתמקד באחד הזנים, ולראות את ההשפעה. מי שצריך משהו מרגיע, כדי לעזור לו להירדם, מוטב שינסה קודם כל זן הנמכר כאינדיקה, ולא כסאטיבה. לעומת זאת מי שקשה לו במשך היום, לא מצליח להניע ולקום מהמיטה, לפעול וליצור ולהשתתף במשחק החיים, מוטב שישתמש בסאטיבה המעוררת והממריצה.

ועכשיו לקצת מדע:

המסורת והמדע לעיתים תואמים לגמרי, אבל לרוב האמת היא איפשהו באמצע. זה נכון גם לגבי קנביס רפואי. בעוד שמסורתית מקובל לחלק את זני הקנביס בעיקר לשני זנים אלו, הרי שהמציאות של הצמחים הללו היא בדרך כלל בשילובים שונים, או מה שמכונה צמחים-היברידיים.

המדריך למשתמש המתחיל בקנביס רפואי כולל איך לבחור בין סאטיבה או אינדיקה אבל לא כולל את החוויה האישית שלכם. זה אולי מתחיל בחלוקה הגסה הזו, אבל מבחינה מדעית מדובר גם בתתי-זנים ושילובי זנים, ובעיקר בריכוזים שונים של חומרים פעילים. THC מול CBD, וזאת לצד מאות חומרים שונים הנמצאים בצמחים אלו יכתיבו את התגובה האישית שלכם, בזמנים שונים ביום, לפני ואחרי הארוחה, ובכלל. לכן אפשר להתחיל עם החלוקה הבסיסית, אבל בסופו של דבר, היו ערניים להשפעות, למדו אותן עליכם, וכך, עם הזמן, תמצאו את הזן המושלם עבורכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook