fbpx

איפה כדאי לחסוך כסף?

חסכונות הם בין כלי העזר הידועים והאמינים ביותר, להבטיח יציבות כספית לאורך זמן. בעזרתם, ניתן להתמודד טוב יותר עם מקרי משבר כספי שונים וכמובן, גם להשיג מטרות עתידיות שדורשות צבירת סכומים שאין לנו עדיין. מי שמתעמק בנושא החסכונות ולא מסתפק בצבירת הכסף בעובר ושב, מגיע במוקדם או במאוחר לשאלה משמעותית מאוד - היכן כדאי לחסוך? או במילים אחרות: היכן כדאי להשקיע את הכספים שאנחנו חוסכים?

0

מניות

כאשר עולה השאלה איפה כדאי להשקיע כסף, אחת האופציות עליהן חושבים מייד היא השקעה במניות. ואכן, מדובר בכיוון השקעה פופולארי, דינאמי ועשיר מאוד באפשרויות. עם זאת, לא כדאי לחשוב עליו במונחים של רווח בטוח, כי אין כזה, אלא יותר במונחים הריאליסטיים של סיכוי רב לרווח מול סיכון ממשי להפסדים. חשוב לציין, שאפיקי השקעה אחרים דוגמת קרן פנסיה, כוללים רכיב של השקעת כספכם במניות, גם אם אינכם מודעים לכך. 

קרנות נאמנות

קרנות הנאמנות מנהלות השקעה משותפת בניירות ערך מסוגים שונים. ההשקעה תבוצע לפי מדיניות שנקבעה מראש לקרן. קרנות נאמנות הן תחום השקעה רחב ומגוון מאוד בפני עצמו ולמעשה, בישראל פעילות מעל לאלף קרנות מסוג זה (על פי ויקיפדיה).

קופות גמל וקרנות פנסיה

קופות גמל הן סוג בולט במיוחד של אמצעי השקעה לחסכון לצד קרנות פנסיה. קרנות הפנסיה מעט מיוחדות בנוף החיסכון, בכך שהן בעצם סוג של חסכון חובה. דווקא מאחר שמדובר בחובה, עם סכומים לא מבוטלים לאורך זמן והשלכות משמעותיות לחיים האישיים, חשוב לטפל בסוג זה של חסכון בצורה מחושבת ושקולה.  

אג"ח

עוד כיוון אפשרי של השקעת הכספים שאנו חוסכים, הוא רכישת אגרות חוב. אגרות חוב מהוות בפועל הלוואה שאנו נותנים ואשר נקבל עליה בעתיד החזר פלוס ריבית מוסכמת. דרך אפשרית לרכוש אגרות חוב, היא באמצעות מסחר בבורסה.  

אפשרויות רבות למשקיע בידע 

לפני כל השקעה, מומלץ להשקיע ברכישת ידע. רבים מאפיקי ההשקעה הזמינים אמנם מנוהלים עבורנו על ידי מומחים ויש לכך מגוון יתרונות חשובים. יחד עם זאת, חשוב לרכוש ידע בסיסי ולהתעדכן בהתפתחויות בתחומים האלה, בכדי לבחור באופן חכם היכן להשקיע את החסכונות ובכדי להיות עם האצבע על הדופק, במהלך ההשקעה. בסך הכול, תחום ההשקעות הוא תחום רחב מאוד. בנוסף, גם מי שמאתר כיוון מסוים שנראה לו אטרקטיבי ומתאים במיוחד עבורו, עשוי לרצות לפזר ולגוון את תיק ההשקעות. למשל באמצעות השקעה באפיקים אלטרנטיביים, דוגמת נדל"ן, סחורות או קרנות גידור. כך שבשורה התחתונה – השקעה בידע, מהווה בסיס חיוני להשקעה טובה בכלל. 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook