fbpx

מכון טמיר הפך למכון מקצועי שמעניק פתרון מקצועי לבעיות פסיכולוגיות שונות – ראיון עם איתן טמיר

0

עד לפרוץ המחאה החברתית בשנת 2012, איתן טמיר, פסיכותרפיסט ומנחה קבוצות, המתמחה בהתערבות במצבי משבר, טיפל בקליניקה הפרטית שלו ועסק בהדרכת צוותים, מנהלים ואנשי מקצוע ברחבי הארץ, לרבות מוסדות הלימוד האקדמיים המובילים.

הנגשת טיפולים לאוכלוסיות עם פערי תרבות ושפה

כאשר המחאה החברתית החלה להתרחב, הבין טמיר שהמשבר החברתי והכלכלי שהחברה עוברת משפיע על הפרט, ולא מעט אנשים, שהטיפול הפסיכולוגי פחות נגיש להם, זקוקים לו יותר מתמיד, מה שהוביל להקמתו של מכון טמיר.

הטיפולים במסגרת המכון מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם בשפה עממית תוך התחשבות במרכיבים תרבותיים ושפתיים, כך שכל אחד יכול ליהנות מיתרונותיו, כולל אוכלוסיות שפחות נוטות להיעזר בטיפול מסוג זה, ביניהן יוצאי אתיופיה וחבר העמים, המגזר החרדי והערבי ומזרחיים מהפריפריה.

אנשי מקצוע מובילים בפריסה ארצית

מכון טמיר ממוקם בתל אביב, שם ניתן לפגוש 35 מטפלים ומטפלות מתחום הפסיכולוגיה הקלינית והתעסוקתית, ביניהם אבי שרוף, טלי בורלא גלילי (הפסיכולוגית הראשית של המכון), ריטה רוזמרין, אייל גינזבורג, דניאלה עמרמי ורבים אחרים, אשר צועדים עם איתן טמיר כבר עשור, ולדבריו, מהווים את הליבה האנושית והמקצועית במכון. פרט למטפלים, יש במכון בתל אביב 12 מתאמות טיפול טלפוניות, שמקבלות את הבאים למכון ומתאימות להם באופן אישי ואינדיבידואלי את סוג הטיפול שנכון עבורם – במכון או מחוץ למכון.

פרט לכך, יש כ- 180 קליניקות שפזורות ברחבי הארץ כולה, בהן מטפלים כ- 200 מומחים מובילים בתחום הפסיכולוגיה הקלינית והתעסוקתית, מטפלים ביצירה ובהבעה ופסיכותרפיסטים, שעובדים בשיתוף עם מכון טמיר. כך מתאפשר למכון לספק טיפולים לכל אדם שזקוק להם ברחבי הארץ.

הטיפולים שניתנים על ידי מכון טמיר והקליניקות המתואמות איתו נעשים במסגרת קבוצתית או אישית לילדים, בני נוער ומבוגרים. כמו כן, ניתנים טיפולים משפחתיים, טיפולים להורים או לזוגות, הכוללים אבחונים פסיכודיאגנוסטיים, טיפול קוגניטיבי – התנהגותי (CBT), פסיכותרפיה, טיפול בגישה פסיכודינמית, טיפול התערבות במצבי משבר, הדרכות מקצועיות ועוד.

פעילות התנדבותית ענפה

איתן טמיר מתנדב בעמותת "בלעדיהם" ובפנימיית "מנוף" בעכו, בה התגורר כשנתיים בנעוריו עקב מציאות משפחתית מורכבת שנקלע אליה. לצד התנדבותו בפן האישי, הוא מנהיג במכון טמיר פעילות התנדבותית ותרומה לקהילה, אשר במסגרתה ניתנים טיפולים ללא עלות.

החזון של מכון טמיר

איתן טמיר ידוע כמי שהתמחה רבות בהנחיית קבוצות. החזון אותו הוא שואף להגשים הוא הטמעת העבודה הקבוצתית בקהילה הטיפולית, מה שעד כה הוביל אותו להקים ארגון, שמונה 40 קבוצות מטפלים ברחבי הארץ, בהן המשתתפים עובדים על יחסים בין – אישיים. החיבור של החזון שלו עם הארגון הוליד מספר קבוצות טיפוליות, ביניהן קבוצה טיפולית בגישה דינמית, קבוצה לטיפול DBT בדיכאון ועוד. פרט לכך, בשנה האחרונה הוא מנהל סדנה טיפולית שבועית לניהול כעסים, המתקיימת בזום.

מכון טמיר הוא מוסד מוכר להסמכת מטפלים

בשנת 2018 קיבל מכון טמיר ממשרד הבריאות וממועצת הפסיכולוגים הכרה כמוסד להסמכה ובחינה של מתמחים בפסיכולוגיה קלינית ובפסיכולוגיה תעסוקתית. בעקבות ההכרה המכבדת, מכון טמיר קולט פסיכולוגים מתמחים, שמטפלים ומאבחנים במכון תחת הדרכה שבועית של 3 פסיכולוגים קליניים מומחים ומדריכים. כמו כן, המכון בוחן את המתמחים הללו ומתמחים מארגונים אחרים, ומכשיר מתמחים בפסיכולוגיה תעסוקתית.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook