fbpx

קובי ריכטר // לא קלה דרכנו

תנועת 'דרכנו', למרבה הצער, לא הייתה מאוד אפקטיבית. ובחיבור המחנה הדמוקרטי, ריכטר נדחק למקום סמלי

0

משקיף מהצד עשוי היה לחשוב שקובי ריכטר הוא האחראי על ההפגנה הגדולה של כחול לבן בתל אביב לפני הבחירות באפריל. יחד עם אשתו, יהודית, היה בין הראשונים להגיע לרחבת מוזיאון תל אביב. קומץ פעילים בתנועתו, 'דרכנו', תופפו בתופים.

בשנים האחרונות ריכטר, 73, איש עסקים, מבעלי חברת מדינול וטייס חיל האוויר בדימוס, ניסה לייצר זיווגים פוליטיים ולהשפיע על הציבוריות הישראלית. היה מההוגים של כחול לבן, שפך ממון רב דרך 'דרכנו'. היה ממייסדי ישראל דמוקרטית עם אהוד ברק. התראיין וכתב מאמרים בגנות נתניהו ובעד הרוב המתון, שחולם על שיח מדיני ושפיות ממלכתית. אני נכנס לפוליטיקה, הכריז בשעתו. אבל 'דרכנו', למרבה הצער, לא הייתה מאוד אפקטיבית. ואחרי החיבור של המחנה הדמוקרטי, ריכטר זז למקום סמלי בלבד ברשימה, 22. הוא כן העניק לה ערבויות, שסייעו לה לצאת לקמפיין נרחב.

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא הטיפוס שזורקים בצד הדרך. לא יעזו לעשות זאת", אמר לא ממש מזמן בריאיון. אבל המיליונר חדור המוטיבציה, שפועל נמרצות בחמש השנים האחרונות, זז או הוזז הצידה. היו מי שראו בו ראש ממשלה עתידי, לא פחות. ריכטר עצמו דיבר על תפקיד של שר החינוך ("החינוך הנכון הוא התנאי שנמשיך להיות אומה של יזמים ויזמות"). זה, כנראה, כבר לא יקרה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook