fbpx

איך בוחרים נכון סוכנות קידום אתרים אורגני?

0

אם הגעתם למסקנה שתהליך קידום אתרים עבור אתר החברה שלכם הפך להיות הכרח, לרוב עומדות בפניכים שתי אפשרויות מרכזיות: הראשונה היא לפתח את יכולות ה SEO (אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש) בתוך החברה, והשניה היא להתקשר מול סוכנות לקידום אתרים במיקור חוץ. במאמר הזה לא נעמוד על היתרונות והחסרונות שבכל שיטה, אולם כן ננסה להבין, אילו בדיקות עליכם יהיה לבצע, אם החלטתם לעשות שימוש בשירותים של סוכנות קידום אתרים.

תחום ה SEO הוא תחום מורכב, אשר לצד התועלות שהוא מביא עימו לעסק, יכול לגרום ללא מעט נזק אם הוא מבוצע בצורה רשלנית ולא נכונה. מאחר שאין רישוי לתחום קידום האתרים, וכל מי שרוצה יכול לעסוק בתחום באופן חופשי, לצד חברות מקצועיות ורציניות קמות מעת לעת גם סוכנויות קידום אתרים שכדאי יהיה לכם להיזהר מהתקשרות איתן.

איך תזהו סוכנות קידום אתרים שכדאי להיזהר ממנה?

יש כמה וכמה סממנים, שיוכלו להעיד על כך שמדובר בסוכנות קידום אתרים איתה לא תירצו להתקשר לצורך קידום אתר החברה. הנה רשימה של כמה מן הסממנים הבולטים:

דחיסת מילות מפתח

אם אתם מזהים במבט חטוף על אתר סוכנות קידום האתרים איתה אתם שוקלים להתקשר טכניקות ספאמיות כמו דחיסת מילות מפתח, כדאי יהיה מאוד שלא להתקשר עם הסוכנות הזאת. דחיסת מילות מפתח היא טכניקה שניתן לזהות בקלות: היכנסו לאתר הסוכנות הרלוונטית ונסו לקרוא את הטקסטים השיווקיים הכתובים בה. אם אתם מרגישים שהכתיבה היא מאולצת ונועדה רק לצורך שילוב מילות המפתח העיקריות – אזי ככל הנראה מדובר בניסיון לבצע מניפולציה על מנוע החיפוש. חשוב להבין: טקטיקה כזו יכולה לעבוד למשך זמן קצר אולם במוקדם או במאוחר מנועי החיפוש יבינו מה ניסתה הסוכנות לעשות, ועלולים אף להטיל עליה עונש ידני.

גביה פר קישור

קישורים הם אחד מן המרכיבים החשובים בכל פרויקט קידום אתרים. עם זאת, כאשר הם נבנים בצורה לא נכונה, הם עלולים שלא רק לא לסייע לתהליך קידום האתר, אלא אף לגרום לו נזק. אם סוכנות קידום האתרים מתמחרת את עבודת הקידום באמצעות הצמדת תג מחיר לכל קישור במיוחד – סביר יהיה להניח כי איכות הקישורים האלו אינה משביעת רצון.

הבטחות למיקומים ספציפיים

סוכנות קידום האתרים מולה אתם עומדים להתקשר מבטיחה לכם את המקום הראשון בגוגל בתוך חצי שנה של עבודה משותפת? היא ככל הנראה סוכנות לא מקצועית. חברת קידום אתרים שמכבדת את עצמה מבינה שהדירוגים של האתר שלכם בגוגל תלויים במספר רב של משתנים, ובין היתר בשיתוף פעולה מצדכם, בפעילות המתחרים, בשינויים שמבוצעים באלגוריתם החיפוש של גוגל ועוד – ולכן לא יכולה להבטיח מיקומים כאלו ואחרים באופן מדויק.

ביצוע תהליך קידום אתרים אוטומטי

נשים את הדברים על השולחן כבר כעת: בעוד שקיימים כלי SEO מצוינים שיכולים לסייע לכם בתהליך קידום אתרים שאתם לוקחים בו חלק, לא קיימים כלים שיוכלו לבצע באופן אוטומטי את תהליך הקידום. אם סוכנות קידום האתרים מבטיחה לכם ביצוע אוטומציות כאלו – היזהרו מהתקשרות איתה. בסופו של יום, אין כלי אוטומטי שיוכל להחליט עבורכם על אילו מילות מפתח כדאי לעסק שלכם להיות מדורג, תוך הבנת החוזקות והחולשות של העסק, לבנות מערכות יחסים עם עסקים רלוונטיים הפועלים בנישה, להציע מבנה נכון יותר לאתר, לטייב את תגיות המטא של האתר – ועוד ועוד.

קידום לקוי של אתר הסוכנות עצמה

עוד סממן שכדאי יהיה לשים אליו לב טרם ההתקשרות עם סוכנות קידום אתרים הוא איכות הקידום של אתר הסוכנות עצמה. אם אתם יכולים לזהות מטא טייטלים לא מטויבים, מבנה שגוי באתר, דחיסת מילות מפתח, מאמרים ברמה נמוכה, פרופיל קישורים חלש – התרחקו מן החברה הזאת וחפשו שירות קידום אתרים אחר שיסייע לכם בתהליך.

שימוש בטקטיקות כובע שחור

אם הסוכנות שלכם עושה שימוש בטקטיקות כובע שחור, כלומר, טקטיקות ספאמיות שיש בהן כדי לייצר הישגים משמעותיים ומהירים, אולם לטווח זמן קצר בלבד – אל תשקלו התקשרות איתה. טקטיקות כאלו בטווח הארוך עלולות לפגוע באתר בצורה קשה, עד כדי העדר אפשרות לקדם את האתר גם בעתיד.

מה כדאי יהיה לשאול סוכנות קידום אתרים לפני ההתקשרות?

אם חברת קידום האתרים צלחה מולכם את כלל הבדיקות בסעיף הראשון, תוכלו להיעזר ברשימה הבאה של השאלות על מנת לחדד את איכות השירותים שתוכלו לקבל ממנה. אם כך, לפני ההתקשרות עם סוכנות קידום אתרים זו או אחרת, הקפידו לשאול לכל הפחות את השאלות הבאות:

כיצד נראה תהליך קידום אתרים אצלכם?

בקשו לקבל מידע על התהליך, עם הסבר מפורט על השלבים השונים, אנשי הקשר הרלוונטי, תצורת ההתקשרות מולכם ותדירות ההתקשרות הזאת.

איזו פעילות תבצעו על מנת לקדם את האתר שלי?

נסו להבין האם הסוכנות עושה שימוש בטמפלייט כללי בנושא קידום אתרים או שהיא מתכוונת לבנות תוכנית מותאמת אישית לאתר שלכם. עם המענה, נסו להבין האם החברה סיפקה בתשובה שלה מאפיינים הייחודיים לאתר שלכם.

האם אפשר לראות דוגמאות להמלצות שאתם מעניקים לבעלי אתרים?

בסופו של יום, האינפוט המרכזי שתקבלו מסוכנות קידום האתרים מולה אתם מתקשרים הוא סט של המלצות לשיפור היבטים טכניים ולוגיים באתר, שיסייעו לכם לשפר את הנראות של עמודים שונים בדפי תוצאות החיפוש. בקשו דוגמאות להמלצות כאלו שהסוכנות מעניקה ללקוחותיה. נסו להבין האם אתם מתחברים לשפה, לרזולוציה של ההמלצות, והאם מדובר בהמלצות מקצועיות.

כיצד אתם בונים קישורים לאתרים שאתם מקדמים?

בסופו של יום, מדובר בשאלה טריקית. יש לא מעט שיטות לבניה של פרופיל קישורים. מה שודאי תירצו לשמוע כאן הוא פחות העניין הטכני והרבה יותר העניין הכרוך ביצירת מערכות יחסים. לסוכנות המנהלת מערכות יחסים הדוקות עם גורמים מרכזיים בנישה שבה אתם פועלים יש יתרון אדיר בכל הקשור לבניית פרופיל קישורים.

האם התוצאות של תהליך הקידום מובטחות?

בהמשך למה שצוין קודם לכן, אם חברת קידום האתרים מבטיחה לכם מיקום ספציפי עבור ביטוי מפתח ספציפי בתוך פרק זמן ספציפי – לא סביר שזו החברה איתה תירצו להתקשר.

כיצד אתם מודדים הצלחה של פרויקט קידום אתרים?

יש לא מעט שיטות למדוד הצלחה של פרויקט קידום אורגני: החל משיפור בדירוגים של ביטויי מפתח שהוגדרו מראש, דרך מדידת התנועה האורגנית המגיעה לאתר ועד למדידת היקף המכירות שמקורן בתנועה אורגנית. כל המדדים הם לגיטימיים, כמובן, אולם אתם, כלקוחות, צריכים להגדיר לעצמכם כיצד אתם הייתם רוצים למדוד הצלחה של פרויקט כזה.

אילו סוגי דוחות אתם מספקים ללקוחות שלכם?

באמצעות דוגמאות של דוחות המסופקים ללקוחות תוכלו להתרשם מן הרזולוציה אליה יורדת סוכנות קידום האתרים בפירוט הפעולות שבוצעו לצורך הקידום וההישגים שהושגו.

מהן המגמות שאתם צופים שתשפענה על תהליך הקידום שלכם בתקופה הקרובה?

סוכנות קידום אתרים מקצועית היא לא רק זו שעסוקה בטכניקה היומיומית של קידום אתרים אלא גם זו שמתבוננת קדימה ומתאימה את שיטות העבודה שלה לעתיד. התשובה לשאלה הזו יכולה לשפוך אור על המקצועיות של החברה ועל המוכנות שלה להתמודד עם שינויים כאלו ואחרים הצפויים בתחום.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook