דניאל בירנבאום // בועות הכסף

0

אם לפני עשור הייתם מספרים לדניאל בירנבאום שימכור את סודהסטרים ב־3.2 מיליארד דולר, הוא היה חושב שאתם הוזים. כשהחברה נרכשה ב־2006 תמורת 6 מיליון דולר בלבד, והוא מונה למנכ"ל, היא הייתה על סף פשיטת רגל. חברה קטנה, בלי אסטרטגיה. את התרגיל השיווקי המבריק שהצליח בירנבאום לעשות בסודהסטרים, צריך ללמוד כל סטודנט למינהל עסקים. ממוצר כושל עם נתח שוק אפסי, מיתג את הסיפולוקס המשודרג כפטנט ידידותי לסביבה, בריא וחדשני – ויצא למלחמת חורמה נגד תאגידי המזון והמשקאות הגדולים שמזהמים את כדור הארץ בפלסטיק מיותר. עם המסר הזה הצליח בירנבאום לכבוש את שוק המים המוגזים. בתחילת השנה דיווחה סודהסטרים על צריכה של כ־460 מיליון ליטר מים מוגזים ברבעון אחד – פי שלושה ממותגי המים המוגזים סן פלגרינו ופרייה. כעת, סודהסטרים מוכרת את נשמתה לאותו שטן שבירנבאום נלחם בו כל השנים – תאגיד הענק פפסיקו. בירנבאום, שיישאר מנכ"ל החברה – לאחר שיגרוף לכיסו כ־70 מיליון שקל, לא כולל אופציות – מבטיח לשמור על הייחודיות שלה ולהמשיך להטיף נגד פלסטיק וזיהום. המנהל המוכשר, כיום בן 55, גדל בארה"ב, לאב ניצול שואה ולאם אמריקאית. את עסקת הענק הוא בחר להקדיש לאביו כשהבהיר שמבחינתו: "זו התגשמות החלום הציוני". ואם כיום פסגת השאיפות של כל אם עברייה היא שהילד יצמח בהיי־טק, בירנבאום הוכיח שיש עתיד לתעשייה הישנה והטובה, כל עוד מכניסים בה קצת רוח חדשנות.

.

לרשימת המשפיעים המלאה >

רוצים לקבל את גיליון המשפיעים המלא עד הבית? לפרטים ומבצעי מנויים – השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם >

.

צילום: מגד גוזני, 'הארץ'

שתף