fbpx

הדברת פשפש המיטה

0

פשפשי מיטה הם יצורים חמודים שמתממשים בקש בקצה הפה שלהם כדי למצוץ דם מבעלי דם חם כמו ציפורים ובני אדם – כאשר הם גדולים ובוגרים יש להם צורה אליפטית ועגולה, שטוחה וחסרת כנף – הם קטנים דיו כדי להיכנס לחריצי הקפיצים שבמזרונים, על כן הם יכולים לבנות קן נעים ונוח במזרון עצמו.

אם זה נשמע מטריד, אנחנו בהחלט מבינים, וחברינו בחברת מיכאל ובוריס הדברות בטח מסכימים כי הם למעשה מציעים שירותי הדברה שיכולים לסייע בדבר. ובכן, באופן כללי פשפשים הם דיי קטנים, על אף יכולתם למצוץ דם כמו ערפדים, הם למעשה באורך של ארבעה עד חמישה מילימטרים, וברוחב של שניים עד שלושה מילימטרים, וצבעם הם חום אדמדם שנע בין אדום בהיר לפני ארוחה ואדום בוהק עד יותר, ויש שיגידו שלאחר מנת דם ארוחתית צבעם אדום כשני.

לטובתם של פשפשי המיטה ייאמר שהם באמת לא מפריעים למלאי המזון, ולא אמורים להיכנס לאריזות פתוחות או אטומות – כי זה פשוט לא מעניין אותם. בניגוד לנמלים, הם לא סוחבים פירורים לקן שלהם – הם פשוט אוהבים דם. והם לא מבקשים יותר זה, הם עד כדי כך נחמדים. אמנם הם לא אוהבים אור, ויוצאים רק בלילה – בעיקר כשבני האדם ישנים, אך זה לא אומר שהם טיפוסי אפילה מפוקפקים וחמקנים, אלא שפשוט יש להם העדפות ליליות – כמו ינשוף. והעקיצות שהם משאירים יכולות להישאר כמה ימים, אך לא אמורות להכאיב, אם כי אולי כן לגרד במשך זמן מה.

והדרך לדעת אם אותן עקיצות הן למעשה תופעה של פשפש, אם יש כמה מהן ברצף – במקצבים של שתיים או שלוש עקיצות שכזה, והן יכולות להיות בכל מקום בגוף – בין אם בגב, בצוואר, וכד' – לא רק ברגליים, כפי שאפשר היה לצפות מפרעושים, לדוגמה – כך שתבנית העקיצה וההזנה אחרת כאן.

הדברת פשפשי מיטה באמצעות חום

אוקי, מספיק לדבר על מעלותיהם ואיכותיהם הנעלות של פשפשי המיטה –איך בעצם נפטרים מהם ואיך מתבצעת הדברת פשפש המיטה? ובכן, זה לא קל, למעשה זה אף מורכב – אך אחת השיטות הן דרך טיפול בחום לחדר. חלק מהעניין הוא להעלות את הטמפרטורה בחדר לכשישים מעלות ואף יותר מכך –על ידי מפזר חום, מאוורר שעושה סירקולציה בחדר כך שהחום יגיע לכל פינה יחד עם תותח גז. מה שלמעשה מתרחש זה חימום מהיר על ידי גז פרופן שהוא גז בישול, תוך שעד 15 ל-30 דקות בממוצע ובהתאם לגודל החדר (יאמרו מדבירים מסוימים), טמפרטורת החדר יכולה להגיע באופן פוטנציאלי לכדי 60 מעלות.

המכשור הנזכר לעיל יעבוד זמן מה עד שנדמה שסביר שהפשפשים פשוט לא ישרדו. וזו על רגל אחת הטכניקה שניתן לעשות בה שימוש במקרים שכאלו – אם כי יש עולם שלם לחקור בעבורה, כיוון שאין ערובה כי תהיה הצלחה ראשונית כבר בניסיון הראשון וייתכן שיתבקש לעשות כמה וכמה סבבים עד הצלחת הדבר. כך או כך – זה הסוף לכתבה זו, תודה על קריאתך.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook