fbpx

זהות כפולה // ראיון עם משה פייגלין // מאת נחמה דואק

"החתן שלי דיווח לי ששישה מחבריו ירדו מהארץ. כשאהיה ראש הממשלה, דברים כאלו לא יקרו"

0

משה פייגלין לא מתרגש מהסקרים, מתעתע עם המצע הנרחב ביותר בפוליטיקה הישראלית, שנע בין חירויות אזרחיות כמעט מוחלטות לבין סיפוח השטחים ושליטה על הר הבית, ומכוון פוליטית הכי גבוה שיש. ריאיון. פורסם בגיליון ליברל מרץ 2019.

"סקר עומק שעשינו מבטיח לנו שבעה־שמונה מנדטים. אנחנו הולכים להיות הפתעת הבחירות". הדובר, משה פייגלין, בן 56, מתנחל מקרני שומרון, אב לחמישה וסב לתשעה, משוכנע שיהיה בעתיד הלא רחוק ראש ממשלה. יו"ר מפלגת זהות, שמתמודדת בבחירות הקרובות, לא מתרשם משורת הסקרים הארוכה, שכמעט בכולם מפלגתו מגרדת את אחוז החסימה מלמטה, בחלקם הרבה מלמטה.

הוא חורש את הארץ. משני צידי הקו הירוק. מיישוב ליישוב, מעיר לעיר ומכפר לכפר. המסרים שלו מהדהדים ובראשם – לגליזציה של סמים קלים, צמצום חד של הממשל ואי־מעורבות שלו בכלכלה ובחיי האזרחים, שחרור קרקעות המדינה והחזרת השליטה הישראלית להר הבית.

"כשאהיה ראש ממשלה הכל יהיה יותר טוב", כך פייגלין. "גם מבחינה מדינית רבים יעדיפו את זהות, וגם אומרים לי את זה. כי כשאנחנו נהיה נינוחים ובטוחים על המשבצת שלנו, גם לפלסטינים יהיה יותר טוב, וזה מה שאומרים לי חברי כנסת מהרשימה המשותפת".

Ι הם מקבלים את עמדות מפלגתך, שישראל צריכה לשבת מהפרת ועד החידקל ומהים עד הירדן?
"אחד מחברי הכנסת הערבים, שלא אנקוב בשמו כדי לא להזיק לו, אמר לי כך: 'איתך כראש ממשלה לא אכפת לי שתשבו מהפרת עד הנילוס. יש לי בעיה עם אשכנזים תל אביבים. הציונות באה להחליף את היהדות ומנסה לשנות גם אותי'. והוא צודק, כי כשאתה לא מחובר לזהות שלך, זה בעייתי".

Ι גם אתה אשכנזי, אז מה ההבדל?
"אבל זה מה שהוא חושב. ובכלל, הסיפור של מפלגת זהות הוא לא של טריטוריה, כי ממילא כל עוד אנחנו לא סגורים על עצמנו, לא יהיה שלום".

לא נאמן לאף אחד

פייגלין נחרץ בעמדתו, שכולנו – העיתונאים, הפרשנים, הסוקרים – לא מבינים כלום, והוא עומד להיות לשון המאזניים בבחירות הקרובות. מטבע הדברים האלה, לא נותר אלא לשחק איתו את המשחק כאילו הוא כבר שם ולשאול את השאלה שמסקרנת מכולן – האם הוא, שהותז החוצה מהליכוד על ידי בנימין נתניהו, שהִנדס את הפריימריז בליכוד לקראת הכנסת ה־20 כך שפייגלין יהיה מחוץ למספרים הריאליים, ימליץ עליו לנשיא המדינה.

כאן פייגלין לא מתחייב על מועמד הימין הברור לראשות הממשלה: "אמליץ על כל מי שיעזור לנו לקדם את המצע שלנו".

Ι מה מתוך המצע, שמחזיק 344 עמודים?
"המצע הזה פורסם לפני מספר שבועות כספר, 'להיות יהודי חופשי: מדינת ישראל – הוראות הפעלה', והפך מיד לרב מכר בחנויות הספרים בקטגוריית ספרי העיון. מי שיקדם את נושאי החינוך, הדיור לזוגות צעירים ולגליזציה – איתו נלך".

Ι גם עם ביבי שגירש אותך מהליכוד, המפלגה שרצית לשנות מבפנים?
"בוודאי. אין לי דבר אישי נגדו. אני גם לא הצטרפתי לעליהום עליו בנושא החקירות. לדעתי, יש סוג של פוטש, כך בעיניי. יש לפחות חמישה ראשי ממשלות מהשמאל שביבי היה מריה תרזה לעומתם. יש אמביציה פוליטית להחליף אותו ובזה הליכודניקים צודקים. באתי מהימין, אני איש ארץ ישראל השלמה, נאמן לארץ ולזהות היהודית. שם אזור הנוחות שלי, ואני גם לא מאמין שהם מסוכנים פחות או יותר מנתניהו. בקיצור, אין לי נאמנות מקודשת לאף אחד".

Ι כלומר, תוכל להמליץ לנשיא גם על מועמד המרכז?
"אם יקדמו את המצע שלנו, אז בוודאי. אני גם לא מסתכל על המערכת הפוליטית במונחים של שמאל-ימין. אם אני מסתכל על המערכת מלמעלה, זו גווארדיה ישנה, מחוברת ומקושרת של ההסתדרות ואבי ניסנקורן ובני גנץ, לצד הגוורדיה של חיים כץ והוועדים הגדולים בליכוד. כולם מקורבים לכולם, ואלו גם אלו היו עסוקים בעבר ויהיו עסוקים בעתיד בביצור וחיזוק זכויות היתר שלהם על חשבון הזוגות הצעירים. מה יש לחבורת הגנרלים הדשנה מחד ולחבורת הדשנים מהליכוד מאידך חוץ משנאת האחר. הם כולם בקמפיין של שנאה, ואנחנו בקמפיין של תקווה".

Ι אתה מצייר במצעך תמונה עגומה של מצב הזוגות הצעירים, ולמרות זאת בכל מדדי האושר שנבחנים הישראלים מרוצים ומאושרים בחייהם ובמדינתם.
"נכון, רק שהחתן שלי, שהוא מפקד צוות בסיירת גולני, דיווח לי ששישה מחבריו לצוות ירדו מהארץ ולא מתכוונים לחזור. זה מדד חשוב יותר. כשאהיה ראש הממשלה, דברים כאלו לא יקרו".

Ι סליחה, אתה ממש עף על עצמך. מתי בדיוק תהיה ראש ממשלה? אתה לא עובר את אחוז החסימה.
"הקב"ה מחליט מי יהיה. ואני לא עף על עצמי".

Ι אתה די עף.
"אני רק רוצה להגיע לעמדת מנהיגות".

Ι ולמה זה לא קרה עד עכשיו? אולי בגלל שאתה נתפס כקיצוני?
"מי אמר שלא הלך לי? הייתי בכנסת ואהיה בכנסת הבאה. אם המטרה הייתה רק להיות בכנסת, הייתי כבר בכנסת הקודמת. הכנסת ככלי אינה המטרה".

Ι מה המטרה?
"לייצר מהפכה בכנסת, כדי להחזיר לעם הזה את המדינה. פוליטיקה היא ביטוי לרעיונות עומק. ראי את ספר המצע שלנו, שצעירים קונים בהמונים. 344 עמודים מרתקים שפורשים את החזון לעתיד ישראל. אני בא עם רעיונות, לכן הצעירים מתים על זה. אני כתבתי רבע מהמצע ואת כל השאר 70 אנשים ממפלגת זהות, בתהליך שנמשך כחצי שנה".

Ι וכל האחרים לא עושים כלום לטובת עתיד ישראל?
"נקודת הייחוס שלי היא כזו: אין לי הערכה לא לזה ולא לזה. שניהם פחות או יותר כמעט ולא אומרים כלום. בעוד אני, באמצעות המצע, רוצה לקדם מדינת חירות לדור הצעיר – הם מתקוטטים ביניהם".

לא מאמין לסקרים

משה פייגלין מדבר בקול שקט, מדוד. קשה להוציא את האיש הזה משלוותו. לכל היותר יצחק צחוק קצר, לעיתים אפילו טיפה מזלזל. כאילו זה שעומד מולו פשוט אינו מבין את עומק דעותיו והשקפותיו.

הוא חדור רצון להצליח. והוא גם נחוש להסיט את הדיון מעמדותיו הנוקשות בנושא ארץ ישראל לעמדותיו בנושא הדור הצעיר. "לילדים שלי אין דירות. יש במשפחה הגרעינית שלי שלושה זוגות צעירים. אני רואה איך הם כולם עובדים קשה, כולם אקדמאים ואין להם חיים. אין זמן לנשום ואין להם סיכוי להגיע לשום דבר, וזה משגע אותי. משגע אותי".

בשלב הזה הוא גם מונה את המקצועות של חמשת ילדיו – אחות מיילדת, מצטיינת דיקאן בלימודי אחיות, מהנדס, עורך דין והייטקיסט. "כולם מגדלים ילדים בארץ ואני רואה איך הם, והצעירים האחרים בארץ, חיים בתחושה שלקחו אותם בשבי".

כאן אני שבה ומזכירה לו שלמרות הרעיונות שלו לדור הצעיר, הוא – בפשטות – אינו עובר את אחוז החסימה. פייגלין בתגובה מתעקש לצטט סקר, שאותו הוא אינו מציג בפניי, אך לדבריו מדובר ב"סקר עומק שהקיף 4,500 נסקרים", ושצופה לו לא פחות משבעה עד שמונה מנדטים. תגיד לי מי הסוקר שלך, ואומר לך מה התוצאות שתקבל, אני מנסה להקליל את השיחה. הוא נשאר בשלו. "שבעה־שמונה מנדטים והפתעת הסקרים". חוזר ואומר גם שהוא לא בכיס של אף אחד. אני מנסה להבין מהיכן הכסף להתנהלות של המפלגה, שאין לה מימון מפלגות, ושואלת מי מממן את פעילותו.

פייגלין: "עשינו גיוס המונים. גייסנו 500 אלף שקל בשלושה ימים. היו 1,600 תורמים. פי ארבעה מהמפלגה אחרינו, הימין החדש, שהתחילו איתנו וגייסו רק 100 אלף שקל באותו פרק זמן".

Ι ואם לא תיכנס לכנסת?
"הבשורה תמשיך להתגלגל. המטרה שלנו היא לייצר חזון ונמשיך, כי יהיו עוד בחירות".

Ι ממה אתה מתפרנס?
"אני מקבל תלוש משכורת מהמפלגה, שמקבלת תרומות, אבל הרבה פחות ממה שקיבלתי כחבר כנסת. כמה אני מושך בתלוש משכורת? זה לא עניינו של איש. כפי שאמרתי, הרבה פחות מאשר השתכרתי כחבר כנסת מטעם הליכוד".

קיצוניות מתעתעת | הדעות מול התדמית

132 אלף עוקבים יש למשה פייגלין בפייסבוק. לא מתקרב ליותר מ־2 המיליון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל בהחלט מספר לא מבוטל. הוא מפרסם שם פוסטים וסרטונים. אחד הבולטים, שפורסם בסוף חודש פברואר, קובע את הדבר הבא: עשרות גברים גרושים מתאבדים מדי שנה. ככל הנראה מדובר באוכלוסייה בעלת סיכון ההתאבדות הגבוה ביותר.

"זה לא קורה כי למישהו חשוב להגן על נשים – להפך!
המצב הזה פוגע גם בנשים.
זה קורה כי מישהו רוצה לפורר את מוסד המשפחה.
קודם כל למען הנשים, מפסיקים את המלחמה בגברים.
הצטרפו אלינו ותנו לנו את הכוח לגרום לזה לקרות".
בהמשך הפוסט מצורף סרטון שמנסה להסביר את רעיון העוועים הזה, כמו גם את יתר הרעיונות של משה פייגלין.
רבים הולכים שבי אחר העיניים הכחולות שמסתתרות מאחורי זוג משקפי העיגולדים; המודעות שמציגות אותו בסגנון דומה מאוד לסטיב ג'ובס המנוח, מייסד אפל, עם צווארון גולף ברקע שחור־לבן; וכמובן הדיבורים על לגליזציה של סמים קלים. מאחורי האמירות שלו בעבר, שהוא גדל בתל אביב ושאחיותיו שמאלניות, מוסוות אולי עמדותיו – אלה היו ונותרו קיצוניות.
פייגלין תמיד יעטוף את הדעה הקיצונית בדעה מנוגדת ליברלית. ירכך את המסר. ינסה להלבינו. הוא מאמין בזכותנו לעלות להר הבית ולהתפלל בו, לצד זכות הנשים להתפלל בכותל. מאמין בזכותנו על כל הארץ ובעידוד הגירת ערבים, אבל גם מוכן לתת להם זכות לתושבות וזכויות אזרח ועוד ועוד.
בליכוד לא רצו אותו ונתניהו עשה הכל כדי להעיף אותו משם – פייגלין החליט לוותר לבסוף על הקרב הזה ויצא לדרך אחרת. עוד במערכת הבחירות ההיא של 2013, שבה היה חלק מרשימת הליכוד, ביקשו ממנו להוריד פרופיל. לא להתראיין. כעת הוא מנהיג גוף משלו, ואין מי שיעצור אותו.

מסמן תיקים בממשלה

מפלגת 'זהות – תנועה ישראלית יהודית' קיימה את ועידתה הראשונה לפני שנתיים בדיוק, בסוף פברואר 2017. לקראת הבחירות הנוכחיות קיימה המפלגה פריימריז פתוחים, בקרב כלל הציבור, למיקום המועמדים שבחרה ועידת המפלגה לפני כן.

במקום השני, אחרי פייגלין שנבחר כבר לפני שנתיים בוועידה המייסדת ליו"ר, כמובן, הוצב חבר הכנסת לשעבר מטעם ש"ס, חיים אמסלם. אמסלם, כזכור, הודח מש"ס בגלל דעותיו הליברליות מדי לטעמם של מנהיגי ש"ס ורבניה. בהמשך הפך לקטגור חריף של המפלגה החרדית־ספרדית.

בפריימריז בזהות השתתפו 12 אלף איש, לדברי פייגלין. אלה דירגו את המועמדים בסדר הבא: גלעד אלפר, ד"ר רונית דרור, עו"ד ליבי מולד, ד"ר רפאל מינס ואיש העסקים אלברט לוי. פייגלין מדגיש שרובם לא דתיים כמותו. "תביני, עוברים אלינו ממרצ וגם מהליכוד, כי המצע שלנו אטרקטיבי. עוברים אלינו, כי אנחנו נשנה את המשוואה ונביא לכך שזוגות צעירים יוכלו לקנות דירות. המדינה מחזיקה בקרקעות ואנחנו נשחרר אותן מידיה".

Ι אם תיכנס לכנסת ותהיה לשון מאזניים, איזה שר תרצה להיות?
"שר האוצר. אני רוצה לייצר פה שוק חופשי שישחרר את המשק מהכבלים שבהם הוא נתון. נרצה גם את תיק החינוך. יש לנו מועמדת מעולה לתפקיד. אנחנו רוצים לפתוח את אזורי הרישום. לתת שובר של 2,000 שקל לכל תלמיד שיירשם איפה שהוא רוצה. ואנחנו רוצים לגליזציה לקנאביס. זה תנאי סף יחיד ומוחלט לתמיכה בקואליציה".

זכויות אזרח? לא עניין של השמאל

התמיכה של פייגלין בנושא הסמים הקלים היא מן המפורסמות, בעיקר בגלל הקונטרסט המובנה בראשם של רוב צרכני התקשורת והפוליטיקה, אל מול דמות מתנחל חובש כיפה ואידיאולוג אמוני – והקנאביס, שטווח הזיהוי שלו הוא בין חילונים צעירים לבין אפשרויות כלכליות חדשניות ומעניינות.

אצל פייגלין, הדבקות בנושא הלגליזציה באה מתחושה עמוקה של אמונה בחירות האדם, כתנאי לשינוי ולהתקדמות. אבל גם בגלל שאחד מבני משפחתו נאלץ להשתמש במריחואנה רפואית. כשנשאל על ידִי בעבר אם הוא עישן גראס, ענה: "זה נגיש אליי, ולא אומר שלא רציתי. זה מאוד מפתה. אבל מעולם לא השתמשתי, מסיבה פשוטה שאני יודע שאשָאל בנושא ואני לא אוהב לשקר, ואם אומר את האמת, אני עבריין".

Ι אתה מצטער שנזרקת מהליכוד? מתגעגע?
"לא מצטער לרגע. אני עובד היום עם אנשים נהדרים. כשהבנתי שאני לא יכול לשנות מבפנים, עזבתי והתייצבתי ישירות מול עם ישראל. כי הכנסת מעולם לא הייתה חלום שלי והיא עדיין לא החלום שלי. אני רוצה להיות ראש ממשלה. אני מבין שבאופן מהותי זה יכול להגיע לשם רק מעמדת הנהגה והכרה. כרגע, לא יכולים לקבל אותי כראש ממשלה. מתקשים לקבל את הרעיונות שלי. לכן הכנסת מבחינתי היא אמפליפייר של הרעיונות שלי. אני רוצה שאנשים יבינו שכדי לזכות בחירות, בזהות ובמשמעות לחייהם, עליהם להצטרף אליי".

בעבר אמר לי פייגלין שבמקרה שלו, הפוליטיקה מצאה אותו ולא הוא אותה: "ביישוב שלי, בקרני שומרון, הכירו אותי כבעל של ציפי. לא הכירו את שמי. הכל התהפך בלילה אחד כשהקמתי את 'זו ארצנו'. בן לילה הפכתי לאחת הדמויות הכי מפורסמות בארץ".

הוא גם מאמין שהוא המייצג האמיתי של נושא זכויות האזרח. "אני לא מאמין ביכולת של השמאל לייצג זכויות אדם, כשזה ממקום של חוסר אמונה. לדוגמה, אני תומך בנשות הכותל (ארגון הלוחם למען חופש תפילה לנשים בכותל המערבי, נ"ד), ואילו השמאל לא מסוגל לתמוך בזכות שלי להתפלל בהר הבית. אני מאמין שהשיבה אל היהדות כתרבות עוברת דרך הר הבית. בחדרי יש שלט ועליו כתוב: יהדות = חירות. מבחינתי, כולם שווים בממלכת האל", הוא אומר.

Ι מה דעתך על הכנסת הכהניסטים לכנסת על ידי נתניהו?
"מה שברור, שביבי רוצה אותם ולא אותי, וזו מחמאה. זה אומר מי בכיס שלו ומי לא".

Ι רגע, אז הוא לא ניסה לקרוא לך להתאחד עם הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה לישראל, כדי לא לבזבז את הקולות של הגוש?
"הייתה סוג של פנייה, קריאה כזו, אבל הוא לא התאמץ יותר מדי, כי גם הוא יודע שאני לא בכיסו. אני יכול לספר שהופעלו עליי לחצים, אבל אני לא שייך למישהו ולא אתן לאף אחד לנכס אותי לעצמו. ואני אומר לך, את עוד תראי כמה מצביעי מרצ יעברו אליי".

Ι כן, אבל זה אולי בגלל הלגליזציה של הסמים, הדירה לכל אחד, אותם רעיונות שאתה אולי מסתיר מאחוריהם את עמדותיך הקיצוניות בנושאים האחרים.

"אין פוליטיקאי שקוף ממני. הכל כתוב במצע. זה אני. אני חתום על זה. תמיד הצבעתי על פי עמדותיי ועקרונותיי. אני אומר לכולם, תקראו ותחליטו. אין שום תרגיל מתוחכם מאחורי זה. אין תרגיל – תצביעו בגלל הקנאביס ותקבלו ארץ ישראל השלמה. הכל מופיע. תביני, אני מאוד מותש מהקמפיין האינטנסיבי, אבל להפתעתי, בשונה מהקמפיין בליכוד, אני נהנה מכל רגע, כי אני רואה כיצד הרעיונות שלי חוזרים כהד חוזר מן ההרים על ידי הדור הצעיר".

Ι מה אתה אומר לדור הצעיר על עתיד הפלסטינים או ערביי ישראל שחיים איתנו?
"אני לא רוצה להוריש לדור הבא עתיד של סכינים. לגבי ערביי ישראל, כל מי שרוצה ללכת, שילך. מי שיישאר יהיה אזרח שווה זכויות".

Ι ומה לגבי הפלסטינים, אחרי שתחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון?
"אני נגד כיבוש שטח. יהדות לא שווה כיבוש. אני נגד לכבוש שטח של מישהו אחר. השאלה היא, האם זו ארצנו? תשובתי – זו ארצנו. על זה הוויכוח. אבל, אפשר גם אחרת. במצע כתוב שנבטל את המעצר המנהלי ליהודים ולערבים. קודם כל. וכן, נחיל את החוק ובכך נשחרר אותם ממשטר ששלל את זכויותיהם. כי בעיניי, זכויות אדם קודמות לזכויות אזרחיות.

"לאחר שנחיל את החוק, מתן האזרחות הישראלית לא יהיה אוטומטי. קודם כל יקבלו תושבות קבע. אגב, שתדעי, רובם רוצים להגר מפה. מי שיישאר וירצה להוכיח נאמנות למדינה, יהיה מסלול מיוחד שבמסגרתו יוכל לקבל אזרחות מלאה. מי שלא ירצה וגם לא ירצה להגר, יהיה תושב קבע".

חירות עולה כסף | גיוס ההמונים של פייגלין

פייגלין מאמין בזכויות פרט מוחלטות כמעט, ב"שחרור ההמונים", ובהתאמה כלשהי – גם מאמין בגיוס מההמונים ולא מתורמים גדולים בהכרח. כך הוא כתב ברשת בהקשר הזה:

"לניתוק מן הזהות יש מחיר. בלי זהות אין מטרה ואין דרך. למה לזוג צעיר אין סיכוי להגיע לדירה, כשמדינת ישראל היא מהעשירות בעולם המערבי.

"אני מתנגד לכפייה דתית. אני רוצה שתהיה אתה. מי שמבקש את קולכם לא משמיע את קולו. תמיד אומר לכם את האמת. לא אסתיר גם אם אני משלם מחיר וגם אם האמת אינה נעימה. כשאתה צומח בתוך המערכת אתה חייב לכולם. ואז הם מגיעים לראש הפירמידה ודבר לא משתנה, כי הם חלק מן המערכת.

"אין כאן עניין אישי. זה לא שאני האלטרנטיבי. הרעיון של זהות הוא האלטרנטיבה. צמצום התערבות המדינה בחיינו, הפרדת הדת והמדינה, השבת החירות. פשוט, כי אין צורך בחקיקה אלא בביטול חוקים מיותרים שחונקים את כולנו.

"כדי להפיץ את המסר של בשורת הזהות והחירות, עלינו בפרויקט מימון המונים כדי שנהיה תלויים וחייבים רק לכם. לליכוד ולעבודה ביחד יש 120 מיליון שקל מימון מפלגות. לנו אין הרבה ואין מימון מפלגות. יש לנו רק אתכם. אני מבקש עזרה מכם, את מי שהולכים לשרת".

היעד של פייגלין, כפי שנכתב בפוסט, הוא 1.92 מיליון שקל. שאפתני. אבל ההישגים אכן מרשימים עד כה בתחום הזה. נכון לכתיבת שורות אלה, גויסו לא פחות מ־513 אלף שקל, מ־1,820 תורמים שונים.

האתגר הקפיטליסטי

גם בנושאים הכלכליים, כמו במדיניים, עמדותיו של פייגלין קיצוניות למדי ונחרצות. ליברטריאניזם כלכלי, ברוח מייסדי תנועת 'מסיבת התה' האמריקאית.

"אני לא רוצה שפרוטות יחלחלו אליי מהעשירים", אומר פייגלין. "אני רוצה שתהיה תחרות חופשית שתוריד את המחירים ואז כולנו נתעשר. אני מאמין בקפיטליזם, אך הוא לא יעבוד אם הוא לא תחום בתרבות של חסד".

Ι אתה גם מתנגד לקצבאות ילדים. בעבר אמרת שאתה לא רוצה אותן.
"כי בעיניי המשאב המרכזי פה הוא האדם. תני לו חירות, והוא יביא את העושר".

Ι תרוץ עד הסוף, תוך סיכון קולות לגוש הימין?
"אני שם עד הסוף. מה לא ברור במה שאמרתי?".

"הענק מתעורר – אבל עדיין מפחד" | מכתביו של פייגלין

"ליהודי אין זכות בחירה — יש לו בכל רגע חובת בחירה! 'ובחרת בחיים' מצווה אותנו האל, ואין בחירה ללא חירות — כולל החירות לכפור. החירות היא המגרש שעליו פועלת היהדות. בשורת חירות האדם תחת כנפי האל האחד, שבריתנו עמו חקוקה בבשרנו, הפכה אותנו מטרה להשמדה של עריצי תבל. מפרעה ואחשוורוש ועד להיטלר וסטלין — מגיעים כובשי העולם למסקנה שאת העם הזה אי אפשר לשעבד; יש לו כבר מלך ולכן אין תקנתו אלא בהשמדה.

ובכל זאת, מתוך האפר, בניגוד לכל כללי ההיסטוריה ובדיוק כפי שניבא התנ"ך — הענק מתעורר.

מתעורר, אבל עדיין מפחד; מפחד מצילו, מכוח, מייעודו; מתעורר ונסוג, גדל אבל קטן. שאלו את עצמכם:

מדוע ממשיכים צעירים לרדת מישראל העשירה ולחפש את מזלם במדינות אירופיות מוכות אבטלה?

למה יותר ממחצית מהוצאות הביטוח הלאומי מופנות למגזר האחראי לרוב מקרי הרצח, התאונות הקטלניות, גניבות הרכב, הגניבות החקלאיות והבנייה הבלתי חוקית?

מדוע רופא יהודי שבורח מצרפת מבין שאין לו מה לחפש בישראל העשירה ומתיישב בקנדה — שם יתבוללו ילדיו!

מדוע בישראל העשירה הצעירים עובדים הכי הרבה שעות במערב, מרוויחים הכי פחות ומשלמים הכי ביוקר?

מדוע לזוג צעיר ללא תמיכה, שעובד ומרוויח יפה, אין שום סיכוי לרכוש דירה בישראל העשירה?

מדוע במבחני ההשוואה הבינלאומיים, חינוך ילדינו הוא מהגרועים במערב למרות שההוצאה לחינוך היא מהגבוהות בעולם, ובכל זאת אנו אנוסים להשתמש באותה מערכת חינוך כושלת?

מדוע אותו רכב עולה בישראל כפליים מאשר בחו"ל?

למה אנחנו מעבירים משאיות של מזומנים לעזה בכל חודש ומספקים לה מים וחשמל על חשבוננו?

מדוע אנו מתנהלים ככובשים בארצנו? למה בנינו צריכים לעמוד במחסומים במקום לשמור על הגבולות? מדוע לוחם שחיסל מחבל מואשם ברצח?

מדוע טעות בניווט עלולה לעלות לך בלינץ' בתוככי ארצך?

מדוע נפילת טילים על ערינו מכונה 'טפטוף'?

מדוע דריסה, דקירה חטיפה או סבב נוסף של מלחמה והרוגים ללא ניצחון הוא רק שאלה של זמן?

למה מסמנים אותנו באופן ביומטרי (כמו פרות)? האם הביטחון האישי השתפר מאז שעברנו לתעודת הזהות הביומטרית?

למה ציבור המוערך בלא פחות מחצי מיליון הופך לעבריין משום שעישן חומר שאינו ממכר (כמו סיגריות) ואינו מזיק (כמו אלכוהול)?

למה צעירים חייבים להתגייס לשנות בטלה בפקודה? או לפעילות שאינה תואמת את מצפונם ואופיים ולעיתים קרובות מדי הם מתאבדים? למה המדינה היחידה בעולם שמגייסת בנות בכפייה, מלבד ישראל, היא קוריאה הצפונית?

מדוע צריך רבנות מדינתית כדי להתחתן או לאכול כשר? למה צריכה המדינה להיות מעורבת במטבחים ובחדרי המיטות?

למה אדם חילוני צריך לממן ישיבות ואדם דתי צריך לממן לימודי מגדר ופילוסופיה?".

עד כה פרסם משה פייגלין שישה חוברות וספרים. האחרון שבהם הוא "להיות יהודי חופשי: מדינת ישראל – הוראות הפעלה". הקטע הנ"ל הוא מתוך ספרו הקודם, 'קץ הנורמליות' (הוצאת סלע מאיר).

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook