fbpx

שירותי פסיכיאטר: כל מה שרציתם לדעת

0

תחילה, חשוב לציין כי תפקידו העיקרי של הפסיכיאטר הוא לאבחן ולטפל בבעיות ומצוקות שונות הקשורות באופן ישיר לבריאות הנפש. על כן, בעזרת שיחה פרונטלית, שומע הפסיכיאטר את הקשיים של המטופל וכך למעשה מאבחן ומסייע לו בהתמודדות עם ההפרעה המדוברת. ברוב המקרים, מתבצע הדבר בעזרת המלצה על טיפול תרופתי או לחילופין שילוב של טיפול פסיכותרפי לצד נטילה של תרופות. מספר מחקרים בנושא מעלים כי הדרך הטיפול המובילה באה לידי ביטוי בשילוב של שני השיטות יחדיו, שילוב שהוכח ככזה שמביא לתוצאות מיטביות. על כן, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שתצטרכו לדעת לפני הפגישה אצל הפסיכיאטר.

מי מפחד מפסיכיאטרים ולמה?

בין אם מדובר על פסיכיאטר בראשון לציון ובין אם מדובר על פסיכיאטר בחיפה, חשוב לזכור כי לרבים מאיתנו קיימת סטיגמה לא חיובית במיוחד כאשר אנו שומעים על אנשים שביקרו אצל פסיכיאטר כזה או אחר. מיותר לציין כי זה לא נעים להזדקק לשירותיו של איש מקצוע כמו פסיכיאטר, ואין צל של ספק כי מדובר על סיטואציה שעשויה לפגוע במידה מסוימת בדימוי העצמי של האדם שנאלץ לעשות זאת, אך באותה נשימה חשוב לזכור כי מרבית האנשים אשר מטופלים אצל פסיכיאטרים הם אנשים בריאים בנפשם, ולא "חולי נפש" כפי שהיה נהוג לחשוב פעם. במילים אחרות – תופתעו לגלות כי הרבה אנשים, ואפילו כאלה הנחשבים למוצלחים במיוחד באוכלוסיה, בעלי משרות בכירות בחברה, מצליחים להסתיר בצורה נורמלית לחלוטין את העובדה כי הם נוטלים תרופות פסיכיאטריות. כמו כן, חשוב לציין כי לא מדובר על מספר מקרים בודדים, אלא שמדובר על אוכלוסייה שלמה המורכבת ממאות של מקרים שונים ומגוונים.

כך נראית פגישה אצל פסיכיאטר

במידה ואתם מופנים לשירותיו של פסיכיאטר להסתכלות או לאבחון, עליכם להגיע אל הקליניקה עצמאית או יחד עם בן משפחה קרוב למטרת ביצוע הפגישה האישית, בעוד כי הפגישה נמשכת בין 20 ל-30 דקות לכל היותר. למעשה, מדובר על פגישה שבמהלכה יתשאל הפסיכיאטר את המטופל אודות הבעיה ממנה הוא סבל וכן גם בנוגע למצבו הנפשי. זאת בעוד כי המטרה העיקרית של הפגישה היא לבדוק את הקושי שאיתו מתמודד המטופל, במטרה לאבחן גורמים רלוונטים שעשויים להתקשר בכך כדוגמת מצבכם הרפואי, הרקע המשפחתי שלכם וכיוצא בכך. זאת במטרה לקבוע האם טיפול תרופתי הוא אכן הפתרון האידיאלי עבורכם, או שלחילופין ניתן לוותר עליו בשלב בו אתם נמצאים. יחד עם האמור, עליכם לזכור כי מנעד הטיפולים לכל הפרעה הוא רחב במיוחד ולכן, במטרה לוודא כי אתם אכן מבינים מהו הטיפול האידיאלי שיסייע לכם להתמודד עם הבעיה שלכם, עליכם לוודא כי אינכם מתפשרים על פחות מהתייעצות עם שירותיו של פסיכיאטר מומלץ.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook