fbpx

נתניהו והתקשורת: הם מ־פ־ח־דים, גרסת 2015

0

רגע לפני הבחירות, שרה ליבוביץ־דר יצאה לברר האם התקשורת באמת מתנכלת לנתניהו. וגם: מחקר מקיף על אופי הסיקור של ראשי המפלגות // סיקור בחירות 2015, פרק התקשורת.

הנתונים מדברים

בדיקה של 'יפעת' שנערכה עבור 'ליברל' מצאה ש־62% מהכותרות ב'ידיעות אחרונות', 'הארץ', 'ישראל היום', 'מעריב', 'גלובס' ו'כלכליסט' במהלך השנה האחרונה היו חיוביות או ניטרליות בסיקור ראש הממשלה, ורק 38% מהכותרות היו שליליות. זאת למרות סדרה ארוכה של כשלים בתחומים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים או הקואליציוניים.

מוטי קירשנבאום:

"מפעם לפעם נתניהו מופיע כמושיע, כמי שעצר את הסחף, כמבוגר האחראי. מדי פעם הוא מגיח ואומר, 'נתתי הוראה להעלות את שכר המינימום', אבל בדרך כלל הוא לא פוצה פה ולא עושה כלום. וכשראש הממשלה לא מדבר ולא עושה כלום, אי אפשר למתוח עליו ביקורת. על מה התקשורת תמתח עליו ביקורת? הוא הרי לא עושה שום דבר"

רביב דרוקר:

"התקשורת הישראלית כבר לא עורכת תחקירים עצמאיים על איזשהו פוליטיקאי, היא לאו דווקא נמנעת רק מנתניהו. שרשרת החסינות של נתניהו עבה יותר מפני שהוא תוקפני כלפי כלי תקשורת שמנסים לחטט בחצר האחורית שלו, וזה מקטין את הנכונות של התקשורת לערוך עליו תחקירים"

יעקב אחימאיר:

"ישנה התגייסות כמעט טוטאלית של התקשורת להחלפתו של ראש הממשלה. אפשר לזהות בבירור את הכמיהה ואת המשאלה בתקשורת שנתניהו לא יהיה יותר ראש הממשלה. בעוד 'הארץ' מותח ביקורת עניינית על מדיניותו, 'ידיעות אחרונות' עוסק גם בעניינים האישיים שלו"

איור // דניאל גולדפרב

רוצים לקרוא את הכתבה המלאה? הירשמו לקבלת גליון מתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook