fbpx

המשפיעים בתקשורת 2019 // נדב טופולסקי // חבלי המיזוג של רשת 13

טופולסקי הפך ליו"ר מעורב, נחוש לייצר את אותה תחרות מול קשת 12. הוא מסתובב במסדרונות הערוץ, מוביל מהלכים משמעותיים, מנסה לייצר חשיבה מחוץ לקופסה.

0

איש סודו של לן בלווטניק – בעל השליטה בערוץ הממוזג רשת־ערוץ 10 – יו"ר RGE שבאמצעותה בלווטניק פעיל בעסקי התקשורת בארץ, ויו"ר רשת 13 , הערוץ הממוזג. נדב טופולסקי, שהחליף את אביב גלעדי בתפקידו ב־ RGE , הוא גם בעל מניות בעצמו בערוץ הממוזג (6.9%). הטלטלות בשוק התקשורת, הניסיונות של ראש הממשלה לסגור את ערוץ 10 דאז, המהלך לפיצולים ואז חזרה למיזוגים, הביאו מבחנים אדירים לשוק כולו. בעיקר לרשת 13 , שמיזגה את ערוץ 10 ורשת, עם (עיקר) נדוניית התכנים של רשת וחברת החדשות של 10.

בן 43 , גדל בחיפה, השלים תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, ותואר שני במינהל עסקים בהרווארד, שם גם הכיר את בלווטניק שמחלק מלגות לסטודנטים ישראלים. די במהרה השתלב בעסקיו של בלווטניק בלונדון וזכה לאמונו. לפני כשנה חזר לארץ וקיבל מבלווטניק יד חופשית בערוץ הממוזג. כדי להצליח יזדקק להרבה יותר מאשר יד חופשית. על פי גורמים בערוץ, ההפסדים הם משמעותיים – ומתמשכים. חברת החדשות עומדת בפני השקעה משמעותית נוספת, באדיבות בלווטניק, וטופולסקי צריך להחליט גם על העתיד הדיגיטלי של 13: עצמאי, או באמצעות רכישת האתר וואלה. כך או כך, לערוץ יידרשו שנים וממון רב כדי להתייצב ולייצר תחרות.

צעד ראשון שמאותת על האמון בטופולסקי ובהשקעה נעשה לאחרונה – בלווטניק הזרים עוד 100 מיליון שקלים לחברה. טופולסקי הפך ליו"ר מעורב, נחוש לייצר את אותה תחרות מול קשת 12. הוא מסתובב במסדרונות הערוץ, מוביל מהלכים משמעותיים, מנסה לייצר חשיבה מחוץ לקופסה, ואפילו נפגש עם עיתונאי ועורכי חברת החדשות, בניסיון להפוך את התוצרת שלה לרייטינגית יותר. טופולסקי לא חסך מהאחרונים ביקורת. זמן לא רב אחרי שהגיע לערוץ הממוזג, קבל בפניהם על הנתונים המאכזבים והביע תרעומת על כך שהציבור אינו מכיר היטב את כוכבי הערוץ. אלה היו רגעים לא קלים, שהבהירו לכולם מי הבוס. זה לא נפל עליהם בהפתעה.

ימים אחדים אחרי שטופולסקי נכנס לתפקידו, התבקש מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז לעזוב את תפקידו. האירוע חולל סערה בחברה. למרות ניסיונות לבטל את הגזירה, יוכפז עזב לבסוף. זה היה מבחן כוח משמעותי לטופולסקי, והוא שרד אותו מול עיתונאי החברה. לצערו, הנתונים – אלה של הצפייה ואלה של אקסל התקציב – עמדו לצידו.

את מקומו של יוכפז תפס ישראל טויטו. עורך ותיק ובכיר בחברה, שעזב וחזר אליה. הוא נושא ככל הנראה בתפיסה חדשותית דומה לזו של טופולסקי. מלבד החשיפות, התחקירים והפרשנויות, גם הרבה חדשות טובות, צרכנות, בידור ומגזין רך. המעבר היה רך יחסית, שכן טויטו מקובל ואהוד על אנשי החברה.

בתוך כל העניינים אלה מנסה לנווט יוסי ורשבסקי, מנכ"ל רשת 13, שכבר עמד במבחנים קשים בערוץ הקודם. הוא מוביל מהלכי קיצוץ במקומות מסוימים, לצד השקעות במקומות אחרים, ומנסה לייצב את המערכת ולצלוח את קשיי המיזוג, שעדיין ניכרים. השאלה הגדולה היא אם יישאר לאורך זמן לצד טופולסקי. בינתיים היו"ר, המנכ"ל ומנהל החדשות הם משולש שיודע לעבוד יחד, אך עם נטל הוכחה מאתגר במיוחד.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook