fbpx

כיצד הרדיו משנה תפיסת תודעה?

0

כאשר נשאל את האדם הממוצע ברחוב מה דעתו על הרדיו הוא ככל הנראה יגיד שמדובר על אמצעי תקשורת מיושן. זה נכון שאת הרדיו שהיה לפני כמה עשורים מאוד פופולארי החליפו אמצעי תקשורת אחרים וחדישים. עם זאת אין ספק כי החשיבות של הרדיו נותרת בעינה, גם אם יש כאלה שחושבים אחרת. האם יצא לכם לעלות על רכב שאין בו רדיו? התשובה היא שלילית. אפילו אם תחפשו טוב תוכלו למצוא רדיו באינטרנט ורדיו בטלוויזיה החכמה שלכם. הינה כמה סיבות שהולכות להמחיש מדוע הרדיו משנה את תפיסת התודעה שלנו גם במאה ה-21. מי שחשב שהרדיו הולך להיעלם בשנים הבאות ככל הנראה לא קורא את המפה כמו שצריך.

הרדיו נמצא בכל מקום

כפי שכבר אמרנו אפשר למצוא את הרדיו בכל מקום – בבית, ברכב, בעבודה ואפילו בחוץ. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לבחור את התחנה שהיא העדיפה ביותר עבורכם. מיד שתבחרו את התחנה תוכלו לשמוע חדשות וכל מיני אמירות של אנשים שונים. מכיוון שהרדיו מאוד זמין, הוא משפיע בצורה מהותית על התודעה שלנו ועל התפיסות השונות. בשונה מטלוויזיה או כל מקור תקשורת אחר שהזמינות שלו נמוכה בהרבה. רק אם נהיה במקום מסוים נוכל להאזין או לצפות, עובדה שמורידה את חשיבותו. אין זה אומר שהרדיו הוא אמצעי התקשורת הכי חשוב, אך הוא בהחלט הכי זמין.

תחנות רדיו ממוקדות

שאלתם את עצמכם פעם מדוע יש כל כך הרבה תחנות רדיו? לעיתים אנו לא יודעים לאיזו תחנה לעבור על מנת לשמוע תוכנית כזו או אחרת. הסיבה שיש כל כך הרבה תחנות רדיו היא שלכל תחנה יש את הייעוד הספציפי שלה. מה שאומר שיש כאלה שישמעו תחנה אחת כדי לשמוע מסרים מסוימים, בעוד אחרים ישמעו תחנה אחרת. בכל תחנה המסרים משתנים, ולכל תחנה יהיו את המאזינים הספציפיים שלה. אין ספק כי ברגע שהתחנה היא ממוקדת, ניתן יהיה בקלות לשנות את תפיסת התודעה. זה בדיוק כמו שלקוחות נכנסים לחנויות מסוימת שמתאימה להם כמו כפפה ליד.

רוב התחנות פועלות 24 שעות

המון מהתחנות ברדיו פועלות מסביב לשעון על מנת להטיב עם כל מי שמאזין באותו הזמן. יש כאלה ששעות העבודה שלהם הפוכות, והם מחפשים מקור שיספק לכם אינפורמציה מעניינת. בעוד בטלוויזיה משדרים תוכניות חוזרות בכל מיני פלטפורמות, ברדיו תקבלו אינפורמציה מעודכנת. לרוב יהיו שירים מעניינים ושדרנים שנמצאים באולפן בזמן אמת. ברגע שמקור מידע מסוים פועל 24 שעות ביממה הוא מצליח לשנות תפיסות תודעה בקלות. ערוצי טלוויזיה מנסים לעשות זאת גם מהצד שלהם, אך ההצלחה עדיין לא גבוהה למדי. מי שנוסע בכביש באמצע הלילה מסיבה מסוימת ככל הנראה ידליק את הרדיו כדי לשמוע מה חדש.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook