fbpx

הזרעה תוך רחמית IUI או הפריה חוץ גופית IVF – סקירה

0

נתחיל את המאמר במילים פשוטות, זה באמת לא פשוט להיכנס להיריון לעיתים ויש מקרים בהם התהליך, הניסיון להיכנס להיריון, הוא תהליך ארוך ומייסר וכמובן, ממש לא פשוט. אבל, חשוב לזכור, בניגוד לעבר, אז לא היו לנו הכלים לשנות את המצב הקיים, היום יש לנו את הטכנולוגיה שיכולה לעזור, גם במקרים מורכבים, לסייע לזוגות רבים להיכנס להיריון בקלות רבה יותר מאשר בעבר. במאמר הבא נדבר על הזרעה מלאכותית ועל כל מה שאת צריכה לדעת, בדרך להיריון.

מתי נדרש לבצע הזרעה מלאכותית

הזרעה תוך רחמית, נקראת גם 'הזרעה מלאכותית' והיא תהליך שכיח הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. התהליך הוא למעשה, הזרקה של זרע אל תוך הרחם באמצעים מלאכותיים. יש כמה סיבות לשימוש בטכניקה הזו. הראשונה, קושי של בני זוג להיכנס להיריון. אמנם, תהליך שהוא על פניו טבעי, יכול להתקל באתגרים שונים. בין אם יש בעיה בפענוח הזרע של בן הזוג ובין אם בעיה רפואית, אשר מונעת מהרחם לקלוט היריון חדש באופן טבעי. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, אלרגיה של האישה לזרע, מידת החומציות של הנרתיק ועוד. זה וודאי לא אומר שמשהו 'לא בסדר' אצלכם, אלא, שניתן להיעזר בטכניקה חדשה ומתקדמת, כדי להביא להיריון תקין, גם אם לא על ידי קיום יחסי אישות. לפני הפרוצדורה, לפני הזרעה מלאכותית , אנחנו נעשה פענוח של הזרע, כדי לזקק את הזרעונים הטובים ביותר, בניסיון לשפר את סיכויי הקליטה של ההיריון ולהצליח, כבר בניסיון הראשון. ישנם מקרים בהם הפרוצדורה תבוצע עבור נשים שלא נמצאות בזוגיות והן מעוניינות להיכנס להיריון באמצעות תרומת זרע. סיבה נוספת לשימוש בכלי הזה היא אם יש עקרות שאי אפשר להסביר, יכול להיות ששימוש בהזרעה מלאכותית תפתור את הבעיה, גם אם אנחנו לא יודעים מה היא בדיוק. זה כמובן לא משנה, כל עוד התוצאה היא היריון תקין ועובר בריא.

מה זו הפריה חוץ גופית

הזרעה מלאכותית, היא כאמור, החדרה של זרע אל הרחם, בזמן הביוץ, במטרה לשפר את הסיכויים לקליטה של היריון תקין בפרק זמן קצר. רגע הקליטה של ההיריון, ברגע בו הביצית והזרע נפגשים, יש התפתחות של התאים, אשר בסוף, יכולים להוביל לצמיחה של עובר בתוך הרחם. אבל, לעיתים הבעיה היא דווקא ברגע הזה. לפעמים, הרחם פשוט לא מצליח ליצור סביבה מתאימה להתפתחות של העובר, גם אם אין שום בעיה בזרע או בביצית. שוב, אין זה אומר כי משהו 'אשם' בזה או 'לא בסדר'. אלא, שיש לבצע הפריה חוץ גופית, כלומר, במבחנה מיוחדת. לתוכה נכניס זרע של הגבר וביצית של האישה ורק לאחר התפתחות התאים, נכניס את ההפריה התקינה לרחם של האישה, בפרוצדורה רפואית פשוטה יחסית.

הבחירה בין האלטרנטיבות, נעשית בליווי הרופא המטפל

אנחנו יודעים, כל תהליך כניסה להיריון באמצעות טיפולי פוריות, עלול להתברר כתהליך לא רק מאתגר מבחינה פיזית, אלא בעיקר, מאתגר מנטלית. אבל, כמו שאמרנו לאורך כל המאמר, אנחנו מסתכלים על חצי הכוס המלאה. היא ההזדמנות שניתנה לנו, להצליח ולסייע לזוגות המעוניינים להיכנס להיריון, אשר בעבר לא הייתה לנו הדרך לסייע להם. באיזה נתיב נבחר ללכת? איך נבחר לקיים את הפרוצדורה הרפואית? הבחירה תלויה בגורם המטפל ובבדיקות המקיפות, אותן נעשה כדי לאבחן את הסיבות בגינן נוצר הקושי בניסיון להיכנס להיריון ועבורן אנחנו רוצים לתת מענה. המטרה היא להצליח ולתת את הפתרון הטוב ביותר, זה שיבטיח היריון תקין, בניסיון הראשון. בשביל זה, אנחנו צריכים את כל הידע גלוי לפנינו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook