fbpx

ספוגים אקוסטיים – יצירת סביבה שקטה במחיר לכל כיס

0

הצורך בליצור סביבה שקטה פוגש אנשים רבים בחיי היום-יום, בין אם מדובר בכאלו המעוניינים ליצור לעצמם סביבת עבודה נטולת הסחות דעת על מנת להביא לפרודוקטיביות מירבית, או באלו אשר מתגוררים באיזור רועש במיוחד ואינם מעוניינים לסבול מהרעש המעיק, שלא לומר מזיק לבריאות, שכן, זיהום רעש (צליל בעוצמה מופרזת) מוגדר כמקור זיהום אשר פוגע באיכות החיים על ידי ארגון הבריאות העולמי. המענה המקובל על צורך זה הוא השימוש בחומרים מבודדי רעשים בעת בניית הסביבה, או לסירוגין לאחר הקמתה, זאת על מנת לצמצם ככל הניתן את השפעתם של הרעשים שעלולים להפריע.

המבודדים המומלצים ביותר

בחירת חומרים מבודדים עשויה להיות מאתגרת. כל-כך הרבה סוגים, בדיקות התאמה, טווחי מחירים שונים ועוד המון משתנים שמסרבלים את הבחירה, אין זה פלא כי הדבר מותיר רבים מבולבלים ומתלבטים. מענה על מרבית הצרכים הנפוצים של אלו שמבקשים להשתמש בחומר בידוד, נותנת העבודה עם ספוגים אקוסטיים , שהם אחד החומרים השכיחים ביותר לשימוש. ספוגים אקוסטיים הם חומר מבודד ונקבובי, כלומר בעלי יכולות  של "לכידת" גלי קול, הפחתת ההד שלהם, ואף גם מניעה של חדירת רעשים מבעד לקירות החדר. יכולות האיטום היעילות במיוחד של הספוגים האקוסטיים הופכות אותם לאחד החומרים הפופולריים ביותר לעבודה בכל סוגי המרחבים. כמו כן, חשוב לדעת כי ישנם שני סוגי ספוגים אקוסטיים מרכזיים לשימוש, אחד מהם הוא ספוג אקוסטי מלמין, ספוג הבנוי מלמין (חומר ידידותי לסביבה) מוקצף, ידוע בזכות יכולות ספיגת רעש ברמה גבוהה מאוד, עמידות בטמפרטורות גבוהות מאוד וחסינות לאש. עובדות אלו, יחד עם הידידותיות לסביבה של המלמין, שאינו פולט חומרים מזיקים לבריאות, הופכות את ספוג המלמין למומלץ ביותר לעבודה בסביבות ביתיות. נוסף על כך, קיים הסוג השני, ספוג פוליאוריטן, שהוא גם נחשב לאיכותי מבחינה אקוסטית, אך אינו מתאים לסביבת עבודה ביתית מאחר והוא עלול לפלוט חומרים רעילים במקרי שריפה, זאת בעוד כי ספוגי פוליאוריטן איכותיים יכולים לתת את התוצאה הטובה ביותר, על אף שהמחיר של ספוג המלמין נחשב למשתלם יותר.

אז באיזה ספוג אקוסטי עליכם לבחור?

על אף שבדרך-כלל במידה ומדובר בסביבת עבודה ביתית נהוג ללכת עם ספוג מלמין, חשוב לזכור שקיים מגוון רחב של סוגי ספוגים כאלו, שמגיעים במגוון תצורות. ייתכן גם שבעבור הצרכים שלכם ספוג פוליאוריטן ישרת אתכם פלאים, מאחר ומדובר בספוג איכותי לא פחות. חשוב לזכור שכאשר זה נוגע לסביבה יותר מקצועית ופחות ביתית, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כדוגמת איש סאונד, זאת על מנת לקבל חוות דעת מקצועית על הספוג המומלץ לכם ביותר, אופן השימוש בו ובאילו תצורות מומלץ לכם להתקין אותו בסביבתכם. לסיכום, ספוגים אקוסטיים הם אחד הפתרונות היעילים והפשוטים ביותר עבורכם, בכל הנוגע ליצירת סביבה שקטה ונעימה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook