fbpx

מדעי ההתנהגות (עבודה סוציאלית)

0

שוקלים ללמוד עבודה סוציאלית? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת! במאמר זה תוכלו לקבל פרטים על לימוד המקצוע עצמו ומה כדאי לדעת לפני שמתחילים את הליך ההרשמה. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

אז מה זה בעצם עבודה סוציאלית?

עבודה סוציאלית היא למעשה מקצוע טיפולי שמטרתו עיסוק וטיפול מול מגוון אנשי האוכלוסייה שמצריכים התערבות של גורמים חיצוניים בשל סיבות שונות כמו זקנה, אלימות, עוני או בריאות. לשם כך, המקצוע עשוי להתאים בעיקר עבור מי שמרגיש צורך לטפל באחרים ויכול להכיל וללוות את סיפוריהם על מנת לשפר את מצבם.

למה ללמוד דווקא עבודה סוציאלית ולמי זה מתאים?

כנאמר לעיל, עבודה סוציאלית היא מקצוע טיפולי במידה רבה, אך גם מעשי ביותר – מדובר באנשי מקצוע המסייעים באופן ישיר, מיידי ויומיומי למטופליהם ולאנשים שתחת אחריותם. סוג זה של סיוע מיידי לא ניתן למצוא במרבית מקצועות הטיפול האחרים. לכן נהנות עובדות סוציאליות מתחושה מסוימת של סיפוק ושליחות, אותן קשה למצוא במקצועות אחרים. העבודה כוללת כמובן חשיפה למצבים קשים ולא נעימים בהם נמצאים אנשים אחרים, אך מתוך מקום בו אנו יכולים לסייע להם באופן משמעותי, וליהנות מהסיפוק הנלווה לסיוע לאדם אחר.

כמו כן, מדובר במקצוע עם היצע תעסוקה יציב וגבוה, עליו ניתן לסמוך גם לטווח הארוך. במציאות של שוק העבודה של ימינו, גם זה הרבה מאוד…

אילו עיסוקים כולל מקצוע העבודה הסוציאלית?

עבודה סוציאלית יכולה לכלול סוגים שונים של הדרכה כמו הדרכה פרטנית שנעשית אחד על אחד עם המטופל ועבודה קבוצתית הדרכתית שיכולה להיעשות עם קבוצה של מטופלים. בנוסף, בתור בוגרי התואר תוכלו לנסות להשתלב בתעשייה או כמטפלים פרטיים או כחלק ממוסדות ציבוריים כמו בריאות, חינוך, שיקום ורווחה. עובדות ועובדים סוציאליים מועסקים כמובן במשרדים ממשלתיים שונים, דוגמת משרד הרווחה ומשרד העבודה, ופועלים בלשכות שונות בכל רחבי הארץ. אך גם מעבר לכך קיים היצע תעסוקה נרחב ביותר עבור בוגרות ובוגרי תואר בעבודה סוציאלית. זהו מקצוע מבוקש במוסדות טיפול רבים, בעמותות אשר עוסקות בעבודה עם אנשים הסובלים ממצוקות מסוגים שונים ועוד.

כיצד ניתן להרשם לקורס?

לפני שאתם נרשמים ללימודי מדעי ההתנהגות, כדאי לחשוב קודם כל מהו מוסד הלימודים המתאים לכם ביותר בהתבסס על תוצאות הבגרויות שלכם ועוד. לשם כך, חשוב מאוד לבחון את העניין דרך אתרים יעודיים כמו שוקיסט שיחסכו לכם זמן ויבדקו עבורכם מה האפשרויות הטובות ביותר עבורכם באופן פרטני על מנת שתגיעו למוסד הלימודים הנכון עבורכם.

לסיכום,

אם אתם חושבים ללמוד עבודה סוציאלית, כנראה שאתם במסלול הנכון. לשם כך חשוב לבדוק ככל הניתן מה האפשרויות שעומדות בפניכם בקשר למוסדות הלימוד היעודיים למקצועות העבודה הסוציאלית ומה סיכויי הקבלה שלכם. באופן זה תוכלו לבחור את המוסד הנכון לכם ולעבור את ההליך ההכשרה עבור המקצוע החשוב הזה בצורה הטובה ביותר תוכל לסייע גם עבורכם וגם עבור המון אנשים נוספים.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook