fbpx

כמה טיפולים רכב חדש צריך לעשות בשנה כדי להיות זכאי לאחריות?

0

אחת הסוגיות שיש לנהגים עם רכב חדש היא האם מגיעה להם אחריות עליו? כמו כל מוצר חדש, החברות מגדירות זמני אחריות וכוללות מה נמצא בתוך הטווח של האחריות. ברכבים נהוגה אחריות של שלוש שנים, אך כמובן שאחריות זו לא מגיעה לכל רכב. אז מי זכאי לאחריות על הרכב? ואיך יודעים אם אתם עומדים בתנאים? איך יודעים מה נכלל בתוך תחומי האחריות? על כל אלו נדבר במאמר הבא.

אילו רכבים זכאים לאחריות?

רכבים חדשים, בדרך כלל עד שלוש שנים מיום הרכישה זכאים לאחריות, אך לא כל נהג שרכש את הרכב החדש יכול לממש את תנאי האחריות. תחילה עליו לעמוד בתנאים שדורשת החברה, בניהם גם טיפול במוסך מורשה כמו מוסך יונדאי חולון לדוגמא. למעשה, יצרני הרכב אומרים דבר פשוט! הם יודעים כי יש כיום מוסכים פרטיים וגם מוסכים מטעמם. הם יכולים לקחת אחריות על טיפול שמתבצע על ידי עובדי מוסך מורשה שמקבלים מהם הדרכות על טיפול ברכבים שלהם. כמובן שהם לא יכולים לקחת אחריות על טיפולים שמתבצעים במוסכים פרטיים ששם הם לא מעניקים הדרכות לעובדי המוסך. היצרנים יודעים באופן ברור אלו חלקים קיימים בכל רכב שייצרו, מתי יש להחליף אותם ואיך הכי נכון לטפל בהם. כאשר שלושת אלו לא מתקיימים במוסך פרטי, הם לא יכולים לקחת אחריות על ביצוע העבודה ולכן לא מעניקים את האחריות עליה.

איך תדעו אם אתם עומדי בתנאי האחריות?

אם יש לכם רכב חדש, ההמלצה הטובה ביותר היא לגשת אל מוסך מורשה ושם לבקש את כל המידע. עובדי המוסך יוכלו להסביר לכם על כתב האחריות, מה כלול בתוכו ומתי אתם זכאים לו. הם יסבירו לכם אילו טיפולים אתם חייבים לבצע על מנת לעמוד בתנאי האחריות שהיצרן קבע. כך לדוגמא, תנאי האחריות עשויים לכלול יותר מטיפול אחד בשנה על מנת לקבל את כתב האחריות. אנשים שרוצים לעמוד בתנאים אלו, יוכלו בעזרת מוסך מורשה, לעקוב אחר הטיפולים המחייבים וכך לקבל את האחריות.

למה כתב האחריות חשוב?

כמובן שכתב האחריות אינו הכרחי עבור החלפות של חלקים קטנים וזולים, אך הוא מאוד חשוב והכרחי כאשר מדובר בתקלות מהותיות ויקרות מאוד כמו תקלות מנוע שאנשים ללא זכאות לאחריות עשויים לשלם כסף רב במצבים אלו ואף להפסיק את השימוש ברכב ולרכוש אחד חדש.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook