fbpx

שמירה על ניקיון במפעל

0

כל מה שנכנס אל גופכם מגיע ממפעל כלשהו, ואסור לזלזל אף לא לרגע בניקיון בו, ובעיקר כשמדובר במפעל המייצר מזון. משרד הבריאות מונה בתוכו תקנון ובו הנחיות רבות בנושא, המתקשרות אל שמירה והקפדה על מידת הניקיון בחלל המפעל ועל כל אשר חובה לעשות. אנו ממליצים בחום להעסיק מנקה או צוות שלם, שכל מטרתו היא לדאוג שהמפעל יהיה מצוחצח, מהפינות הגדולות עד לפינות הנסתרות ביותר. רק ככה אפשר לשמור על רמת הניקיון גבוהה ביותר והרמה הנדרשת. אם אתם רוצים לשמור על מפעל נקי, סטרילי, בריאותי ושכל פרמטר בו ינוהל ברמה דקדקנית, אנחנו מספקים את כל מה שסובב סביב שירותי ניקיון מפעלים ונשמח לעמוד לשירותכם.

תקן GMP

התקן הבינלאומי במדינת ישראל ובמדינות רבות, נחקק בכדי להבטיח את בריאות הצרכן. מיותר לומר שבכל הסובב סביב ניקיון מפעלים וסטריליות הוא חשוב ביותר, במיוחד במזון המיוצר במפעל הוא מוצר עדין מאוד מהרגיל, וזו סביבתו הטבעית. מסיבה זאת ועוד מספר סיבות שונות, חשוב אף מאוד להקפיד על תנאים סטריליים ונאותים לייצור המזון. משרד הבריאות מקפיד על לקיים ביקורות תקופתיות במפעלים, ובכדי לעמוד בביקורות ולא לעמוד בפני סגירה תמידית או זמנית של המפעל, חשוב לשמור על ניקיון וסטריליות ברמה הגבוהה והיסודית ביותר. בגלל שבריאות הצרכן היא הכי חשובה וכמובן גם עתיד המפעל עצמו, כדאי מאוד לשכור צוות ניקיון מיומן וייעודי שיקפיד בכל שעה עגולה ביום לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר.

אי ניקיון מתאים של מפעל

בשנת 2016 מפעל "תלמה" הענק נעמד בפני בעיה מאוד קשה לאחר שהפר ולא עמד בתקן, כשחיידקי הסלמונלה נמצאו בדגני הבוקר שלהם. מיותר לומר כמה חשוב לשמור על בריאות הלקוחות. סגירה של מפעל או פרסום שלילי בתקשורת הם הרסניים עבורו, כמו שקורה פעמים רבות בכמה זמן, שסדרה של מוצרים שאינה ראויה למאכל, כן מצליחה להגיע למדפים. מפעל שלא מנקה, בעצם מלכלך את התדמית שלו ומשאיר חותם לעד, גם חושף את עצמו לתביעות משפטיות קשות,  ושלל חקירות קפדניות. מצד שני, מוצרים איכותיים יקבלו חשיפה מאוד חיובית, ובכך ייצברו למפעל ולחברה מוניטין מעולה וייגרמו לשביעות רצון בקרב התקשורת ובקרב קהל הלקוחות המגוון.

החזקת צוות עובד מיומן

כפי שנאמר לפני אך חשוב להדגיש כי כל בית עסק נדרש להחזיק עובד או צוות לביצוע של כל תהליך. זה נכון למנות כמה עשרות עובדים למפעל בינוני או גדול המייצר מוצרים רגישים לכלל הציבור, צריך לעמוד בבדיקות קפדניות מאוד, ובעיקר לשמור על התנאים הסטריליים ביותר מבכל מקום אחר. ניתן לומר באופן חד משמעי שכדאי להחזיק צוות עובדים מיוחד ומקצועי שיהיה אחראי על הניקיון, בהתאם לתקנות HACCP או תקנות GMP, ינקה את המקום ביסודיות, אשר עבד בעבר במפעלים דומים, בקיא בכל הנהלים והתקנים, עבר הכשרה ארוכה ומקצועית, ומכיר את בעלי המפעל ויודע לנקות בכל ופינה. רק כך באמת ניתן לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של בריאות וניקיון.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook