fbpx

תביעת לשון הרע – מה צריך לדעת?

0

תביעת לשון הרע היא תביעה שמוגשת לבית המשפט על ידי אדם חברה או עסק שנפגעו עקב הפצה של תכנים אלימים, מכפישים, מזיקים וחושפניים שלא ברשות ובמטרה לגרום לנזק כלכלי, נפשי או פיזי. מי שמפיץ את התכנים יכול להיות אדם מסוים או גוף תקשורת, מדיה או פורטל, חברה או כל גוף אחר שמעוניין להפיצם. לעיתים בטעות ולעיתים בזדון.

כאשר מגישים את התביעה המטרה הינה לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם – במידה ואכן נגרם נזק או הוכח שנגרם נזק וגם כדי לקבל את פסק הדין שינחם את מי שנפגע מלשון הרע ובכך לשמור על צדק במערכת המשפט.

תביעת לשון הרע מה זה אומר?

המושג 'לשון הרע' שגור בפיהם של לא מעט אנשים, ונראה שכיום כל אחד יכול לאיים בתביעה כזאת על מי שנראה לו שהכפיש אותו או הזיק לו באמצעות פרסומים כאלה ואחרים. אבל המושג לשון הרע טומן בחובו לא מעט חוקים, תקנות ופסיקות עליהם החליטה הממשלה כאשר יצאה עם חוק לשון הרע אל הציבור.

מטרתו של החוק הינה לאפשר את חופש הביטוי אך בד בבד למנוע הכפשה של אדם מסוים של גוף או עסק, כמו גם למנוע הוצאת דיבה או יצירת תהודה ורעש גדול כמו גם תגובות ציבוריות בעיקר בעידן אינטרנטי. המטרה למנוע הפצה של תוכן שאינו אמיתי או חושפני ופוגעני אשר פורסם במטרה  להזיק לאדם אחר, לעסק או לגוף מסוים, למוסד, מפלגה, סקטור מסוים וחברה.

כיום מתנהלות בבית המשפט לא מעט תביעות לשון הרע בעיקר בעולם אינטרנטי – עולם שבו כל אחד ואחת יכולים לכתוב ולהביע את מה שהוא או היא רוצה כמעט ללא צנזורה.

אבל מה צריך לדעת על תביעה שכזאת?

תביעת לשון הרע מוגשת כאשר יש קשר ישיר בין נזק שנגרם לאדם, עסק וכולי וזה יכול להיות נזק נפשי כלכלי או פיזי שנגרם לאדם או עסק בשל לשון הרע.

תביעה כזאת יכולה להתקיים כאשר אפשר להוכיח כי נעשתה תפוצה ברבים של לשון הרע משמע: התחוללה תהודה עקב פרסום של תכנים, סרטונים, תמונות, פרסומים וכדומה וכל הפצה של תוכן אחר נגד אדם חברה העסק וכו'.

לשון הרע הוא מקרה שבו נעשה נזק בשל אמירות כאלה ואחרות שנחשף בציבור, זאת יכולה להיות רכילות מרושעת או פרסום של דברי כזב ושקר אודות אדם חברה או עסק. אלה יכולים להיות פרסומים של סרטונים, תמונות של מסמכים שאינם מקוריים או מזויפים ושל שאר פרסומים שגורמים לנזק משמעותי.

מי שהגיש תביעת לשון הרע יצטרך לבחור עורך דין טוב,  שמעון האן משרד עורכי דין ייצג אותו בתביעה תוך שהוא מוכיח כי נגרם לו נזק בעקבות פרסומים כאלו ואחרים כאשר בחירת עו"ד לשון הרע מקצועי וטוב – תספק הצלחה בבית משפט.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook