fbpx

על קורונה, אילומינטי וסיגרים, או: בואו נשחה קצת בים הקונספירציה // הטור של שי גולדן

0

יצא שקראתי איזה מאמר שאומר שהקורונה כאן כדי להישאר. ושגם אם יושג חיסון מחר בבוקר – עדיין ייקח לפחות שנה עד שהוא יגיע לאדם הלבן ויציל אותו מפני "הנגיף הסיני".

ועוד נכתב במאמר שם, שגם אחרי שהחיסון יגיע לאדם הלבן – כלומר למדינות הממוזלות, שנפל בחלקן להיות מערביות ועשירות ומפותחות וצודקות וחכמות ונאורות – עדיין נצטרך להמשיך לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי; ובכלל – נמשיך להתפגר מקורונה, כמו שאנחנו ממשיכים להתפגר משפעת, למרות שכבר יש חיסון, ולכאורה אנשים הפסיקו למות משפעת מאז המצאת הפניצילין – אבל בפועל, אנשים מתים ממחלות שאיש לא מוטרד נורא עוד מנוכחותן, אבל הן ממשיכות לקטול על ימין ועל שמאל.

עכשיו – שלא ייווצר הרושם המשובש כאילו אני מכחיש קורונה או ווטאבר, כי אני לא. אני הכי מאמין קורונה. הכי מכיר בה והכי נושא את שמה ביראה ומתוך המון כבוד. בדברים האלה של בריאות הציבור אני מאוד מיינסטרימי – למעשה: סחי – והולך ביי דה בוק, ומסרב בעקביות לקרוא ולהאזין לכל מיני תיאוריות קונספירציה הזויות על הדור החמישי ועל הקבאל ועל חברות התרופות ועל ממשלת סין. למרות ש, אין להכחיש ש, לא אחת אני נתקל באיזו תיאוריית קונספירציה ומוצא עצמי דווקא די משתכנע מהלוגיקה ומהרצף הלינארי של השרשור הרציונלי של הטיעונים – יען כי תיאוריית קונספירציה טובה היא כמו סרט או ספר טוב: אם היא כתובה טוב ומוגשת כהלכה, היא עשויה להפוך ללהיט.

הבעיה עם חלק גדול מתיאוריות הקונספירציה האלה היא שלפעמים הן מוגשות על ידי אנשים שכתיבה אינה הצד החזק שלהם – מחסום שבעיניי הוא כמעט בלתי עביר – וגם שלפעמים, גם אם מסתתר פה ושם טיעון שנשמע ממש הגיוני, הוא מתחיל ללכת לאיבוד בים של כל הטיעונים שאפילו ספריית מדע בדיוני הייתה שוללת את פרסומו בסדרת הדגל שלה 'נגיפים ועטלפים'.

כי הבעיה עם חלק מהקונספירטורים היא שהם סבורים שהכל, כולל הכל, הוא קונספירציה. כלומר, גם דברים זוטים ופעוטים ממש – כמו אבטיח בלי גרעינים, למשל – הופכים להיות חלק ממכלול קונספירטיבי כה גדול, עד שאין כל דרך להתחבר אליו ולהפנים את עקרונותיו, אלא אם כן אתה ממש בכיר באילומינטי.

לא יצא לי, למרות שממש חיפשתי, לפגוש איזה בכיר באילומינטי. ותמיד עניין אותי, בעניין הזה של ארגון הסתרים שמאגד בתוכו את כל הבכירים בעולם הפוליטי והפיננסי והצבאי בעולם – הוא ההיבט הלוגיסטי.

ארגון כזה, אתם מבינים, הוא לא דבר שאפשר לנהל בקבוצת ווטסאפ או באיזה ערוץ מאובטח בטלגרם. זה בכל זאת 100 (נניח) האנשים הכי חזקים בעולם. הם צריכים מזכירה? צריכים. צריכים מכשיר פקסימיליה? כתובת למשלוח דואר? טכנאי מחשבים? איש משק? מנהלת רווחה? מתורגמן במשרה מלאה? צריכים, בוודאי. ומכאן עולה: איפה הם? איש המשק? המזכירה? מנהלת הרווחה? המשרד שאליו מגיעות המעטפות עם כל המסמכים הכי סודיים בעולם?

וגם, למשל, איך הם מסתדרים עם הבדלי השעות ולוחות הזמנים של כולם? הרי האנשים האלה עסוקים למדי, ומוקפים בהמון יועצים ואנשי אבטחה וגורמי ביון ועוד 100 דברים סודיים. איך הם מצליחים אפילו לנהל שיחת ועידה, כשאחד מצוי בטיים זון של אוסטרליה, אחד של מצרים ואחד של נורווגיה? כולם זמינים וערים תמיד? כולם מתפנים לשעה, במקביל, לשיחת זום של האילומינטי, כשבנוסף אף איש מהרבים שמקיפים אותם אינו מודע לכך? ואיש לא מגרד בפדחתו בסקרנות, וואט דה פאק? לא סביר.

מבחינה לוגיסטית, האילומינטי לא יכול לתפקד בתנאים סבירים. ואם ארגון שפאקינג מנהל את העולם ומעורב, גרוסו מודו, בכל דבר משמעותי שקורה על כדור הארץ, לא מצליח אפילו לנהל שיחת ועידה אחת, מה הוא שווה? לא הרבה.

אז מאוד יכול להיות שיש ארגון בשם אילומינטי, והוא אפילו רשום ברשם החברות, ויש לו ח"פ ותקנון מייסדים והכל, אבל איך מתקשרים ביניהם ראש ממשלת נורווגיה, מיליארדר מקונגו וראש שירותי הביון הגיאורגי? נגיד שרק שלושת אלה רוצים לדבר ביניהם ולתכנן איזו קורונה חדשה לכולנו – איך השיחה תתקיים? איך לא מקשיבים לה? באיזו שפה ידברו? באיזה טיים זון יקבעו? מי רושם סיכומים? מי מוציא מייל עם אקשן אייטמס? אני אומר לכם – לא הגיוני.

נחזור לקורונה, שהיא בוודאות תוצאה של הנדוס גנטי מרושע ומתוכנן היטב של הסינים שתכליתו להחליש את המערב, כמו גם ספין של חברות התקשורת הגדולות בעולם לקראת פרישת רשת ה־G5, לצד היותה כלי בידי בנימין נתניהו לעכב את הבדיקה בעניין הצוללות, וניסיון, די שקוף, של שחקני ליגת ה־NBA לקצר את העונה.

אז טיפשים אנחנו לא. אנחנו מבינים מי ומה עומדים מאחורי הקורונה. אלא שרק דבר אחד לא מסתדר לי ממש בהיגיון: אם הקורונה היא פייק. או לחלופין, אם הקורונה מהונדסת ומתוכננת ומנוהלת. או לחלופין, אם היא שפעת עם יחסי ציבור. או לחלופין, ניסיון נואל להחליש את המערב – רק שאלה אחת: למה קורונה? למה לא נגיף חד־משמעי בהרבה? למה לא נגיף שברור לכולם שלא מתעסקים איתו ושזה לא משחק לחטוף אותו? למה נגיף שפוגע רק בחלשים ובקשישים? כאילו, איך פגיעה בקשישים ובחלשים – בדנמרק, למשל – מסייעת לממשלת סין? ואיך נגיף שעד היום לא ברור אם הוא דרמה או מלודרמה – קשור לפרישת רשת הדור החמישי באקוודור? ולמה שוהי הדיור המוגן באקוודור צריכים למות עבור החדרת הרשת?

הקיצר, אין שום לוגיקה בתיאוריה הזאת. אוקיי, אז מה עם העובדה שקורונה היא כלי בידי המשטר לאכן טלפונים ולהגביל תנועה וכאלה? זה כבר יותר הגיוני – אבל עולה השאלה, איזה משטר שמעוניין לשרוד מייצר סגר ואבטלה ופאניקה ותסיסה בציבור שלו? זה לא משיג בדיוק את האפקט ההפוך – כלומר מערער את יציבות המשטר ונותן לאנשים רעבים ועצבניים ומבוהלים סיבה דווקא לצאת ולעשות בלגן? עוד תיאוריה שאין לה שיניים.

בספרו 'בית מטבחיים 5' טבע קורט וונגוט את מטבע הלשון It is what it is. ככה זה. אז לגבי הקורונה? ככה זה. וזה ככה. וזה מה שזה. ולפעמים סיגר הוא רק סיגר. גם אם ביבי עישן אותו. או טראמפ. או הסינים. חרא של סיגר. למה שמישהו ירצה מיוזמתו לעשן אותו?

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook