fbpx

משפיעים 2020 | ליאת בן ארי | הגיהינום של התובעת

0

כך ייעשה לאישה שהעזה לעמוד בראש צוות תיקי נתניהו בפרקליטות. לא זו בלבד שהיא נאלצת להסתובב עם אבטחה ברמה הגבוהה ביותר שהוצמדה לפקיד ציבור, בביתה אף הותקנו אמצעי מעקב טכנולוגיים, ורשויות החוק חוששות לחייה – פשוטו כמשמעו. כמויות האש שסופגת ליאת בן ארי־שוויקי, המשנה לפרקליט המדינה והתובעת הראשית במשפט נתניהו, בלתי נתפסות.

בהיותו שר המשפטים בעת ממשלת המעבר, ניסה אמיר אוחנה למנוע את קידומה המקצועי. הוא לא הצליח, וטיפוסה אל צמרת הפרקליטות חימם את הגבולות עד לרתיחה. על טעותה האומללה לנסוע עם בנה לטיול שתוכנן זמן רב מראש במהלך חלק מימי השימוע לראש הממשלה (שהוארך באופן חריג), היא שילמה מחיר יקר. למרות שבפועל היה מדובר בקשקוש, זה העניק נשק לחיילי נתניהו להמשך מטח ה"משחק מכור". ואחרי שאנשי התקשורת מהימין כילו בה את זעמם, המפגינים כבר התייצבו בשדה התעופה כדי להמשיך להבהיר לה – את על הכוונת, כל הזמן.

ורק נדמה שהתבשיל הזה כבר מבעבע בטמפרטורות שיא. בן ארי תספוג עוד הרבה יותר ככל שיתקדם המשפט. הפגנות ליד ביתה הן עניין יומיומי. ערוצי תקשורת ביביסטיים משלהבים את זה כעניין שבשגרה. כך גם ההיטפלות לבני משפחתה. הם נסרקים במסרקות ברזל, כל פיפס שלהם מקבל ממדים מפלצתיים. הפרטים של בנה, שהזדהה כתומך כחול לבן, הופצו לכל עבר – מה שהביא עליו גל הטרדות. בהמשך גם הגיעו הפייקים הצפויים. כמו סרטון שלו מכה שוטר בהפגנה. כמובן, לא היה ולא נברא. האיומים עליו, לעומת זאת, היו אמיתיים לחלוטין.

תומכי נתניהו לא מסתפקים בבני המשפחה. הם הולכים ישר על הראש של בן ארי. לפני כשנה נחשף תצהיר שלה לבית הדין לעבודה, במסגרת תיק שהתנהל בעניינה של פרקליטה שהייתה מסוכסכת עמה. על פי הנטען, בן ארי לא זו בלבד שהתנהלה בפוגענות נגד הפרקליטה, טלי נג'רי, אלא אף הגישה תצהיר כוזב לבית הדין. הפרשה הסתיימה בהסכם סודי שכלל תשלום פיצויים לנג'רי. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע שלא יפתח בחקירה נגד בן ארי.

ובהמשך, המכונות המשיכו לעבוד במרץ, והנה נחשפו על ידי כלי תקשורת – שאיך נאמר, תחקירים אינם בדיוק תפארת עשייתם, אבל המידע להלן זרם אליהם בכל מקרה – עבירות בנייה בבית שבבעלות בן ארי ובעלה בראש העין. הביביסטים הפכו את עבירת הבנייה לפשע מדרגה ראשונה. העובדות הפשוטות מספרות כי הבקשה מעיריית ראש העין פשוט לא טופלה, בגלל לחצים פוליטיים מאזורים מסוימים. כך שמישהו, ככל הנראה, דואג להשאיר את בעלה של בן ארי ואותה בקטגוריית עבריינים (ואיתם עוד רבים מבעלי הנכסים בעיר). בערוץ 20 אף הגדילו לעשות והעלו לאוויר רחפן שצילם את ביתה של בן ארי במושב חרות, בטענה שבוצעה גם שם עבירה. פרגולה ללא היתר. אם הייתה כזו, היא התרחשה לפני 16 שנים. בקרב הזה מוצאים הכל, ובהמשך גם יתגלה איך נמצאו הדברים האלה, מי חקר, באיזה מימון ואיך. בינתיים, רק חכו ותראו מה יקרה כאן כשבן ארי תתחיל לחקור את עדי ההגנה. סדום ועמורה.

"לעמיתיה סיפרה בן ארי כי היא חשה שמתנהל אחריה מעקב מתמיד וששיחות הטלפון שלה נתונות להאזנה. זה לא קרה לה כשטיפלה בתיקי הולילנד, נוחי דנקנר או פואד" (גידי וייץ, 'הארץ', פברואר 2020)

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook