fbpx

משפיעים 2020 | יריב לוין | היו"ר והקונסיליירי

0

מי שרוצה להסביר במסדרונות הכנסת עד כמה אנשי כחול לבן הם חסרי ניסיון פוליטי, משתמש בשם הקוד "יו"ר הכנסת יריב לוין". הח"כ המנוסה והמוכשר, שבנה על תפקיד שר המשפטים, הגשים חלום גדול אחר כשמונה לתפקידו הנוכחי.

ברקע, כמובן, הייתה הפסילה של כחול לבן את יולי אדלשטיין כיו"ר, לאחר המאבק סביב פסיקת בג"ץ שלא קיים. אלא בכל בנוגע למערכת המשפט, אדלשטיין הוא כבשה תמימה, לוין הוא הזאב. המלחמה שלו במערכת המשפט היא אידיאולוגית, עקבית ואפקטיבית, והיא משתלבת באופן מושלם עם האינטרסים המשפטיים הנוכחיים של נתניהו. זה מה שהופך את יריב לוין לאחד האנשים החזקים, גם בואכה 2021. בצירוף מקרים נדיר, תפיסות העולם האמיתיות והעקביות של לוין מתיישבות עם האינטרסים הפוליטיים של יו"ר מפלגתו.

גם לנתניהו יש כמובן אינטרס בקרבה ללוין. האחרון נחשב לשחקן הפוליטי הקרוב והאמון עליו ביותר. הוא לא אחד מ"עושי דברו" או שופר מזדמן. הוא עקבי, אידיאולוגי, דיסקרטי, ואפשר לסמוך עליו שלא יחתור תחת המנהיג. וזה נוסף על הידע העצום וליכולות התמרון שהוא מביא לשולחן. הוא אחד האנשים הבודדים במשכן שיודעים לדקלם את תקנון הכנסת מתוך שינה ולהשתמש בו בדיוק ברגע הנכון.

לוין מתנגד לשותפות עם כחול לבן, בגלל התקיעות שהיא יוצרת בשדה המדיני והמשפטי. תוכנית הסיפוח, שהוא היחיד שעסק בה והיה בסוד עניינה, הייתה בנפשו בהקשר הזה. ולא רק סיפוח. בכל עניין פוליטי, בכל קטטה ומשבר, לוין שם לצד ראש הממשלה. מצב נדיר – ויש יאמרו בעייתי – שבו יו"ר הרשות המחוקקת הוא היועץ הפוליטי הראשון במעלה לראש הרשות המבצעת.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook