fbpx

מחיר רישום פטנטים

0

אם יש לכם המצאה מיוחדת שנראה לכם שהיא תוכל לעזור להרבה אנשים, ושאף אחד לא חשב עליה קודם לכן. כדאי לכם להסדיר את הרישום על המצאה זו במהירות האפשרית, עדיף להיעזר בעורכי פטנטים לשם כך, על מנת שתוכלו ליהנות מפרי עמלכם ויצירתכם ב20 שנה הבאות שהפטנט יהיה רשום על שמכם, וכל מי שישתמש בו, או יפתח אותו, יצטרך לשלם לכם אחוזים. הרווח של פטנט רשום הוא עצום, כיון שמדובר על הכנסות שוטפות מכל הענפים והתולדות של הפטנט שלכם בכל רחבי המדינה למשך 20 שנה. ובהתאם לכך, גם המחיר של עורך פטנטים יכול לעלות מעשרות אלפי ₪ ועד מאות אלפי ₪. אמנם, הסכום המדויק תלוי בכמה פרמטרים שדי משתנים ותלויים במה שאתם רוצים מההמצאה שלכם, ומה אתם רוצים מעורך הפטנטים שלכם.

אז מה המחיר כולל?

  1. האגרות למדינה – תשלום זה איננו משולם כלל לעורכי הפטנטים אלא למדינה עצמה. מדובר על מחיר לא מועט, וכל מי שרוצה לרשום המצאה כפטנט צריך לשים לב שיש לו את הכסף לכך מראש, כדי שלא ייתקע באמצע התהליך. עורך הפטנטים המקצועי יידע איך להגיש את הגרות בצורה כזו שתוכל לחסוך לכם סכומים נכבדים, ומאידך, הוא יוכל לתת לכם הערכה קודמת, כמה כסף תצטרכו לשלם על האגרות, על פי סוג הפטנט שאתם ממציאים.
  2. בדיקת פטנטים קודמים – כאמור, האגרות ועוד דברים נוספים עולים הרבה כסף, עורכי הפטנטים נותנים שירות מקצועי של ייעוץ לאחר בדיקה מקיפה, האם הפטנט שאתם רוצים לרשום הוא כבר רשום בצורה כזו או אחרת או לא. הבדיקה קריטית כדי שכל מאמצכם בפועל ובמשרדי הרשם לא יהיו לריק.
  3. רישום הפטנט – בעיקרון כל אחד יכול באופן עצמאי לרשום את הפטנט שלו על פי ההנחיות הכתובות במשרד הפטנטים. אלא שעורך פטנטים יודע בדיוק איך לכתוב את הדברים צורה מקצועית שתתקבל מיד בפעם הראשונה אצל רשם הפטנטים. גם אם הפטנט נהדר והמוצר מצוין, אם המסמך לא נכתב בבהירות הנדרשת במרד הפטנטים – תוכלו לקבל תשובה שלילית חלילה לבקשתכם, ובעצם לחשוף את ההמצאה שלכם לרבים, מבלי שיש לכם עליה בעלות וזכויות יוצרים
  4. עורך דין משפטי – שיוכל להגן על המוצר שלכם בצורה טובה ויעילה, בעיקר נצרך בשביל השנים הבאות, לאחר שהפטנט כבר יירשם במשרד, ועלולים לצוץ אנשים או חברות שינסו להשתמש בפטנט זה מבלי לשלם לכם על כך כקבוע בחוק.
  5. רישום במדינות שונות – רישום פטנט במדינה אחת אינו מחייב מדינה אחרת, מה שאומר שיש לכם את האפשרות לרשום את הפטנט שלכם במדינות רבות ונוספות בעולם, ועל ידי זה לזכות בתוספת תגמולים, כפי ההפצה של המוצר באותה מדינה. 

לסיכום ראינו שלשאלה כמה עולה לרשום פטנט יש תשובה מורכבת, שתלוי בכמות השירותים שתרצו לבקש מעורך הפטנטים שלכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook