fbpx

מה אסור לעשות בהריון – כדאי להכיר

מגיע לכם מזל טוב, כי בקרוב יצטרף אליכם בן משפחה חדש. אבל עד אז יש לך תשעה חודשי הריון שבהם תצטרכי לשמור על עצמך ועל תינוקך. ההריון אינו אמור להפריע לאורח החיים שלך, ועדיין ישנם דברים שכדאי לך להימנע מלעשותם, כדי להגן על הבריאות של שניכם וללדת בצורה בטוחה. 

0

7 דברים שכדאי להימנע מהם אם את בהריון

קבלי רשימה של הדברים העיקריים שכדאי מאוד להימנע מהם כאשר את נושאת את פרי בטנך.

1. להימנע ממאכלים אסורים במהלך היריון

באופן כללי, חשוב להקפיד על תזונה נכונה ולצרוך מזונות בריאים כמו ירקות, פירות או בשר אדום רזה. כדאי להימנע מצריכת מוצרי מזון מעובדים, ואסור לאכול מאכלים שעברו בישול מתחת ל-70 מעלות צלסיוס או מאכלים בלתי מבושלים בעליל. כך, חשוב להימנע מצריכת מזונות כמו נקניקים, פסטרמה, סושי, ממרחי כבד, מוצרי חלב אשר לא עברו פסטור, בשר שבושל רק חלקים או ירקות בלתי שטופים.

2.לשים לב במהלך ביצוע פעילות גופנית

חשוב להקפיד ולבצע פעילות גופנית גם במהלך ההריון, בייחוד אם מדובר בנשים ספורטיביות. עם זאת, בתקופה זו האישה צריכה להיות קשובה יותר לגוף שלה, ולשים לב לדברים הבאים:

  • אסור להגיע למצב של דופק מהיר מאוד.
  • כאשר מבצעים פעילות גופנית אינטנסיבית, חשוב להקפיד לא להגיע לטמפרטורת גוף של 38 מעלות, שכן העובר מרגיש מעלה אחת יותר מהאישה. 
  • יש להימנע מתרגילים כמו שכיבות שמיכה שיוצרים לחץ על כלי הדם. 

חשוב להימנע מספורט אתגרי כמו רכיבה על סוסים, קיקבוקסינג, טיפוס הרים או צלילה.

3. אסור לעשן

במהלך ההריון יש צורך להימנע עד כמה שניתן מעישון, שכן העישון עלול להזיק לעובר ולגרום לבעיות שונות כמו משקל נמוך בלידה או אסטמה. בדרך כלל, עישון של 3 סיגריות ביום ופחות מכך אינו נחשב לעישון, אך מומלץ להימנע גם מזה. 

4. אסור לשתות

מחקרים רבים הוכיחו כי שתיית אלכוהול במהלך ההריון עלולה להסב נזק כבד לעובר. תינוקות שנולדו לאמהות אלכוהוליסטיות מועדים לפתח הפרעות התנהגותיות שונות וכן בעיות בריאות. אף על פי שבישראל מתירים לאישה לשתות כוס אחת של אלכוהול בשבוע, כדאי להימנע גם מזה. 

5. להימנע מנטילת תרופות עד כמה שניתן

התרופות עלולות להזיק לעובר, ולכן יש ליטול אותן בזהירות ורק במידת הצורך. ישנם תרופות ותוספי תזונה שאם נוטלים אותם במהלך ההריון בכמויות גדולות, הם עלולים לגרום למזק לעובר. לדוגמה, ויטמינים כמו A ו-D, כדורי הרגעה (יש לקחת רק בהמלצת הפסיכיאטר ובמינון המתאים), תרופה לפסוריאזיס ועוד. 

6. עיסויים לגב יצטרכו להמתין

טיפולים כמו עיסויים לגב או רפלקסולוגיה אסורים בשליש הראשון ולפעמים גם בשליש השני של ההריון. עם זאת, ישנם טיפולים אחרים המותרים כמו דיקור סיני, כירופרקטיקה או טווינא (מהשליש השני של ההריון).

7. טיפולי יופי מסוימים

איש אינו אמר שהאישה לא צריכה להיות יפה בהריון. כך שאפשר להתאפר או להסיר שיער. עם זאת, קיימים טיפולי יופי שכדאי להימנע מהם דוגמת שימוש בשמנים אתריים (אסור בשליש הראשון של ההריון), טיפול במתיחות שנגרמו מההריון או שימוש במכשירים קוסמטיים חשמליים המחדירים לחות לעור או לייזר להסרת שיער. 

כל המידע בעמוד בנושא של "מה אסור לעשות בהריון" הובא ע"י צוות האתר תינוק ישראלי – הריון ולידה. אתר ההריון והלידה המוביל ברשת. כל התכנים באתר תינוק ישראלי נכתבים ע"י אנשי ונשות המקצוע המובילים בעולם ההריון והלידה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook