fbpx

מה העלות של צביעת דירה ואיך תחסכו במחיר?

0

שוקלים לצבוע את הבית ולא בטוחים מהיכן להתחיל וכמה זה צריך לעלות לכם? מסתבר שמדובר בעניין שמעסיק אלפי ישראלים מדי שנה שמעוניינים לצבוע את הדירה שלהם, ואף על פי שמדובר בפעולה נפוצה במיוחד, רבים אינם מבצעים אותה על הצד הנכון, וזה כבר עניין שיכול להוביל לעלויות גבוהות ולעתים גם לתוצאות בינוניות.

פגשנו את יוסי מאתר 'סילבס צבעים' כדי לקבל טיפים והדרכה בנוגע לדרך המומלצת לצבוע דירה, וכפי שניתן לראות, מסתבר שניתן להגיע לתוצאות מעולות גם בלי לשלם מחירים יקרים וכל מה שנדרש לעשות הוא להקפיד ולבדוק מספר שלבים באופן מבוקר ושיטתי.

הבנת השלבים הבאים ויישום שלהם בפועל תסייע לכם להימנע מטעויות בהזמנת צבעי או בצביעה עצמית, ולהבין מה באמת אתם מקבלים וכיצד להימנע מתשלומים מופרזים ולא מוצדקים.

כמה עולה לצבוע דירה?

עלות צביעת דירה מתאפיינת בשונות גבוה שנובעת מהיקף העבודה, התנאים, מצב הדירה ולעתים קרובות גם תלויה בבעל המקצוע שנותן את ההצעה כשבמקרים רבים אין קשר בין הצעת מחיר יקרה שעטופה במילים יפות לבין התמורה שאתם מקבלים.

על כן חשוב מאוד להבין מה כוללת הצעת המחיר ולהשוות אותה אל השלבים שמוזכרים בכתבה שלפניכם.

הקפדה על השלבים הללו תסייע לכם להבין מה אתם מקבלים ולכמת כל הצעת מחיר באופן שניתן להשוות אותה להצעות אחרות. אנו סבורים שבמקרים רבים תגלו שהצעת מחיר זולה אינה כוללת חלק מהשלבים ועד כן היא הופכת ליקרה בעוד שהצעות מחיר אחרות יכולות להיות מציאות של ממש.

שלבים הכרחיים בצביעת דירה

כדי לצבוע דירה בהצלחה, חשוב להכיר מספר שלבים מהותיים שלעתים קרובות מדי אינם זוכים להתייחסות מספקת ושיכולים לעשות הבדלים גדולים בתוצאה ובשירות שאתם מקבלים.

באופן כללי, קיימים 6 שלבים כשלכל אחד מהם השפעה מהותית על התוצאה שמתקבלת. חשוב לציין שלא משנה אם צובעים דירה שמתגוררים בה או דירה שכורה, הקפדה על השלבים הבאים תמנע בזבוז כסף ותבטיח צביעה יפה ומקצועית שתחזיק מעמד לשנים רבות.

שלב 1: התאמת צבעים

המראה של הדירה בסיום הצביעה יקבע בין היתר לפי הצבע שנבחר כדי לצבוע את הקירות. התאמת צבעים היא שלב הכרחי בתהליך שמתאפיין בהתלבטות בנוגע לאפשרויות הרבות ולפיתויים השונים, כשבדרך כלל אנשים רבים רוצים לנסות משהו חדש ולא "משעמם".

בניגוד למה שמקובל לחשוב, בחירת גוונים צבעוניים יכולה להיות מורכבת מפני שיש לה השלכות על האווירה והמראה ולעתים קרובות התוצאה שמתקבלת מתבררת כ"חשוכה" מדי או כזאת שיוצרת במשך הזמן אווירה לא נעימה.

במידה שאתם רוצים לשלב צבעים בגוונים שונים מומלץ להיעזר במעצב פנים או בעל מקצוע שמבין איך להתאים את הצבעים באופן הנכון.

לעומת זאת, יש גם את הדרך הבטוחה שתבטיח לכם תוצאות טובות מאוד גם בלי להיעזר במעצב, והיא צביעה בצבעים ניטרליים כמו לבן או גוון בהיר אחר שיתרמו למראה מאוורר ומרווח של הדירה, יתאימו לכל הרהיטים וישדרו תחושת רעננות וניקיון.

לא פלא אם כן שמרבית האנשים צובעים בסופו של דבר את הבתים שלהם בצבע לבן או שמנת על גווניה השונים.

שלב 2: בחירת חומרי הגלם

יש הרבה סוגי צבעים וחומרי גלם שדרושים לצביעת דירה ומאוד קל ללכת לאיבוד ולהעדיף משהו זול כדי לחסוך בעלויות או מהצד השני, ללכת דווקא על משהו יקר שבדרך כלל אין בו צורך.

ההמלצה המקצועית היא להיעזר בצבע אקרילי איכותי שמספק כיסוי והגנה מרביים ומצד שני גם לא נמכר במחירים מופקעים של צבעים שאינכם צריכים.

שלב 3: סידור הדירה והכנה שלה לצביעה

אם אתם צובעים דירה ריקה אז לא צריכה להיות בעיה אך במידה שהדירה מרוהטת ומתגוררים בה, כדאי שתדעו שהמחיר יכול להתייקר ולא בכדי.

פינוי החדרים ופריסה של ניילונים וקרטונים כדי למנוע לכלוך ופגיעה הן פעולות שיכולות לקחת זמן לא מבוטל ולכן קצת קשה למצוא צבעי שיעשה את זה עבורכם.

למרות זאת יש בעלי מקצוע רבים שדווקא כן יסדרו ויכינו את הדירה לצביעה ולעתים קרובות גם ללא תוספת מחיר.

קבלתם הצעת מחיר? בדקו מה בדיוק היא כוללת והאם יש התייחסות לסעיפי ההכנה של הדירה והניקוי שלה בסיום.

שלב 4: תיקוני קירות

תיקון קירות הוא עוד שלב הכרחי וכל עוד מדובר בשחיקה תקופתית שגרתית, התיקון של הקירות צריך להיות כבר כלול בהצעת המחיר. יחד עם זאת כאשר יש פגיעות משמעותיות בקירות ונדרשת עבודה נרחבת כמו לדוגמה בנזקי רטיבות, המחיר יעלה בהתאם.

כך או כך, חשוב לעבוד באופן קפדני, למלא את החורים והסדקים במספר שכבות של חומק מילוי ובעיקר להמתין לייבוש מלא של כל שכבה טרם ממלאים שכבה נוספת או צובעים.

זאת נקודה שלוקחת זמן ולכן בעלי מקצוע רבים מנסים לקצר אותה ולא להקפיד על זמני ייבוש נדרשים, וזה כבר עניין שעשוי לפגוע בתוצאות בצורה משמעותית.

שלב 5: צביעה בשתי שכבות לפחות

צביעת הקירות בדירה יכולה להראות מאוד טובה גם לאחר שכבה אחת של צבע, עניין שגורם לבעלי מקצוע רבים להסתפק בשכבה הזאת ולא לצבוע בשכבה נוספת של צבע.

הקירות אולי נראים טוב אחרי צביעה אחת אך תאמינו לנו ששתי שכבות יובילו לתוצאה הרבה יותר טובה הן מבחינת הנראות והן מבחינת העמידות ואם פגשתם אנשים שצובעים את הדירה בכל שנה או שנתיים, כנראה שהסיבה לכך היא שצובעים להם את הקירות בשכבה אחת (ולא מספקת) של צבע.

דרשו מהצבעי התחייבות לצביעה בשתי שכבות אפילו אם הוא ממליץ על שכבה אחת שהרבה יותר כדאית ורווחית עבורו ופחות עבורכם.

שלב 6: ניקיון של הדירה

צביעת דירה עשויה להיות מלווה בלכלוך לא מבוטל שמצריך ניקיון יסודי ועבודה מאומצת וגם כאן חשוב להבין מה אתם מקבלים.

הסיבה לכך היא שיש בעלי מקצוע שיקפידו לבצע עבודה נקיה ואפילו יגדילו לעשות וינקו בסיום הצביעה, לעומת צבעים שעובדים בצורה מלכלכת ושמשאירים לכם את עבודת הניקוי בסיום.

חשוב להבין מה כולל המחיר וכמובן שתמיד כדאי להעדיף צבעי שמסדר ומנקה בסיום כך שלכם באמת לא תהיה עבודה.

בסופו של דבר צביעת דירה היא עניין נפוץ מאוד אך חשוב לבצע אותו באופן הנכון לפי השלבים שהוסברו.

צרכן שלא מכיר את השלבים האלה יכול להזמין צבעי שנראה אולי זול או נחמד כשבפועל המחירים שהוא גובה יכולים להתברר כיקרים ביחס לשירות שהוא מעניק או ביחס לאופן שבו הוא צובע את הבית.

רוצים לצבוע את הבית? אנו ממליצים בחום לעבוד לפי ששת השלבים שיסייעו לכם לקבל תמורה מקסימלית במחיר מינימלי.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook