fbpx

כל הדרכים לסייע לחולי סרטן

0

מחלת הסרטן היא אחת מגורמי התמותה המובילים בעולם. גם אלו שישרדו אותה, יעברו מסע קשה ומפרך בדרך להחלמה. הטיפולים האינטנסיביים, הפגיעה העצומה באיכות החיים ובשגרה והשינויים במראה ובדימוי העצמי הם רק חלק מהאתגרים עמם מתמודדים חולי סרטן. אם תמיד רצית לסייע לחולים ולהעניק משהו מעצמך לאוכלוסייה זו, אנו כאן כדי לסייע לך בצעדים הראשונים הללו. אלו כמה מהדרכים המומלצות ביותר להעניק סיוע וטיפול לחולי סרטן.

להתנדב בארגוני סיוע לחולי סרטן

תרומה לחולי סרטן היא תמיד מבורכת. ארגוני הסיוע תמיד יכולים להסתייע במימון נוסף כדי להמשיך ולהחזיק את הפעילות שלהם. עם זאת, הם זקוקים לא פחות לכוח אדם מחויב ונאמן. ישנם המון אפיקים בהם ניתן להשתלב. בין אם יש לך כישרון יצירתי ובא לך לבקר בבתי חולים ולתרום לקהילה, זה הזמן לפנות לארגוני הסיוע וללמוד היכן ניתן להשתלב.

לקול שלך יש משמעות עבור חולים רבים בישראל

לרוב, כשאנו חושבים על סיוע וטיפול לחולי סרטן, אנו נוטים לדמיין ישיבה לצד מיטת מטופל, או עבודות סיעודיות. זה רחוק מאוד מהמציאות בשטח. רוב הסיוע שנוכל להעניק לחולים, קשור להעלאת המודעות ועיסוק בסוגיות שמקשות כיום על קבלת טיפול וסיוע ראויים. אם יש לך חשיפה גבוהה ברשתות החברתיות או קשרים עם מקבלי החלטות, זה הזמן להשמיע את העמדה שלך. אלו כמה מהנושאים ששווה לעסוק בהם:

  • תמיכה בחוקים המסייעים לחולי סרטן ולמשפחותיהם
  • נטילת חלק במאמצים לשנות מדיניות סביב גישה לטיפול רפואי או מימון למחקר
  • קידום מגמות לחיזוק חקר הסרטן
  • קידום המודעות לחשיבות תרומת טסיות דם ומח עצם
  • הפצת הידע על חשיבות האבחון המוקדם והבדיקות שמומלץ לבצע

תרומת שיער

מדובר באחד מהאפיקים הנפוצים ביותר כיום לתרומה לחולי סרטן. טיפולי הכימותרפיה הם מהאסטרטגיות המרכזיות לטיפול ברוב סוגי הסרטן. ברוב המקרים, טיפולים אלו יגרמו בסופו של דבר לנשירת שיער. ישנם מספר ארגונים שיכולים להפוך את השיער הארוך והיפה שלך לפאות בהתנדבות או בעלות נמוכה מאוד עבור אנשים שחווים את תופעת הלוואי הקשה הזו. מדובר בתרומה שיכולה לעשות פלאים לחוויית הגוף והדימוי העצמי של מטופלים רבים. ארגונים רבים יוכלו לסייע לך ללמוד איך יש לגזור את השיער ואיך תורמים אותו בצורה שתאפשר לעשות בו שימוש מתאים.

הענקת תמיכה רגשית

מטבע הדברים, ההתמודדות עם מחלת הסרטן יכולה לגבות מחיר נפשי לא מבוטל. הליווי הנכון והתמיכה שחולים יקבלו יכולים להשפיע באופן ניכר על סיכויי ההחלמה שלהם. אלו כמה דגשים שיסייעו לך להעניק את התמיכה הנכונה.

  • להעניק תחושה של שגרה ונורמליות – כדאי לפחות במפגשים הראשונים, להימנע משיחה על המחלה וההתמודדות איתה ולהתמקד פשוט בפעילויות מהנות. זה יסייע לאדם המתמודד עם המחלה לחוש שההתמודדות הזו היא לא חלק בלתי נפרד מהזהות שלו.
  • להציע תחביבים חדשים – עיסוק בפעילות מהנה ויצירתית יכולה לסייע מאוד בתהליך ההחלמה.
  • צחוק יפה לבריאות – זו יכולה להיות הופעת סטנדאפ, או צפייה בסרט קומדיה, מה שבטוח הוא שברגעים כמו אלו, תמיד כדאי לצחוק וכמה שיותר.

להשקיע מזמנך בחולים

זה יכול להיות בן משפחה, חבר קרוב או פשוט מישהו שחי בקרבתך. יש כל כך הרבה משימות שאפשר לסייע בהן – מהסעות לטיפולים ועד דאגה לחיות מחמד, בייביסיטר לילדים או ביצוע מטלות וקניות. ברגעים מאתגרים כמו אלו, כל סיוע ולו הקטן ביותר יכולים לשנות עולמות.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook