fbpx

טיפים שיעזרו לך לישון טוב יותר השנה

0

שינה איכותית תורמת לאיכות החיים במגוון תחומים. בין אם מדובר בבריאות הפיזית, בבריאות המנטלית או בבריאות הנפשית, שינה טובה וללא הפרעות תעזור לך להישאר בריאה, מפוקסת וחיובית. כדי להבטיח שתהיה לך שנה מלאה בשינה הכי טובה שיכולה להיות, אספנו עבורך מספר טיפים נפלאים. המשיכי לקרוא כדי לגלות כיצד תוכלי לישון טוב יותר השנה.

הימנעי ממסכים

האור הכחול המופץ ממסך הטלפון גורם למוח להתעורר. כך שאם את רגילה לגלול בטלפון ממש לפני השינה, יהיה לך קשה הרבה יותר להירדם וגם איכות השינה עצמה תיפגע. לכן, מומלץ להימנע ממסכים גם של הטלפון וגם של המחשב כשעה לפני השינה. במקום זאת נסי לאמץ שגרה אחרת, כמו קריאת ספר או יצירת שגרת טיפוח פנים מהנה.

צרי את הסביבה המושלמת לשינה

חדר השינה שלך צריך לאפשר לך להירדם ולישון ללא הפרעות מיותרות. מומלץ לישון בחושך מלא ככל הניתן, שכן החושך גם מייצר רוגע וגם מסייע לגוף לייצר מלטונין, ההורמון אשר מסייע ביצירת שינה עמוקה. כמו כן, חשוב גם למנוע רעשים מיותרים, כדי שלמוח שלך יהיה פנאי להירגע מהיום שהיה ככל הניתן.

הקפידי על תזונה נכונה

צריכה של אלכוהול וקפאין בסמוך לשינה תפריע לך להירדם ותימנע שינה עמוקה ואיכותית. לכן, מומלץ להימנע משתיית אלכוהול או קפאין כחמש שעות לפחות לפני הזמן שבו את מתכננת ללכת לישון. בנוסף, מומלץ להימנע מצריכה של ארוחות גדולות וכבדות לפחות כשלוש שעות לפני השינה. פעילות הקיבה תפריע לגוף להירגע ואיכות השינה שלך תהיה ירודה.

בחרי את המזרן הנכון

בחירה של מזרן איכותי  היא ככל הנראה הדבר החשוב ביותר עבור יצירת שינה איכותית. המזרן הנכון יהיה כזה אשר יעניק תמיכה מלאה לגופך, יסייע בפיזור לחצים מאוזן בין חלקי הגוף השונים אך גם יהיה בעל רכות שתאפשר הרפיה של הגוף. מזרן ויסקו הוא מזרן המכיל בתוכו את כל האיכויות הנהדרות הללו, בנוסף הוא גם מונע הצטברות של אבק בתוכו, כך שתוכלי להימנע גם מתגובה אלרגית.

ענו על השאלון של פנדה כדי להבין איזה מזרן מתאים לכם

הקפידי לצרוך מספיק מים במהלך היום

אם את מוצאת את עצמך מתעוררת במהלך הלילה כדי ללכת לשירותים, ייתכן שאת שותה יותר מדי מים בסמוך לזמן השינה. שתייה של כמות מספקת של מים במהלך היום תבטיח שתצרכי פחות מים בסמוך לזמן השינה, כך שלא תצטרכי לקום באמצע הלילה כדי להתפנות וכך תיפגם איכות השינה שלך.

צרי שגרת שינה קבועה

הגוף שלנו משגשג כאשר יש לו לוח זמנים קבוע, במיוחד כאשר מדובר בתזונה ושינה. יצירת לוח זמנים קבוע לשינה יעזור לך להירדם מהר יותר ולקום רעננה יותר. לכן, מומלץ להקפיד ללכת לישון בשעה קבועה בכל יום ולקום בשעה קבועה בבוקר, לאחר כמות מספקת של שעות שינה כמובן. ככל שתתרגלי את לוח הזמנים הזה, כך הגוף שלך יתרגל אליו ואת תיהני משינה רצופה ונטולת הפרעות.

הקפידי על גובה כרית הולם

כאשר מדובר בבחירת גובה הכרית הנכון עבורך, חשוב שתקשיבי לגוף שלך ולמה שהוא צריך. אין גובה אחד המתאים לכולם. יש מי שמעדיפה שינה על שתי כריות ויש מי שמעדיפה שינה על כרית נמוכה. שימוש בכרית היברידית שתאפשר לך התאמה של גובה הכרית במהירות, תסייע לך ליהנות ממנח שינה המותאם במיוחד עבורך ועבור מה שנוח לך.

צרי שגרת הכנה לשינה

הפעילויות שאת עושה לפני השינה חשובות לא פחות מרגע ההירדמות והשינה עצמו. הקפידי ליצור לפני השינה שגרה מרגיעה של הרפיית הגוף והמוח, כדי לוודא שתהיי רגועה לגמרי ברגע שבו תלכי לישון.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook