fbpx

גלעד קמחי // הדור החדש בתיאטרון

מאת עמרי ניצן

0

גלעד קמחי, 36, החל השנה בתפקידו כמנהל האמנותי של תיאטרון הקאמרי. הגדרת התפקיד "מנהל אמנותי" טומנת בחובה דבר והיפוכו. "ניהול" משמעו בהכללה תכנון, ארגון, ביצוע; ו"אמנותי"? חופש, דמיון, חלומות. קמחי, הנושא כעת בתפקיד שבו שימשתי מאז 1993, יודע לשדך קואליציה בין החלומות המרחפים למציאות ומגבלותיה.

בראש ובראשונה, קיים הכישרון. גלעד קמחי הוא במאי מוכשר ומצוין. ניהול אמנותי הוא פיתוח מקצוע הבמאי להסתעפות רבת־ענפים. ידו של קמחי מונחת על דופק הקהל, הפרטנר המרכזי באולם התיאטרון. הוא יודע להרכיב רפרטואר רבגוני וליצור תיאטרון משמעותי, מעורר מחשבה, מרגש, מבדר ומושך קהל לבוא ולצפות בהצגותיו. קמחי ניחן בחושים קהליים בריאים. איש תיאטרון קומוניקטיבי, בעל טעם טוב. וגם מגנומטר של כישרונות. יודע לזהות, להוציא לאור ולתת במה לכישרונם של מחזאים, במאים ושחקנים. לקטוף חלומות של אחרים ולטעת בגנו.

לנהל אמנותית תיאטרון פירושו לנהל בני אדם. בני אדם נפלאים, אך גם מורכבים, רגישים, טעוני חלומות שקשה להשביע. והוא, גלעד – אדם של בני אדם. בתמצות: "מענטש". נוקט את מדיניות ההקשבה: "מכל מלמדיי השכלתי". יודע לתת ברוחב לב עצות מצוינות לעמיתיו.

להיות מנהל אמנותי זה לא רק תפקיד. זה מצב קיומי. סביב השעון בראש ובפועל. מתאים לאוהב תיאטרון מסור כמוהו. הקאמרי הוא אחד משלושת התיאטראות הגדולים בישראל. כגודלו, גודל האחריות. לצד המנהל האמנותי ניצב המנכ"ל רן גואטה והסמנכ"לית חביבה הדר, יחד עם צוות היוצרים, העובדים ולהקת השחקנים המעולה.

בזירת התיאטרון 2019, הוא האיש הנכון במקום הנכון, עם מעמד משפיע בידיו של כישרון שופע.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook