fbpx

מה ללמוד – בחינת תחומי עיסוק, התנאים והמשכורות

0

מאוד יכול להיות שאתם יודעים מה אתם רוצים ומה אתם מבקשים ממסלול הלימודים לתואר אליו אתם מבקשים להירשם.
יחד עם זאת, קיימת חשיבות גבוהה שתכניסו גם שיקולים פרקטיים לתמונה – ושגם הם יהוו כגורמים אשר יסיעו לכם להגיע בסופו של דבר להחלטה הנכונה.
אז כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה שתבחרו במסלול לימודים אשר מעניין אתכם, מאתגר אתכם ושיש לכם זיקה אליו.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שתחום הלימוד אותו תבחרו ישפיע במידה רבה גם על העתיד התעסוקתי שלכם. מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה להכניס לתמונה שורה של פרמטרים אשר יסייעו לכם לקבל החלטה נבונה:

מסלול הלימודים ותחומי העיסוק אליהם הוא יוכל להוביל
יש מסלולי לימוד אשר יכולים להתוות לכם את הדרך לעבר עיסוק בתחום פרטני. כך שאם אתם לדוגמא, בוחרים באפשרות של לימודי תואר ראשון בתחום של לימודי פסיכולוגיה – סביר להניח שאתם מעוניינים להשתלב בעבודה כפסיכולוגים – לכן, בשלב הבא, תצטרכו להירשם גם ללימודי תואר שני וכמובן, לעבור סטאז' ולעמוד בכל המחויבויות האחרות בדרך להשגת המטרה.
לעומת זאת, אם אתם בוחרים ללמוד לדוגמא תואר במדעי הרוח או תואר בתקשורת, מדובר במסלול אשר יכול להוביל אתכם לשורה של תחומי עיסוק שונים.
במקרה הזה, חשוב שתערכו מחקר עצמאי, אשר ייעודו לאפשר לכם להבין באופן מדויק מהם תחומי העיסוק האופציונאליים – והאם אחד או יותר מאותם התחומים אכן מעניינים אתכם.

מקומות העבודה הפוטנציאליים
מעבר לתחומי העיסוק הפוטנציאליים אשר יפתחו לכם אחרי שתסיימו את לימודי התואר. בשלב הבא, כדאי לעמוק גם במקומות העבודה הפוטנציאליים אשר ממתינים לכם.
כדאי לבדוק באלו מקומות עבודה תוכלו להשתלב והאם המקומות הללו אכן יכולים להתאים לכם ולענות על הציפיות שלכם מהעתיד התעסוקתי שלכם – כך לדוגמא, אם אתם מעוניינים בלימודי תקשורת ומבקשים להשתלב בעבודה במשרדי פרסום או במערכות טלוויזיה, כדאי שתאספו כמה שיותר פרטים לגבי אותם המקומות ולגבי מה שהם מציעים.
אם אתם רוצים לקבל פרטים קצת יותר מוחשיים וממקור ראשון, תוכלו להגיע פיזית לאותם המקומות ואולי גם לנסות ולדבר עם עובדים, אשר מבצעים את אותה עבודה אותה אתם שואפים לבצע בעתיד – תוכלו לשאול שאלות לגבי מה הם עושים, לגבי אפשרויות הקידום, לגבי תנאי העבודה ולכל כל פרט אחר אשר מעניין אתכם.

תנאי העבודה והמשכורות
בסופו של דבר, המטרה של רוב האנשים היא ליהנות בסופו של דבר מהכנסה גבוהה ומתנאי עבודה טובים – כידוע, לגובה המשכורת יש השפעה גדולה על איכות החיים, בעיקר בתקופה בה יוקר המחייה הוא גבוה ונראה שהוא נמצא במגמת עלייה מתמדת.
לכן, עוד לפני שאתם בוחרים מסלול לימודים ובמידה ואתם רוצים לוודא במאת האחוזים שאותו המסלול אכן יתווה לכם את הדרך לתחום העיסוק בו אתם חושקים.
ההמלצה היא לנסות ולברר פרטים גם לגבי המשכורות ותנאי העבודה המוצעים באותן משרות רלוונטיות.
תוכל ולמצוא את המידע המבוקש ברשת האינטרנט או פשוט לבחור באפשרות של בירור קפדני יותר מול מעסיקים או עובדים אשר עוסקים בתחום בו אתם מבקשים לעסוק.

בסופו של דבר, אם אתם בוחרים תחום לימודים מכיוון שאתם רוצים הכשרה לתחום עיסוק עתידי, חשוב שתקפידו לאסוף את כל המידע אשר יבטיח לכם את קבלת ההחלטה הנכונה.
עכשיו, במקרים רבים, האיסוף של אותו המידע, ידרשו ממכם קצת השקעה וקצת "מעבר" – כלומר, לפנות למקומות עבודה, לחפש מידע מקיף ברשת לא רק לגבי מסלול הלימודים אלא גם לגבי המקומות אותם הוא יוכל להוביל אתכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook