fbpx

מאיפה מגיעים פשפשים ואיך אפשר להיפטר מהם?

0

פשפשים הם חרקים זעירים פעילי לילה שמתנהגים כמו ערפדים, יוצאים בלילה ומסתתרים לאורך כל היום ופתאום בבוקר אתם קמים עם סימני עקיצות ולא מזהים ממה.
הפשפשים יכלים להגיע לכל מקום למלונות מפוארים ועד לדירות מגורים, הפשפשים לא בררנים בסביבת המחיה שלהם מלבד זה שהם יהיו סמוכים לבני אדם בלילה.
הפשפשים מגיעים הביתה בדרך כלל על ידי טרמפ עם בגד או חפץ שהיה בחדר נגוע ובאלגנטיות הם עוברים אליכם הביתה ומתחילים להתפשט.

איך הפשפשים מגיעים אלינו הביתה ?

אם אתם סובלים מפשפשים בבית כנראה שאתם הייתם וישנתם במקום נגוע, זה יכול להיות לפני חודש וחודשיים ויכול להיות ממש לאחרונה, דמיינו שאתם ישנתם בחדר נגוע הפשפשים נכנסו לכם לתיק או נדבקו לכפלים של הבגד וכאשר החלפתם בגדים בבוקר והכנסתם את כל הבגדים למזוודה הם נכנסו איתכם.
הפשפשים יכולים גם לעבור מדירה לדירה באמצעות החריצים בקירות או דרך הכבלים של החשמל בין קומות או בין קירות סמוכים.
הרי בבנייני מגורים הקירות משותפים ואם לא ישנתם בשום מקום בחצי שנה האחרונה ולא הכנסתם שום חפץ או רהיט לדירה יד שניה והגיע אליכם פשפשים כניראה שאתם צריכים לבדוק עם השכנים ולבצע הדברה לפשפשים במהרה.

האם פשפשים עפים או קופצים ?

הפשפשים הם חרקים מנווני כנפיים , הכנפיים שלהם לא מפותחות והם אינם יכולים לעוף, הפשפשים בגודל של 0.8 ס"מ בממוצע וצבעם המקורי בז' שקוף וכאשר הם מוצצים דם הקוטיקולה השכבת העור שלהם דקה והם הופכים להיות אדומים וגדולים.
הרבה מתבלבלים וחושבים שהפשפש עף והגיע אליהם מבחוץ כי הם גרים בסביבה קרובה לטבע אך פשפשים הולכים ולא קופצים ולא עפים אך חשוב לציין שקצב ההליכה שלהם מאוד מהיר.
כמו כן רבים מהלקוחות מתבלבלים בין פשפשים לפרעושים , פשפשים זה חרקים פעילי לילה שחיים בחדרים סגורים, פרעושים זה חרקים קטנים מאוד בגודל של 0.5 מ"מ פעילי יום ולילה וקופצים על הפלג גוף התחתון של בני האדם שעוברים באזור ועל בעלי חיים.

האם פשפשים מסוכנים  ?

הפשפשים או בשמם המקורי פשפש המיטה אינם מסוכנים הם בין החרקים היחידים בעולם שעוקצים ומוצצים דם ולא מעבירים מחלות, הם שואבים את הדם ויש להם סנן שמסנן חיידקים ווירוסים.
הסכנה הממשית שהם יכולים לגרום זה הטרדה הבלתי פוסקת על ידי העקיצות שלהם בלילה, כמו כן העקיצות מאוד גדולות וכואבות והזנק המשמעותי ביותר הוא הנזק הכלכלי לבית ולמיטות.

איך אפשר להיפטר מפשפשים ?

הדרך היחידה להיפטר מפשפשים לבד זה לעזוב את הדירה ואת הרהיטים ולהתחיל חיים חדשים במקום אחר, הסיבה המרכזית שאי פשר להיפטר מפשפשים לבד זה כי הם מסתתרים לרוב בתוך הקירות ותוך חריצים ברהיטים כך שגם אם תזרקו את כל הבית הפשפשים ישארו בתוך הקירות והשקעים.
הדרך הטובה ביותר להיפטר מפשפשים היא עם מדביר מוסמך מחברה הדברה מומלצת בעלת וותק והיתר הדברה לעסוק בהדברה לפשפש המיטה.
ההדברה לפשפשים כוללת קיטור ושאיבה יסודית של כל המיטות והספות ולאחר מכן ריסוס לכל הבית על ידי חומר מאושר משרד להגנת הסביבה.
לאחר ההדברה יש לצאת מהאזור ל4 שעות ולבצע כביסה יסודית לכל הבגדים שיש בבית מעל 60 מעלת , כמו כן אפשר להכניס למייבש למשך 10 דקות של הרתחה או לבצע שאיבה או גיהוץ.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook