fbpx

למה חשוב לשתות מים בחורף?

שתיית מים בחורף היא אתגר, ללא ספק. השילוב בין מזג האוויר הקר לבין ההתכנסות בבית, גורמת לכך שאנחנו לא שותים מספיק, או פשוט לא צמאים ולכן אנחנו חושבים בטעות שמאזן המים בגופנו תקין. עם זאת, המציאות הינה בדיוק להיפך, ואנשים רבים עלולים למצוא עצמם מיובשים ברמה כזו או אחרת, ללא שתיה מספקת. אז מדוע המים חשובים גם בחורף, ומה אפשר לעשות כדי להכניס לגוף את הנוזלים הדרושים?

0

אנחנו לא צמאים, הגוף כן 

המים חיוניים לגופו של האדם, ולמרות שאנחנו רגילים לשתות מים רק כאשר אנחנו צמאים, לרבות בימות הקיף החמים הכ"כ נפוצים בישראל, חשוב לזכור שהמים לא נמצאים שם רק כדי לסייע לנו לשמור על טמפרטורת הגוף. למעשה, המים הם מרכיב חיוני בכל חלקי הגוף (ובתאים), הם חיוניים עבור תהליכים המתבצעים בגופנו כל הזמן, כגון חילוף חומרים, עיכול וכד'. בנוסף, המים חיוניים עבור פעילות המוח. 

למרות החשיבות העצומה של המים, אנחנו לא תמיד זוכרים לשתות את כמות המים הרצויה לנו, לא בגלל שאנחנו לא מודעים לחשיבותם בהכרח, אלא פשוט כי בחורף אנחנו לא צמאים באותה תדירות שאליה אנחנו רגילים בקיץ. המשמעות של שתיית מים מועטה מדי יכולה להיות גם התייבשות כידוע, אולם גם לפני ההתייבשות, האדם יכול להרגיש חולשה, סחרחורות, עצירות וכד'. 

בקיצור, חשוב לא להישען רק על הצמא שלנו, בעת הניסיון להבין האם צרכנו מספיק מים היום או לא, שכן, ייתכן שגם בלי הצמא, הגוף עדיין יזדקק למים. 

אז איך אפשר לסייע לגוף לצרוך יותר מים? 

  • מומלץ לרכוש בקבוק נוח לנשיאה ולמילוי, ולקחת אותו לעבודה, לבית הספר או לכל מקום אחר מחוץ לבית. הטיפ הזה רלוונטי גם לקיץ כמובן, אולם גם לחורף. שימו לב לעניין נוחות הנשיאה, הניקיון והמילוי של הבקבוק, מכיוון שהם ישפיעו על הנכונות לשטוף, למלא ולקחת את הבקבוק כל יום בבוקר, לאורך זמן.
  • בנוסף, גם בבית, אפשר לדאוג שהמים יהיו נגישים יותר, כמו מיקום אחר ובולט של בר המים, או קנקנן מים במרכז השולחן בצהריים כשכולם חוזרים הביתה. בהתחלה, הפעולה הזו אולי תרגיש מלאכותית, אולם אט אט ניתן בהחלט להתרגל. 
  • צריכת מזון עתיר מים יכולה גם כן לסייע. אז נכון, אנחנו לא "חיות מדבר" ומותאמים לספוג את המים להם אנחנו זקוקים ממזון בלבד, אולם מזון כמו פירות או ירקות עסיסיים, יכולים בהחלט לסייע. אפילו מרק בהקשר זה, ייחשב כתוספת מים לכל דבר, לצד העובדה שפשוט כיף להכין מרק בחורף כמובן. 
  • ובקשר לקפה, ישנם אנשים רבים שחושבים בטעות שמדובר במשקה הגורם להתייבשות ולכן, נמנעים משתייתו בחורף. אז למרות שהשפעת הקפאין משתנה מאדם לאדם, ככלל הקפה לא נחשב לחומר משתן ברמה גבוהה מאוד ולמעשה, אצל אנשים רבים, השפעתו על הוצאת הנוזלים מהגוף תהיה שולית ביחס לכמות הנוזלים הנכנסים כתוצאה משתייתו. בקיצור, בחישוב כמות הנוזלים הנכנסת לגוף ביום – גם הקפה נחשב.
  • שימוש באפליקציות הוא גם רעיון מעולה, בכל הנוגע לצריכת המים שלנו. קיימות אפליקציות שונות שיכולות לסייע, מתחום הפעילות הגופנית ובכלל, למרות שגם תזכורת בפלאפון תעשה את העבודה נאמנה. 

זכרו – קיימת גם השפעה לטווח הארוך

התייבשות כרונית, יכולה לפגוע בצורה חמורה בגוף לאורך זמן, באופן בו האדם ירגיש חלש יותר כאמור, יתקשה להתרכז, יחווה כאבי ראש, ישנוניות ועוד. לכן, השפעת שתיית מים מועטה מדי לאורך זמן יכולה לפגוע באופנים שאותם לא נרגיש מיד אמנם, אך בהחלט הם יכולים לשבש את השגרה והבריאות שלנו, בלשון המעטה. 

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook