fbpx

איפה תראו הכי הרבה התחדשות עירונית בתל אביב?

0

רבות דובר על הצפיפות של העיר תל אביב. בכל זאת, מדובר על עיר עם חתיכת היסטוריה של מעל למאה שנים וזאת בלי לדבר על העיר יפו הסמוכה לה ששם ההיסטוריה ענפה יותר. בשורה התחתונה, אין בתל אביב עתודות קרקע פנויות והדרך הכי טובה לחדש אותה ולהוסיף יחידות דיור היא באמצעות התחדשות עירונית. מהי התחדשות עירונית? אילו פרויקטים קשורים אליה? ואיפה תראו התחדשות עירונית בעיר הצפופה.

מהי התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא אחת הדרכים לחדש אזורים בערים שיש בהן בניינים ישנים המצריכים חידוש. לכל עיר יש תכניות הנדסיות לתכנון של העיר. חלק מהתכניות כוללות שטחים חדשים המאפשרים בנייה חדשה ויש תכניות המיועדות לחזות הפנימית של העיר והוספת יחידות דיור נוספות. התחדשות עירונית בתל אביב מתמקדת יותר בחידוש המבנים הישנים והחזות של העיר מהסיבה שלא נשארו בה כמעט שטחים לבנייה.

אילו פרויקטים של התחדשות עירונית קיימים בעיר תל אביב?

קיימים שני פרויקטים עיקריים שאנו עשויים לראות בעיר תל אביב. הפרויקט הראשון הוא תמ"א 38 שזו בעצם תכנית המתאר הארצית מספר 38, העוסקת בשיפור ובנייה מחדש של מבנים שלא עומדים בתקן של רעידות אדמה חמורות. הבניינים המיועדים לתכנית כזו הם בניינים שנבנו עד שנות השמונים. התכנית מחולקת ל-38 1 – שיקום המבנה ו-38 2 – הריסה ובנייה מחדש. בתמ"א 38 מתמקדים בכל פעם בבניין אחד. התכנית השנייה להתחדשות עירונית היא פינוי בינוי. זוהי תכנית יותר רצויה בעיר מהסיבה שהיא פועלת על קומפלקס שלם של בניינים בכל פעם ולא על בניין אחד. בפינוי בינוי יש תכנית הריסה של כל הקומפלקס ובנייה מחדש כולל תכנית פיתוח סביבתית היוצרת שכונה חדשה לגמרי עם תשתיות חדשות ותכנון מודרני עדכני המותאם לצרכי התושבים.

איפה תמצאו פרויקטים חדשים בתל אביב?

פרויקטים חדשים בעיר תל אביב ניתן למצוא בכל אזוריה. התחדשות עירונית מאפיינת יותר את האזורים הדרומיים והמרכזיים של העיר, שם יש יותר בנייה ישנה. בצפון העיר יהיו גם פרויקטים של התחדשות עירונית וגם פרויקטים חדשים הנבנים בפאתי העיר ומנצלים כל שטח שנשאר. המטרות העיקריות לבנייה בעיר תל אביב קשורות בשיפור המראה של העיר, שיפור התשתיות שלה והקמת יחידות דיור חדשות שיאפשרו מעבר של אנשים נוספים למגורים בעיר. כיום להשיג דירה בתל אביב זה לא פשוט ועל כל דירה שמתפנה יש עשרות דיירים שירצו לגור בה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook