fbpx

אביגדור ליברמן // פתרון החידה

הוא התגלמות ההומו־סובייטיקוס. בנה את הכוח שלך בחשאי, תלמד היטב את היריב, תמתין להזדמנות הנכונה

0

גם החסידים הכי גדולים של אביגדור ליברמן לא מאמינים לו. לא ייתכן כי האדם הפרגמטי הזה סירב להיכנס לממשלת נתניהו בגלל איזה סעיף בחוק הגיוס. אבל מכיוון שזו הייתה הסיבה הפורמלית, והוא לא החמיץ את ההזדמנות, נפתח לו שער הזהב שדרכו זרמו אליו מאות אלפי חילונים וכמעט הכפילו את כוחו הפרלמנטרי.

אבל למה, באמת, נכנס ליברמן מלכתחילה, ראש בראש, במנהיג הכי פופולרי של הליכוד מאז בגין? זה לא בגלל ההשפלות שחטף במשרד הביטחון, כאשר נתניהו ביטל את המלצותיו וניהל בפועל את הצבא. זה רק הוסיף לתענוג בימי הנקם שבאו אחר כך. ליברמן הוא התגלמות ההומו־סובייטיקוס. שום דבר איננו כפי שהוא נראה. הקונספירציה היא לעולם ההסבר המועדף לכל תופעה. כולם נגדך. כל אחד יבגוד בך אם זה יהיה כדאי לו. בנה את הכוח שלך בחשאי. תלמד היטב את היריב, תמתין להזדמנות הנכונה, אל תגלה את התוכניות שלך, אפילו לא לעצמך, כי לך תדע כמה תשתה מחר ומה עלול להיפלט. הונאה היא שיטת הפעולה הטובה ביותר. חסל את היריבים שלך, ועדיף באופן מוחלט. בלי סנטימנט.

אחרי שנים במיניסטריונים הבכירים ביותר, חוץ וביטחון, סיכוייו לטפס אל ראש הפירמידה באמצעות הובלת מפלגת עולים הם אפסיים. כדי לממש את הרצון הוא חייב לחזור לליכוד. משם יש לו סיכוי. זה מה שהוא רצה. ביבי הבטיח, והפר. באפריל הגיעה ההזדמנות. ליברמן מונע מנתניהו את השלטון. הולכים לסבב שני. מהיום הראשון הניח ליברמן שהתוצאה בבחירות שחולל תהיה תיקו בלי הכרעה. אהיה לשון המאזניים, אמר, ואכריח אותם להיכנס לממשלת אחדות. וואלה. אפשר לחשוד בהונאה, מפני שמחנה המרכז־שמאל לא יושב עם ביבי החשוד עם כתבי האישום. ליברמן יודע זאת היטב; למעשה, על זה בדיוק הוא בונה. על עמוד השדרה של הגנצים.

מה עושים, בהנחה שבליכוד ממש לא רוצים עוד סיבוב בחירות? סער, אומרים הפרשנים, אדלשטיין, מה הבעיה. ברגע שימרדו, הפקק ישתחרר. אבל זה מבוי סתום. גם אם כולם בסיעה מוכנים לבגוד בנתניהו, הם לא יכולים. גם אם כל חותמי הצהרת הנאמנות יתגודדו בחשאי, רועדים מפחד אבל נחושים בהחלטה לחסל את המנהיג. לליכוד יש חוקה ברורה, ומי שינסה להפר אותה יילקח לבית המשפט העליון. נתניהו נבחר לעמוד בראש הרשימה ולהיות מועמדה לראשות הממשלה בידי חברי המפלגה. רוצים להחליף אותו? צריך לערוך בחירות חדשות, ורק אם באלה יבחרו חברי הליכוד במישהו אחר – ביבי ילך הביתה. בחירות בבייס. הבייס זה לא הפוליטיקאים מהסיעה. הבייס זה חסידי "ביבי מלך ישראל". לא סביר שיפילו אותו.

אבל יש מוצא. נכון שאסור לחברי הכנסת להמליץ על מישהו אחר מתוכם, אבל אין שום סעיף בחוקה שמונע מהם להמליץ לנשיא על מישהו ממפלגה אחרת. איילת שקד היא אופציה לא רעה לליכודניקים שמחפשים מחליף מיידי לביבי. אבל ימינה מריחה ככישלון. וליברמן מחובר יותר לאנשים ממצודת זאב. הם יבחרו בו. זו התוכנית. ראש ממשלת ישראל אביגדור ליברמן. מתרגלים מהר.

ההישגים של ישראל ביתנו

  • כיום: 8 מנדטים
  • בבחירות הקודמות: 5 מנדטים
  • בשיא: 15 מנדטים (2009)
  • בשפל: 3 מנדטים (2003)

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook