fbpx

שיטת בנייה מתקדמת

0

המגמה הירוקה בתחום הבנייה הישראלי הולכת וצוברת תאוצה. חשוב להבין שביחס לעולם כולו, ישראל עדיין מצויה מאחור בכל הנוגע לשיטות בנייה מתקדמות וחברות בנייה רבות עדיין משתמשות בשיטת הבנייה המסורתיות שאינן עולות בקנה אחד עם עקרונות הבנייה הירוקה. אולם, ישנה חברה את אשר עומדת בראש כאשר מדובר על בנייה ירוקה. שיטות הבנייה של חברת אקרובילד הן שיטות בנייה מתקדמות, איכותיות וכמובן ירוקות.

שיטות הבנייה הפופולאריות במה מדובר?

חברת הענק הקנדית נודורה מפתחת ומייצרת מוצרי בנייה אקולוגיים אשר מבוססים על טכנולוגיות מתועשות. שיטות בנייה מתקדמות ובניהן שיטת הבנייה הייחודית של החברה אשר קרויה ICF היא שיטה מודולרית ליציקת קירות בטון באמצעות שימוש בתבניות מבודדות. התבניות המדוברות מורכבות משני לוחות פוליסטירן מוקצף בעובי של 67 מילימטר אשר מחוברים ברשת מערכת קורים מפלסטיק. התבניות אשר משלימות את המעטפת של המבנה, מחוזקות בפלדה וממולאות בבטון. לא מדובר על בנייה קלה כי אם על שיטת בנייה מתקדמת מאוד. נודורה החלה את דרכה לפני כ50 שנה בבניית מרתפים וכיום היא מוכרת את שיטות הבנייה שלה ואת המוצרים שלה ב82 מדינות. מאז תחילת 2016 היא מוכרת את שיטות הבנייה ומוצריה גם בישראל.

בישראל ישנה חברת בנייה אחת אשר היא הנציגה והמפיצה הבלעדית של חברת נדורה והיא עושה שימוש במוצרים ובשיטות הבנייה של החברה בפרויקטים רבים של בנייה ברחבי הארץ. העבודה המתבצעת באמצעי הללו מאפשרת צמצום משמעותי ומיידי של הצורך בעובדי בניין רבים וכן צמצום פערי זמן ואיכות אשר נוצרו בענף הבנייה המסורתי בישראל אשר לא מעט חלקים ממנו תקועים בין 50 ל60 שנים מאחור.

 שיטות בנייה ירוקות

בכל מה שקשור לשמירה על איכות הסביבה, התקן הירוק של בנייה בשיטת ICF הוא בעל הניקוד הגבוה ביותר. המוצרים של הבנייה המדוברת מיוצרים מחומרים ממוחזרים אשר ניתן גם למחזר אותם פעם אחר פעם. מעבר לכך, מבנים אשר נבנים בשיטות הבנייה המדוברות ובאמצעות החומרים המדוברים מפחיתים את צריכת האנרגיה באופן משמעותי מאוד. מדובר על עד 72 אחוזי חיסכון לעומת מבנים אשר נבנים בחומרים ובשיטות מסורתיות. העובדה המדוברת הוכחה במבדקים ובניסויים רבים במקומות שונים בעולם. הקירות אשר נבנים בשיטת הבנייה המדוברת יוצרים בידוד שאין דומה לו ומפחיתים בצורה משמעותית ביותר את המעבר של החום או הקור דרך הקיר וכך למעשה מושגת הטמפרטורה הרצויה ונשמרת במבנה בצורה הטובה ביותר.

לאורך הזמן, מדובר ללא ספק על חיסכון עצום. בנייה באמצעות השיטה והמוצרים אשר משווקת חברת הבנייה המייצגת מפחיתה באופן מהותי את דרישות האנרגיה התפעוליות של המבנה וכן את פליטת הפחמן שלו ויוצרת מעטפת מבודדת, אקוסטית וטרמית ברמה שאין מקבילה לה בישראל. ליתר דיוק, אף מוצר בנייה אשר קיים כיום בשוק ישראל לא מגיע למחצית מכושר הבידוד של המוצרים המדוברים.

מבנים חזקים ואיכותיים

מעבר לעובדה שמדובר על שיטות בנייה ירוקות שמפחיתות את צריכת האנרגיה בכל מבנה ותורמות לאיכות הסביבה, יתרון חשוב נוסף שקיים בשיטות הבנייה של נודורה ובחומרי הבנייה שלה הוא החסינות של כל מבנה. החסינות של מבנה שנבנה בחומרי הבנייה המדוברים ובשיטות הבנייה המדוברת עומדת בסטנדרט אשר גבוה פי ארבעה מהתקן הנדרש בישראל. גם אורך החיים של המבנים המדוברים יהיה ארוך מהרגיל.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook