fbpx

לא משפיעים 2020 |בכירי משרד ראש הממשלה | תורת האי־ניהול

0

את התואר 'ראש הסגל' בלשכת ראש הממשלה המציא אהוד אולמרט, עבור מיועדו לתפקיד ד"ר יורם טורבוביץ'. אולמרט ביקש להפוך את עבודת הלשכה ליעילה יותר, לנצל היטב את העוצמה שטמונה בעבודה הצמודה עם ראש ממשלה. טורבוביץ' לא היה פעיל של 'קדימה'. הוא היה מנהל מבוקש, בוגר המגזר הציבורי (הממונה על ההגבלים, שהפך את הרשות הזו מגוף קטן לישות רבת־עוצמה), ומי שכבר עשה לביתו, בתפקידים כמו מנכ"ל ונשיא דסק"ש.

בנימין נתניהו, שתמיד חושב כוח וחולם אמריקה, פנטז מתחילת הקריירה שלו על משטר נשיאותי ישראלי. כזה שבו העוצמה מרוכזת במקום אחד, עם צוות מוכשר שמנצח על השרים והפקידים ביד רמה. ומה בפועל? אולי אמריקה הלטינית.

חילופי הגברי התכופים בלשכת נתניהו לאורך השנים הם מן המפורסמות. ולא צריך מקרי קיצון כמו מנהל לשכתו ארי הרו, שהפך עד מדינה. גם השאר עוזבים בתחושת מרירות, מתפקעים מחוויות שאולי יעלו יום אחד בספרי זיכרונות. את שנצרב על בשרם הם מספרים בשיחות פרטיות. כולם. הרבה מהם אנשים טובים, מקצועיים. כמו המנכ"ל וראש הלשכה הטוב האחרון שמינה נתניהו, יואב הורוביץ. או קודמו אלי גרונר, מנהל מוכשר ביותר, שנקלע ללב הטירוף ופרש בלב דואב, זונח מהלכים חשובים שהוביל.

קחו לדוגמה שאלה פשוטה בנושא פעוט. האם יועצי התקשורת יונתן אוריך וטופז לוק מדווחים ומנוהלים על ידי מנהל לשכת ראש הממשלה, כראוי, או בידי אחרים? ואם אתם אנשים המעורים בפוליטיקה, ויודעים לשלוף בקלות שמות שנשאו בתפקידים הבכירים של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ראש לשכה ומזכיר הממשלה – האם אתם יודעים מי השלושה שנושאים בתפקיד כרגע? רובכם נכשלתם בבוחן הפתע, ולא באשמתכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook