fbpx

משפיעים 2016 | כלכלה | יצחק תשובה

0

יצחק תשובה בקלות יכול היה להישאר מחוץ לרשימה כזו. ערב המשבר הכלכלי ב־2008 מחקו החברות שבבעלותו מיליארדים משוויין ותשובה נאלץ ללכת להסדר חוב. גורלו יכול היה להיות דומה לזה של פישמן או דנקנר. אבל בזמן שביד אחת יצחק הפסיד, ביד השנייה תשובה עשה את עסקת חייו. גז, זה כל הסיפור.

מאז, בקידוחים ובהצלחות, בפרגונים ובמלחמות, תשובה מיעט להתראיין, אחר כך הפסיק בכלל, ודאי בקרב על מתווה הגז. הוא עיקש מאוד במלחמה הזו, אבל מבין את רוח התקופה. אז איך אפשר להישאר אחד האנשים המשפיעים במדינה בלי להוציא הגה? כי תשובה נותן לאחרים לעשות לו את העבודה.

מרתק לקרוא את הפרוטוקולים בדיונים סביב אישור המתווה. הפקידים ניהלו את ההצגה ותשובה כמעט ולא התערב. לא כך הייתם מצפים ממי שיכול להפסיד או להרוויח סכומי עתק מכל החלטה שתתקבל. פעם או פעמיים בפגישה פרץ בנאום חוצב להבות על ציונות והצלת הכלכלה ושוב השתתק ונתן לאחרים להילחם את מלחמתו.

אבל הרגע שסימן יותר מכל את כוחו של תשובה, היה זה שבו לראשונה בתולדות המדינה התייצב ראש ממשלה מול הרכב שופטים בבג"ץ והגן בחירוף נפש על מתווה הגז. זאת למרות החסרונות המובהקים בו. וכך, במלחמה על הגז, תשובה הרוויח מאות מיליונים עם איבוד של מינימום טיפות זיעה. כנראה שככה זה כשיש לך את ראש הממשלה כבעל אינטרס ותשוקה לעניין לא פחות, ואולי – כאפוד מגן.

.

למבצע מנויים חדש ואטרקטיבי – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook