fbpx

מהו בטון מזויין

בניית בניינים ושיפוצים בבטון, נחוצים מאז ומתמיד במדינת ישראל, במיוחד בשנים האחרונות שיש עלייה משמעותית בענף הבנייה והשיפוצים. עבודה עם בטון מזויין, היא קשה, לא פשוטה, וחייבת להיעשות באמצעות המכשירים הנכונים

0

שימוש לא נכון, פשוט לא יעבוד כאן. לידיעתכם – בטון מזויין הוא החומר בין החזקים ביותר בעולם, ובפרט בענף הבנייה. במאמר שלפניכם, נדבר על מהו בטון מזויין, ובאילו כלים משתמשים לשם המלאכה.

מהו בטון מזויין – קצת אודותיו

בטון מזויין הוא החומר הקשה ביותר בענף הבנייה בישראל. ההבדל בינו לבין בטון רגיל, הוא שילוב החומרים המוכנים לתוכו. ברוב המוחלט של המקרים, בטון רגיל הוא "נקי" יותר, ולעומתו במטרה לחזק עוד יותר את חומר הבטון, אנו מכניסים לתוכו חומרים שונים ומחזקים, כמו – פלדה, ברזל, ומוטות מיוחדים. ולמעשה, כאשר אנו מבצעים את השילוב ביניהם לבין הבטון – אנו מקבלים מרקם בנייה הרבה יותר חזק. ומכאן, נולד חומר חדש – הבטון המזויין. וכאשר דבר כזה מתבקש, אנו בשלבים המאוחרים ביותר, ובעיקר במבנים שאינם בבנייתנו אנו לעיתים נצרכים לעשות חור או פתחים מסוימים בחומר הבטון המזויין. לשם כך, נצטרך כלים מתאימים ומתקדמים לשם העבודה.
אנחנו בוודאי סבורים שראיתם בעבר מקומות בנייה שונים. ואם העיין שלכם ממש חדה, שמתם לב למקומות בטון שמעורבבים בהם עמודי ברזל גבוהים או נמוכים. זה בדיוק המקום שבו נעשית תערובת של בטון מזויין.

סוגי בטון מזויין

בטון הוא חומר בהחלט חזק, ובזכות האלמנטים שמשולבים לתוכו. ישנם אלמנטים נוספים שניתן לשלב בתוכו, ורובם נלקחים מחומר הפלדה העשוי היטב. למעשה, בטון פלדה הוא הבטון המוביל והמוכר ביותר, לעיתים גם הוא נקרא כ- "זיון פלדה", ולעיתים בשמות יותר פשוטים. חומר הפלדה היא השילוב הנכון והלגיטימי ביותר עם חומר הבטון. לרוב, אלמנט הפלדה משולב ע"י מוטות מסוג P400, בצורה מצולעת.
ישנם רכיבים נוספים שמשולבים, כמו: פלדת אל חלד, חומרים מתכתיים, וזכוכית.
מטרת שילוב אלמנטים עם הבטון היא הגיונית – קשיחות וחיזוק הבטון הנקי. ובכך, אנו מייצרים חומר חזק פי 5 מהבטון הרגיל והפשוט. וזאת במטרה לחזק את המבנה המיועד, או את המחיצות שעשויים להיבנות. אנו מקווים שהצלחתם להבין ולהחכים מהנושא, וללמוד קצת על בטון מזויין.

באילו כלים משתמשים לקדיחה בבטון מזויין

בשנים האחרונות, חלה עלייה משמעותית בענף ניסור בטון, ובמיוחד בקדיחה של בטון מזויין. אנחנו נגיד את זה בפשטות – זו פשוט עבודה סיזיפית ומורכבת. בעיקר, ובמיוחד, כאשר הבטון מעורבב עם חומרים משלימים, כאלה שלא קל לחדור אליהם. והשאלה הטובה ביותר – באילו כלים נשתמש לשם המלאכה? למעשה, ישנו כלי ייעודי ויחיד לשימוש נפוץ לקידוח הבטון, והוא – מקדח לבטון מזויין. לרוב, מדובר במקדח שימושי והנפוץ ביותר ע"י משפצים ומפעלי הייצור.
ניתן לרכוש את המקדח בשלל מקומות – בחנויות הבנייה והייצור, וכמובן באינטרנט בצורה מקוונת. אנחנו כבר חייבים להגיד, המחיר מיועד לשימושים תעשייתיים ובהחלט מדובר במחיר שלא יהיה קל לנסיעה בידי משתמש בידי.
בחברת סמנטו מבינים את חשיבות העבודה, את הכלים הנדרשים, ואת העמידה בלוחות הזמנים. היתרון הבולט שלנו הוא בניסיון, במקצועיות, וכמובן בכוח האדם. אנו חברה בעלת המון משאבים ארציים, והמון פועלים מסורים ומקצועיים. אנו כחברה, נשמח לספק לכם את העבודה היסודית והמורכבת ביותר.
לפרטים נוספים אתם מוזמנים לחייג אלינו בכל עת.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook