fbpx

איך לגלגל מלחמה // מאת פיני אסקל

או: כרוניקת השימוש במודל תמיר סטיינמן

0

תקשיבו, עוד מעט זה נגמר. 15 דקות של תהילה ועוברים הלאה. חייבים לסחוט את הלימון הזה כמה שיותר. ובמקביל, נסו בינתיים לתכנן את הסטיינמן הבא. כי עוד שנייה מה שקרה בדרום יקרה לנו בצפון. זו נוסחה פשוטה: לוקחים כתב צעיר שנראה טוב, מכניסים ימים מתוחים, מתבלים באנושיות. בום, אתם ויראליים. קללל. ואני אגיד לכם משהו קטן וקחו את זה מכאן – וזה לא בגלל שאני גבר אלא בגלל שאני, בניגוד אליכם, גם קורא טוקבקים ומבין מה העם באמת רוצה. תבינו, העם חרמן. העם רוצה שנביא לו את הסטיינמן הבאה. שנביא לו סטיינמנית.

העם לא מטומטם, אי אפשר לעבוד עליו, זה חייב להתחיל אותנטי. זה רץ בווטסאפים, בפייסבוק, באינסטוש, ביוטיוב. הילדה שלך תעשה עם זה משהו בטיק טוק. זה חוצה פלטפורמות, אני אומר לך. זה הדבר הגדול הבא, אני מבטיח לך. המתחרים לא הצליחו למנף את "יפיופה" של ההוא מאשקלון למרות שהם עשו הכל נכון. זה גם עניין של מזל, אתה יודע. תראה, אתה מייצר כל כך מעט תוכן בכל כך הרבה כסף, ובסוף בא איזה סטיינמן ומנצח לך את המלחמה.

——

ואתה עובד בזה. אתה מנסה להקליל, אתה מעלה לפייסבוק קליפ של הפספוסים של הכתבים, אתה אומר לעודד לחפש את הזווית המחויכת ולא להפחיד את הקהל של חמש דקות אחרי שקיעה של שעון חורף כשהוא חוזר הביתה להכין חביתה לילדים, אתה מת לראות פזצט"א סטייל דורון הרמן ב'צוק איתן' או איפה שזה לא היה, אתה מתחנן בלב שהכתב שלך יגן בגופו על איזו ילדה מאחורי פח אשפה ושהצלם שלך ימשיך לצלם גם באמצע האזעקה, אתה יודע מה צריך לעשות בשביל לגרום לצופים להתחבר לכתבים שלך אבל אתה לא יכול להיות עד כדי כך ציני. אז הנה, סטיינמן. תוציא להם שנייה את הגפרורים מהעיניים ותקבל אותם במצב כפית.

והכי חשוב, בסוף אתה רוצה שהכסף יעבוד בשבילך. יש לך ביצת זהב ביד, עכשיו תמנף, עכשיו בוא נראה אותך מוציא ממנה חמישה אפרוחים, 30 תרנגול, לול שלם. אני לא יכול לעשות בשבילך את כל העבודה, רק מציע לך לחשוב מחוץ לביצה כמו שאומרים. תושבת נחל עוז מכינה צהריים לסטיינמן שלה – פצצה, קניתי, סגור מהר אייטם אצל רפי ותגיד לה שתסגור את הסירים כדי שסטיינמן והצוות לא יחסלו הכל לפני חמש ושתחמם טיפה לפני כדי שכולם יראו את הקוסקוס מהביל. הקהל לא מטומטם, הוא רואה את הפרטים. קוסקוס שמעלה אדים זה אמינות. קוסקוס שאין לו אדים זה פייק ניוז. אל תשכח שזה עידן אחר, נשמה. רגע, אתה לא אמרת קוסקוס? אז מאיפה הבאתי שזה קוסקוס? לא משנה, העיקר שיצטלם יפה. זה הכי חשוב. ויופי, בדיוק על זה אני מדבר; חשיבה מחוץ לקופסה.

——

אינפוגרפיקה של הלילות של כל הכתבים מהכי הרבה שעות שינה עד תמיר סטיינמן – תן לי רגע לעכל את זה, תן לי רגע לעכל את זה, תן לי רגע לעכל את זה. ענק! אבל שיעלה רק בדיגיטל, לא צריך להיסחף. מי הביא את הרעיון הזה? זה לא ההוא מהסטודיו עם השיער? איך הוא, באמת? רציתי לשאול אותך כשראיתי אותו בהפסקת סיגריה לפני חודש כזה. תגיד, מה עם חלונות של סטיינמן עם פינס?

זהו, סגרנו את הבייסיק. עכשיו אני רוצה להגיד לך משהו מעולמות הביזנס: בסוף אתה הרי רוצה שהכסף יעבוד בשבילך. אתה רוצה לשבת מול המסך ולהעמיס לייקים בלי להתחיל לעבוד בזה. אז תעיף תמונות לכל האלה מפייסבוק שיהיה להם בשביל ממים, תציע להם לשתול את הפנים שלו בפריים של גלעד שליט, סגור אותו לשער ב'פנאי פלוס', תפיץ את המספר שלו בכל הדיי טיים גם של המתחרים. תשמע, סטיינמן זה תופעה תרבותית, זה יותר גדול ממלחמה על הפרוגרמינג. זה עבד להם לפני כמה שנים עם אלמוג בוקר, אז שלא יתחילו לי עם האגו עכשיו. אתמול זה הם, היום זה אנחנו, מחר שוב הם, עוד מעט יש מלחמה בצפון, שיתחילו לעייף את אלי לוי כבר מעכשיו. זה הסירקל אוף לייף. ושימו לי את סטיינמן בפאנל של אולפן שישי, שיביא את הכותרת שלו ראשון מבחינתי.

תגיד, הוא לא שמאלני בטעות, סטיינמן, נכון? שלא יחזור אלינו כמו בומרנג. לא לא, אל תשאל אותו ישירות, תגשש מסביב, תנסה אולי לראות מה הווייבּ כלפיו בעמוד של הצל. ואם אתה לא מצליח לגלות, תגיד לי ואנסה לברר. בקיצור, שיפתח את האולפן בשישי. אני רוצה לראות שאמנון יגיד משהו. 20 שנה הוא מתחיל לא משנה מה הוא מביא, אז פעם אחת שיתחיל מישהו אחר, מה קרה? אני רוצה את סטיינמן בפאנל לשני הברייקים הראשונים ואז כתבת סיכום שבוע שלו בין תושבי העוטף. לא כבד מדי. ושיכניסו את התקפת הצחוק שלו בהתחלה ועוד פעם ממש בסוף.

היו ימים קשים, בואו נעשה קצת שמח.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook