fbpx

אבי וייס, גולן יוכפז, ברוך שי // מנהלי חברות החדשות

0

אבי וייס, גולן יוכפז, ברוך שי. השמות האלה אומרים מעט מאוד לציבור, אבל הם, מנהלי חברות החדשות בטלוויזיה, קובעים במידה רבה על מה נדבר, איך נרגיש ומה נכתוב מחר בפוסטים. מה שלא פחות חשוב לעורכי מהדורות החדשות של ערוצי הטלוויזיה הגדולים בישראל זה פן אחר של התפקיד. הם אחראים, במידה לא מבוטלת, על הכנסות הערוצים שלהם. זו תהיה תחרות מדממת.

המבחן הגדול ביותר עומד בפני גולן יוכפז. מחברת החדשות של ערוץ 10 ימצא את עצמו במקום חדש. רשת נפרדת מחלקה בחברת 'החדשות' (לשעבר 'חדשות 2') לטובת המתחרה השכנה מרמת החי"ל, קשת. קשת, כך נראה, מתחזקת. כ־20 אחוזי הרייטינג של המהדורה, שעכשיו מתחלקים בין רשת וקשת, יכולים לכאורה לעמוד כולם לרשותה. יוכפז וחטיבת החדשות שלו, עוד מעט ברשת, יצטרך לתת תשובה.

המשימה כבדה. מהדורת חדשות היא התמכרות יומית שקשה מאוד להחליף באחרת. אם כל צופי המהדורה יעברו בשעה שמונה לקשת, רשת תיוותר רק עם אחוזים בודדים של רייטינג, אלה שיוכפז קיבל בערוץ 10. אם הרייטינג, זה שהיה מורגל לו ב־10, לא יוכפל מיד, יעופו הרבה ראשים. קודם של כתבים ועורכי משנה, ואם זה לא יעזור, יתמקדו שם בראש שלו.

אוהבים לדבר על רביב דרוקר, שבגללו, טוענת הקונספירציה, ביבי בכלל יצר את רעידת האדמה בשוק הטלוויזיה. כצפוי, ערוץ 10 נקבר בהריסות. אבל דרוקר הוא מגנט רייטינג. מקומו בטוח. הבעיה שם היא אסופה של לא מעט כתבים בינוניים ומטה, אשר משום מה סיגלו לעצמם נפיחות וחשיבות עצמית. עד עכשיו הם הצדיקו בעיני עצמם את הרייטינג הירוד בהשתייכות לקבוצת תחתית. מה ליאו מסי יכול לעשות עם נבחרת פח. עכשיו מגיע גם המבחן שלהם. לפניהם ואחריהם יש רייטינג של ערוץ 2. לא תמיד כמו זה בקשת, אבל זה תמיד קרוב, ולפעמים גם יותר. יש להם על מה לרכוב.

מצד שני, אם יוכפז יצליח, אם הרייטינג בין שתי המהדורות ידמה לזה שנמדד כל יום על כפות המאזניים של שני הערוצים, ייאלץ אבי וייס, מחברת החדשות של קשת, להתחיל עם מקצה השיפורים הגדול. בינתיים, כנראה, הוא רק מתוכנן בחשאי. זה יהיה בדיוק כמו במשחקי הכדורגל. תפקיד מול תפקיד. כתב מול כתב. מגיש מול מגיש.

המהדורות של קשת ורשת מוכרחות להיות דומות. הן נאבקות בדיוק על אותו קהל רחב. מי שיוכל לנצל את זה הוא ברוך שי, מנהל החדשות בתאגיד כאן 11. דווקא שם, בערוץ הקטן, נוצרת הזדמנות בידול חזקה, כזו שהייתה פעם לערוץ 10. קצת מחתרתי, קצת חתרני, ומאוד שונה. כדי שזה יקרה, על האנשים בתאגיד לשכוח ולהתעלם מוותיקי הצופים של הערוץ הראשון. אם ינסו להסתגל אליהם, ייעלמו מהר, יחד איתם. רק אם יפנו לצעירים, יש להם סיכוי.

.

לרשימת המשפיעים המלאה >

רוצים לקבל את גיליון המשפיעים המלא עד הבית? לפרטים ומבצעי מנויים – השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם >

.

צילום: מוטי מלרוד, אייל טואג, 'הארץ', מיכל צוקר בכור

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook