fbpx

משבר בהייטק? לא ממש – המשרות החמות של 2023

0

שנת 2022 הביאה איתה מגוון רחב של תחזיות אימה לגבי העתיד של תעשיית ההייטק במשק הישראלי אך כמו כל דבר אחר בחיים, לרבות כאשר מדובר על שוק עמיד ורחב כמו הייטק, משברים הם דבר בלתי נמנע. יחד עם האמור, ניתן לומר בצורה חד משמעית כי למרות כל המשתמע – שנת 2023 מסתמנת בתור שנה של צמיחה והתחזקות בתעשיית ההייטק שכן, עליכם לזכור כי בכל זאת מדובר על אומת הסטארט אפ העולמית. במילים אחרות – חשוב להבין כי ככל שהעולם מתקדם, כך למעשה ההסתמכות של כלל האזרחים בטכנולוגיה עולה משמעותית ולכן, קריירה בתעשיית ההייטק עדיין נחשבת לבחירה חכמה, בטוחה ומתגמלת במיוחד. על כן, למרות כל הירידות והעליות המתלוות אל חוסר הוודאות הנובע מהמצב הכלכלי בעולם כולו, ניתן להניח כי הענף עדיין ימשיך להתפתח, לצמוח ולהוביל.

משבר שהוא לא משבר

מיותר לציין כי לצד גלי הפיטורים שניתן לראות בתעשיית ההייטק ניתן להבחין בצורה נרחבת במחסור הבולט במהנדסים שכן, בחיפוש קצר אחר הביטוי "דרושים מהנדס תוכנה" בגוגל, תוכלו להבחין במגוון רחב של חברות שונות המחפשות אחר שירותיו של המהנדס הבא בצוות שלהן ומרביתן, עושות זאת ללא הצלחה. על כן, בניגוד לדעה הציבורית הרווחת אשר סבורה כי מדובר במספרים גדולים במיוחד, חשוב לזכור כי עדיין חסרים מעל ל-14 אלף מהנדסים בשוק ההייטק ובמילים אחרות – העובדים עוברים מחברה אחת לאחרת. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מודעות דרושים מהנדס תוכנה הן לא המודעות הנפוצות ביותר ללא סיבה שכן, מדובר על הליבה של ההייטק אך יחד עם זאת, חשוב לזכור כי קיים מחסור גם באנשי מקצוע אחרים, אך מחסור קטן יותר. כמו כן, עדיין ניתן להבחין במגוון חברות רחב שגייסו כסף בשוק, בעוד כי שנת 2022 הייתה השנה המובילה השנייה בגודלה בתחום הגיוסים.

משרות ההייטק המובילות לשנת 2023

כפי שוודאי כבר הבנתם, גם אם קיים משבר מסוים, ישנם לא מעט משרות לא מאוישות בתעשיית ההייטק, המשרות המבוקשות ביותר בהייטק, כאלה שגם בימי משבר הביקוש להן הוא גבוה, ביניהם:

  • סייבר ואבטחת מידע – יחד עם השנים הפכה הטכנולוגיה למפותחת יותר ויותר ונראה כי אנו עומדים בפני מגמה עלייה שלא מראה סימני נסיגה בעתיד הקרוב לעין. אולם, ככל שהטכנולוגיה משתפרת, כך למעשה גם מתייעלות הדרכים השונות למצוא בה פרצות אבטחה כאלו ואחרות. במילים אחרות – פושעי הסייבר וההאקרים השונים הופכים לחכמים יותר מיום ליום, בזמן שאף ארגון לא מעוניין לקחת את הסיכון הטמון בחשיפת המידע שלו. בעידן טכנולוגי שכזה, ניכר כי אחד מהנכסים היקרים ביותר עבור כל ארגון הוא המידע בו הוא מחזיק. כל אלו הופכים את הביקוש לתפקידי ניהול רשתות ואבטחת מידע לגבוהה במיוחד, כך שבמידה ומדובר על המקצוע שעליו שמתם עין, אף משבר לא אמור לעצור אתכם.
  • בדיקת תוכנה QA מיותר לציין כי העידן הטכנולוגי התקדם משמעותית בחלוף השנים האחרונות שכן, ככל שהדרישה לתחומים שונים כמו פיתוח WEB וכן גם מוצרים דיגיטליים מגוונים שהתפתחו עם הזמן עולה, כך למעשה קיים הצורך בבקרת איכות של אותם המוצרים והשירותים. על כן, בודק התוכנה למעשה הוא איש המקצוע שמוודא כי אכן מדובר על שירות או מוצר שבוצעו בצורה נכונה ומדויקת.
  • שיווק דיגיטלי – ניתן לומר בצורה חד משמעית כי תחום השיווק הדיגיטלי הוא תחום נפוץ שכולם מכירים, ולא בכדי. על כן, אנחנו נחשפים פעם אחר פעם למגוון רחב של תכנים שיווקיים שונים ברחבי הרשת, בין אם מדובר על קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובין אם מדובר על פרסום אורגני באתרים. במילים אחרות – אנחנו כגולשים מחפשים מדי יום אחר ביטויים כאלו ואחרים באינטרנט, בעוד כי תפקידם העיקרי של המשווקים הינו לדאוג כי אותו מוצר או שירות אותו הם מעוניינים לשווק אכן מופיע בראש רשימת החיפוש לאחר הזנת ביטוי רלוונטי לאותו תחום. בעידן התחרותי של היום, מיותר לציין כי הצורך בשיווק דיגיטלי הוא חובה שכן, נוכחות דיגיטלית בעידן המודרני של היום מהווה פרמטר חשוב במיוחד במגוון אפיקים רחב.
  • מנתחי מערכות ומנהלי פרויקטים – ניהול פרויקטים הוא למעשה התפקיד שמאפשר לחברה לראות את התמונה הגדולה בצורה ברורה הרבה יותר וכתוצאה מכך, להבין את הפרויקטים ולעמוד ביעדי החברה בצורה מקצועית ומדויקת הרבה יותר. כמו כן, במהלך ניתוח מערכות המידע, תפקידם העיקרי של מנהלי הפרויקטים הינו לוודא התאמה של מערכת המידע לארגון וכן גם למשתמשים. כמו כן, מחקרים שונים בתחום מעלים כי הצורך של הארגונים השונים תחת תפקידי מנהלי פרויקטים ימשיך לגדול יחד עם חלוף השנים ובהתאם לההערכות השונות, עשרות מיליוני משרות למגוון מקצועות בתחום ניהול הפרויקטים יהיו נגישות עד לשנת 2027 והלאה שכן, לא מדובר בצורך מקרי.
  • מהנדסי תוכנה – כאמור, מודעות דרושים מהנדס תוכנה הן מודעות נפוצות במיוחד שכן, נכון לשנת 2023 מדובר על מקצוע ההייטק היציב והמבוקש ביותר בשוק הישראלי והעולמי. זאת בעוד כי הכמות הגבוהה של המערכות והשפות השונות לוקחות חלק ניכר בצורך הלא נגמר של תעשיית ההייטק במהנדסי תוכנה.
  • אנשי DevOps לא סתם ניתן לצפות בביקוש נרחב למקצועות ההייטק המשתייכים אל עולם ה-System, לרבות כאשר מדובר על תחום ה-DevOps. זאת בעוד כי במהלך השנים האחרונות, הפכו מקצועות ה-DevOps להבטחה גדולה בתעשיית ההייטק שכן, העלייה נובעת ברובה מהמעבר הדרסטי לשימוש בתשתית ענן. למעשה, תפקידם של אנשי ה-DevOps הוא לחבר בין שני תחומים שהיו נפרדים קודם לכם: אופרציה ופיתוח. משכך, אין הדבר מפתיע כי הימצאותם בנקודת ההשקה בין התחומים היותר מבוקשים מקנה להם יתרון משמעותי בתעשיית ההייטק.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook