fbpx

מה חברת השמה יכולה לעשות בשבילך

0

אם אתם מנהלים חברת הייטק או מנהלים חברת ניקיון, אתם מכירים את הצורך לגייס עובדים איכותיים. מעסיקים שמגלים את היתרונות בעבודה עם חברת השמה בוחרים לגייס כך עובדים.

 

יתרונות של חברות השמה:

  1. סינון ראשוני של מועמדים

חברת ההשמה מפעילה הליך סינון ראשוני לפני העברת פרטי מועמד למעסיק. במקום שהמעסיק יצטרך לנבור במאות קורות חיים, אולי לפספס בטעות כמה ולקרוא מאות מכתבי הקדמה גנריים ישנם אנשים שכל תפקידם הוא לעשות בדיוק את זה. לאחר שהם יקראו את כל קורות החיים, הם יסננו אותן בתהליך קפדני ומדויק במהלכו יתייחסו לפרמטרים כמו הניסיון התעסוקתי, התאמה לתרבות הארגונית, התאמה אישיותית לאופי התפקיד, לצוות המנהלים ועוד. רוב החברות גם מקיימות פגישות, או לפחות שיחות טלפון או זום עם המועמדים כדי להכיר אותם באופן יותר אישי. חשוב לזכור שלא מדובר רק בסינון של איכות אלא גם בחיסכון של מאמץ וזמן רב שניתן להפנות למשימות יותר דחופות.

2.גישה גם לאנשים שלא מחפשים עבודה באופן אקטיבי כרגע

רוב האנשים במאגר המועמדים של חברת ההשמה לא מחפשים עבודה באופן אקטיבי. יכול להיות שהיה להם בעבר פרופיל פעיל באתרי דרושים ובוודאי בלינקדאין, איך אין זה אומר שהם מתעדכנים באתרים אלה מדי יום או בכלל. הדרך להגיע אליהם היא באמצעות פניה למועמדים שהיו בקשר עם חברת ההשמה בעבר, או באמצעות הרשתות החברתיות. באופן זה יכולה החברה לאתר מועמד בשביל המעסיק ולראות האם ניתן לגייס אותו (אולי באמצעות תוספת שכר, אולי במקרה הוא חושב להחליף משרה).

3.אפיון המשרה עבור המעסיק

בגלל אופן העיסוק האינטנסיבי והיום יומי בשוק העבודה על מגמותי, רמות השכר שלו, אפיוני משרה נעשו כבר והכישורים הנדרשים, נצבר מידע רב אצל חברות ההשמה. את הידע והניסיון האלה ניתן לנצל על מנת לגבש פרופיל מדויק ככל האפשר למשרה.

איך לזהות חברת השמה טובה?

חברת השמה טובה פועלת כמו זרוע גיוס של הארגון ששוכר אותה. מטרת החברה היא לחסוך למעסיק משאבים כמו זמן, כסף ואנרגיה על מנת שיוכל להשקיע אותם במקומות אחרים, תוך כדי ייעול תהליך חיפוש העובדים. על המעסיק להרגיש שיש הקשבה ושיתוף פעולה באפיון המשרה. ישנן חברות שאף יגדילו לעשות וילוו את העובד ואת המעסיק לתקופה של שלושה חודשים אל תוך ההשמה. ישנן חברות המאפשרות ליצור מסלול הכשרה משותף יחד עם החברה שמחפשת עובדים בתחומים הרלוונטיים וכך לגייס בבת אחת כמות גדולה של עובדים מיומנים שהוכשרו לצרכיהם (פחות נפוץ בהשמה להייטק). או למשל במקרים של צורך לגיוס עובדים מהיר, חברה שפועלת לפי האינטרס המשותף ולא מושכת את התהליך על מנת "לסחוט" עוד חודש של ריטיינר.

לסיכום

חיפוש עובדים דרך השמה אינו רלוונטי רק לחברות הייטק אלא לכל תחום שבו יש צורך של גיוס מהיר של עובדים אחרי הכשרה. חברת השמה טובה היא כזאת שמלווה את התהליך מתחילתו ועד שלושה חודשים לאחר ההשמה עצמה וחוסכת זמן כסף והתעסקות לארגון שמחפש עובדים.

 

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook