fbpx

איך ניגשים למכירת מטבעות זהב 21 קראט

0

קביעת ערך של מטבע שאינו נמצא בשימוש ככסף פיאט (כסף לרכישת דברים, של הבנק המרכזי – כמו השקל או הדולר) נעשית בכמה דרכים. מכירת מטבעות זהב 21 קראט זה תחום עיסוק של המוני אנשים בעולם, אנשים המתמחים בכך. ערך הזהב הוא דבר שמשתנה מיום ליום, ונקבע מחדש פעם אחר פעם. אותו הזהב יכול לעלות היום X ומחר X פלוס 100 או מינוס מאתיים. אבל בסופו של דבר? הערך רק עולה ועולה!

הסחר העולמי במטבעות מתבצע בעיקר על ידי אספני מטבעות, אנשים או עם תשוקה אמיתית לאספנות (כמו אספני הבולים, אספני האמנות ושאר חובבי האספנות), או על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בתור מתווכים בין האדם הרגיל לבין אספנים. בנוסף אנשים רבים, כמוך כמונו, אשר משקיעים כסף בזהב בשביל חיסכון ושמירה על ערך.

מה חשוב שתדעו על מכירת המטבעות שלכם?

הדבר הראשון והחשוב ביותר לצורך מכירה (וקניה) של כל דבר, ובטח של מטבעות זהב, זה היכולת לוודא את הערך של המטבע, בצורה מדויקת לגמרי. מכיוון שערך הזהב עצמו משתנה מיום ליום, יש כמה וכמה פרמטרים שכדאי להכיר.

ישנו מונח בעולם הכסף והזהב, מונח הנקרא בוליון. הבוליון הוא בעצם מטיל או מטבע זהב, שעשויים מהצורה הטהורה ביותר של המתכת.בסופו של דבר, כלומר זהב טהור. ערכם נקבע על ידי אלו:

  1. ערכו הנקוב של הבוליון – מעין ערך מינימום של המטבע או המטיל. קחו בחשבון שזה לא מחירו הסופי של המטבע שברשותכם, אלא רק מעין רף מינימלי מתחתיו לא יורדים כך או כך.
  2. תאריך הטבעה – מטבעות, בטח ובטח מטבעות עתיקים לאספנות, מקבלים ערך מוסף מתאריך ההטבעה שלהם. אם מדובר בחפץ אספנות מקורי, מטבע שהוטבע בעבר הרחוק, מן הסתם הערך שלו יעלה.
  3. כמה המטבע נדיר – כמו בכל שוק, גם שוק הזהב נע ונד לפי הביקוש וההיצע, וכאשר משהו נדיר יותר, ערכו עולה. אם תפוצת המטבע שלכם נמוכה יחסית, ערכו יהיה גבוה יחסית.

עוד מונח שחשוב להכיר: רמת שחיקה

כמו כל מוצר, גם בשוק המטבעות מצבו של המוצר משפיע ישירות על ערכו. תארו לעצמכם שהייתם ניגשים לקנות רכב יד שניה – הרי ככל שהוא שמור יותר, ללא בלאי, ללא תקלות, הכול עובד – כך המחיר יהיה גבוה יותר. זה לא שונה בעולם המטבעות, או לפחות לא שונה מאוד.

מצבו של המטבע, עד כמה הוא שחוק, ישפיע ישירות על ערכו, בטח כאשר מוכרים אותו לאספנים. בעוד שסוחר זהב קר מזג יבקש ויציע תמיד ערך לפי טוהר (קראט), הרי שבהקשר של מכירת מטבעות זהב 21 קראט, הערך שלהם נקבע לא רק מכמות וטוהר החומר, הזהב, אלא גם מערכם הייחודי כמטבעות. רמת השחיקה היא פרמטר חשוב מאוד, בעיקר לאספנים שסוחרים במטבעות.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook