fbpx

משפיעים 2020 | יוסי דורפמן | כוח התחקיר העצמאי

0

ההסתה משתוללת, אנשי שמאל ופעילי מחאה נגד ראש הממשלה מאוימים על בסיס שעתי, וכשנדרש נתניהו עצמו להגיב, חוזר המסר השחוק: מגנה כל הסתה, אבל איפה אתם כשזה נוגע אליי? אני ראש הממשלה המאוים ביותר. הוא שולף פוסטים נגדו, התקשורת מציגה, נותנת במה מלאה לדבריו, ויאללה, צריך להספיק את כתבת "היוונים מחכים לתייר הישראלי".

חלק מהעיתונאים משתמשים ברשתות החברתיות, בעיקר בטוויטר, כדי להביא חומרים שנשארו על רצפת הליין־אפ. אבל אלה טובעים בדרך כלל בין מצרי הפוזיציה, בגלים הסוערים של קטטות חסרות תכלית שמשקלן לייקים ריקים.

ואז מגיעים אנשים בדמותו של יוסי דורפמן. עיתונאי לשעבר, מומחה דיגיטל ויועץ כיום – וגם עדיין עיתונאי. עצמאי. את ניסיונו דאז ואת הידע שלו היום הוא רותם לתחקירי רשת מושקעים. כך הוא חושף פרופילים מזויפים שנרקחו בגסות ומשרתים נרטיבים פוליטיים אלימים. כך הביא מידע שלא מצא את מקומו בתקשורת, כמו במקרה מאבק הגז, כשהוא מעובד וידידותי למשתמש. אף גוף תקשורת לא משלם לו, אבל רבים מהם מתחילים להתייחס אליו, ואל נוספים שמתמקצעים לאט־לאט בפרקטיקה הזו. סביב דורפמן כבר יש צוות מתנדבים ופעילים, שלומדים את הנושא ועושים בדיוק את מה שהמדיה המסורתית לא עושה – מנפים את הפייק מן האמת. מציגים את המציאות, ולא מחפשים את הקליק בייט. לא כפופים לשיקולי רייטינג, ללחצים פוליטיים ואחרים, לאיזון הבלתי קדוש שלעיתים הופך מחוזות רבים מדי בתקשורת לבדיחה עצובה. דורפמן וחבריו עובדים עבור האמת. זוהי בשורה גדולה, שרק תתעצם, אל מול זירת הקקופוניה ששוכחת לעיתים את שליחותה הבסיסית ביותר.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook