fbpx

גם לך מגיע!

היציאה לפנסיה הינה אתגר משמעותי, לא פחות משינוי מקצוע, אלא שכאן אתה הבוס: אתה צריך להגדיר יעדים, להציב מטרות ולתכנן לו"ז עסקי וחברתי

0

מתוך צורך זה מושק בימים אלה מיזם חדש ובלעדי "פרישה בקליק" המציע למתקרבים לגיל הפרישה, לתכנן באופן מעשי את העתיד האישי והכלכלי שלהם ואף מעניק להם מעטפת חברתית תומכת לאחר הפרישה. נפגשנו עם היזמים וחזרנו עם תובנות | אסי פרידמן 

הפרישה מחוללת שינוי עמוק בחיי האדם, על סף השינוי יש המחכים בציפייה להגשים את חלומותיהם שנדחו עד שיצאו לפנסיה, אחרים בטוחים שייהנו מהחופש; ילמדו, יעזרו לילדים עם הנכדים וימצאו תחומי עניין, רבים פשוט "הולכים לאיבוד". המעבר החד מסדר יום פעלתני ויעיל לאי עשייה מהווה גורם לדיכאון ולמתח במשפחה והראיה היא ששיעור הגירושין עולה ותחושת הערך  העצמי נשחקת.

את המיזם הקימו ליבת קמפלר ואלי יוניאן, בעל BA בפסיכולוגיה ותלמוד שפרש אחרי עשרות שנות עבודה בחברות ביטוח ,וכיועץ ארגוני בצבא ,החליט לרתום את הניסיון שלו ואת הידע העצום שצבר במערכות, למען מגזר הפנסיונרים. ליבת קמפלר גרונטולוגית פיננסית מוסמכת, סוכנת ביטוח מורשית ויועצת מס מוסמכת, מומחית פרישה  CFPובעלת BA בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, מביאה למיזם את מגוון עולמות הידע שלה ויחד הם מציעים לחברי קהילת "פרישה בקליק" את כל צרכיהם; החל מהכנת תוכנית עסקית ומינוף כספי ועד קהילה חברתית פעילה עם שפע פעילויות חברתיות, פנאי ולייף סטייל, בשילוב ליווי  NLP לגיבוש מטרות והטמעת דפוסי התנהגות.

מה מיוחד בהכנה שלכם לפרישה?

ליבת: "יועצים פנסיוניים רבים נוהגים להפנות את לקוחותיהם לסוכני הביטוח  שהם בתורם מפנים לרו"ח ויועץ מס, איסוף המידע והטיפול מועבר באופן מקוטע על ידי הגורמים השונים, וחוזר חלילה.  במיזם "פרישה בקליק" מקבלים החברים  מעטפת המטפלת בכל ההיבטים, אנחנו יודעים למנף את הכסף  ולהגדיל את הפנסיה העתידית, לאתר הקלות במיסוי ולמצוא פטורים, להביא לידיעת הפורשים מכלול של הטבות, שלא ידועות לציבור הרחב ומגיעות להם כחוק וגם לסייע במימושן."

המיזם שיוצא לדרך בימים אלה, נועד ליצירת קהילה חברתית תומכת של פנסיונרים  –  החברים יוכלו לתכנן את חייהם הכלכליים במציאות החדשה, להרחיב את חיי החברה, להשתתף בפעילות ספורטיבית, לחלוק תחומי עניין, להאזין להרצאות להשתתף בחוגים, בטיולים משותפים , ואף לקבל הטבות מעסקים באזור מגוריהם.

לייף סטייל – לא רק לצעירים 

גם פנסיונרים שלא משתייכים לעשירון העליון החברים בקהילת "פרישה בקליק" יוכלו ליהנות משפע של הצעות גם בתחום התרבות והלייף סטייל. ההשתתפות בפעילויות המגוונות תתאפשר בתשלום סמלי .

ליבת קמפלר

ליבת קמפלר

טרום פנסיונרים 55-65

ליבת מקווה שהדור הצעיר יבין שתכנון הפרישה צריך להתחיל כבר בגיל צעיר.

בעשור לפני הפרישה היא ממליצה: "זה הזמן להתחיל להתכונן לפרישה בהיבט הפיננסי. לערוך בירור מעמיק ובדיקת כל האופציות שיכולות למקסם את הפנסיה העתידית שלכם,ומניסיוני הרב אני ממליצה לכם לא להסתמך על  "טיפים" מחברים ואנשים לא מקצועיים, כפי שלא הייתם הופכים את החברים שלכם לרופאים שלכם, כך חשוב שתתנו רק למומחים בתחום "לתפור" לכם את "חליפת" הפרישה האישית שלכם. לדוגמה; מעבר לחברה שגובה דמי ניהול נמוכים יותר, חברה שנותנת מקדמים טובים יותר לחישוב הפנסיה, מציעה יותר כיסויים ביטוחיים המשולמים מתוך הפנסיה או חברה שתיתן לנו יותר עבור הכסף שלנו. שצוות מקצועי ילווה אתכם לאורך כל ההליך, מול חברות הביטוח/פנסיות, מס הכנסה ,ביטוח לאומי, ומעסיקים בהווה ובעבר. מדובר בהליך שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף."

יצאתם לפנסיה

פנסיה היא הכנסה שחייבת במס,  ויש עליה "פטורים". הפטור על מיסוי מהפנסיה לנשים הוא מגיל  62 ולגברים מגיל 67  "אחת העצות השגויות שמקבלות נשים" אומרת ליבת  "היא 'לא לגעת בפנסיה עד שאת מפסיקה בפועל לעבוד. להיפך, אני ממליצה מאד למי שיכולה לפרוש ולקבל את הפנסיה ולהמשיך לעבוד, לעשות זאת. על ההכנסה מהעבודה (עד סכום מסוים)  יש לה פטור ממיסים, זכויותיה נשמרות וכן ההכנסות. לדוגמה לקוחה שלי שבגיל 62 צברה בקרן הפנסיה שלה 600,000 שקלים והיא יכולה לקבל פנסיה בגובה 3,000 שקלים בחודש פטורים ממס.  36,000 שקלים בשנה לעומת ה'רווח' שתקבל מהשארת הכסף בקופה שיעמוד על כ 4% ריבית ויסתכם ב 24,000 שקלים"

דוגמה מרגשת נוספת מהתקופה האחרונה; לקוח שהינו פנסיונר בן 72 שממשיך לעבוד כשכיר ובמקביל מקבל פנסיה, הגיע לטיפולנו והצלחנו להשיג לו החזר ממס הכנסה בגובה  71,500 שקלים."

טיפ לסוף השנה

"לקראת סוף השנה כדאי שתדעו על החזר מס שמגיע לבני למעלה מ-70 ורבים כלל לא מודעים לו –  סעיף 125 ד'  לפקודת מס הכנסה מאפשר לאדם יחיד או לזוג לקבל חזרה מס מרווחי הון אין חובת פדיון בפועל, ניתן לבצע הליך "מכירה רעיונית" לפני תום השנה 2021 וההחזר יכול להגיע ל 4,170 שקלים לזוג וכ-3,390 שקלים ליחיד.

לרגל השקת המיזם  "פרישה בקליק"  ההצטרפות למועדון חינם

חייגו *2372 ובאתר https://prisha4u.co.il

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook