fbpx

נדלקה לכם נורה ברכב? מתי לרוץ למוסך?

0

הדבר שהכי יכול להלחיץ נהג ברכב, יותר מפנצ'ר בגלגלים או משהו דומה לכך, זו כמובן נורה שנדלקת ברכב. ולמה אנשים כל כך נלחצים מזה? מהסיבה שהנורה מתריעה שמתרחשת תקלה באזור מסוים ברכב, אך אין לנהג באמת מושג מה התקלה. אז כדי להוריד קצת את הלחץ, בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על הנורות השונות ומה כל אחת מהן אומרת.

נורה עם שני פסים מפותלים – הנורה עם שני הפסים המפותלים אינה מודיעה על תקלה, אלא שהכביש שאתם נוסעים בו עכשיו מאוד חלק ולגלגלים אין אחיזה מספיק טובה על הכביש. הנורה הזו בדרך כלל נדלקת כשיש שמן על הכביש או מים או כל דבר שעשוי לגרום למצב של החלקה על הכביש. לפעמים הבעיה טמונה בגלגלים שחוקים שכבר אין בהם חריצי אחיזה. בדיקת גלגלים והחלפתם יכולה להיות פתרון מצוין.

נורת מנוע – כשנורת המנוע נדלקת, סימן שמשהו מתרחש באופן לא כשורה בתוך המנוע. אין זה אומר שהלך המנוע, אלא שמשהו בתוך המערכת לא עובד כראוי וזה יכול להיות גם משהו ממש קטן. אם נדלקה לכם נורת מנוע, אל תהיו בלחץ, אך כן סעו מיד אל מוסך בירושלים כדי לבדוק מה הבעיה. אין זה אומר כלל שהמנוע שלכם הלך, אך זה כן דורש בדיקה.

נורת מד חום – נורת המדחום היא נורה המעידה כי יש חום בתוך המנוע שנובע מבעיה מנוזלים ברכב. יכול להיות שיש נזילה ברדיאטור או שאין מים. הדבר הנכון לעשות הוא לעצור בצד, לחכות שהרכב יתקרר ולבדוק מה מצב המים. מלאו מים, חכו ותראו האם הנורה מפסיקה. אם לא, שימו מים וסעו למוסך הקרוב. חשוב מאוד לחכות שהרכב יתקרר כי המים עשויים להיות רותחים וזה מאוד מסוכן.

נורת שמן – נורה שמעידה שחסר שמן כתוצאה מנזילה או שפשוט לא מילאתם בזמן. יש למלא מיידית שמן כי זה פשוט הורס את המנוע אם חסר או שאין. ההמלצה של יצרני הרכבים היא לבדוק שמן ומים אחת לשבוע ולדאוג לביצוע של טיפולים במוסך אחת לשלושה חודשים לצורך מילוי שמנים ונוזלים שהכרחיים עבור הרכב.

נורת כריות אוויר – כריות האוויר שומרות עליכם בזמן תאונה. אם יש בעיה בכריות האוויר או שהן בוטלו, תידלק לכם נורת כרית אוויר. יש ללכת למוסך ולברר על מצב כריות האוויר ברכב. כמו כן, אם יש בעיה בכרית, לרוב לא תעברו טסט.

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook