fbpx

כיצד חברות BI משנות את כללי המשחק?

0

בימנו, כמעט לכל אדם יש מכשיר סלולרי שמאפשר לו לגשת לכל נתון שנחוץ לו בכל עת. כל אדם מייצר דאטה, בין אם מדובר על חיפוש פעיל ובין אם מדובר על יצירת קשר עם חברות עסקיות למטרות שונות. כיצד ארגונים יכולים למנף את הדאטה המצטברת בשרתי הנתונים ולהוביל תהליכי קבלת החלטות מטיבים יותר? התשובות כאן בכתבה.

מערכות BI מאפשרות לכם למנף את הנתונים בעיתוי הנכון ובהקשר המתאים.

ארגונים הנעזרים בשירותי חברות BI לצורך הטמעת מערכות BI, בפרט אלו מהדור החדש, יוצרים את התשתית שתסייע להם להחליט החלטות בתהליך יעיל ומהיר. מערכות ה-BI מהדור החדש, הן לרוב מוצר מדף מובנה הניתן להתאמה למודלים העסקיים, שמאפשר לכל משתמש בארגון להפוך לחקור נתונים בכוחות עצמו. המערכת שבנויה על פלטפורמה אינטרנטית, מתממשקת אל אינספור מקורות מידע, פנים וחוץ ארגוניים, מעבדת את הנתונים ומציגה אותם בהקשר המתאים לשאלה העסקית. בדרך זו משתמשי המערכת שואלים שאלה, ממש כפי שמקלידים שאלה במנוע חיפוש, ומקבלים את הנתונים המקושרים בהקשר ישיר או עקיף לשאלתם מבלי שהם עוברים בין מסכים שונים, מרכזים נתונים מאינספור מערכות בקובצי אקסל או עוסקים בהפיכת הנתונים לטבלאות, לגרפים ולתרשימים – שכן המידע המוצג להם במערכת כבר מפולח ומנותח באמצעות תרשימים וגרפים המקלים על קריאת הנתונים ומאפשרים למסקנות "לקפוץ" אל העין.

מערכות BI מאפשרות לחקור שאלות עסקיות בקלות.

נניח, ויש לכם עסק המוכר קורסים למוסדות לימודיים מרחבי העולם, המוצר שלכם דיגיטלי, יש לכם מאגר של אלפי לקוחות שמחדשים את המנוי מעת לעת, ואתם רוצים לבחון את יעילות השירות ולמכור יותר שירותים ללקוח. מה אתם עושים? כיצד אתם ניגשים לנתונים? כמה ספריות אתם פותחים לשם כך? אם אתם מנהלים את הנתונים העסקיים באחד ממאגרי המידע המקושרים למערכת ה-BI אתם יכולים לעבוד על מסך אחד בלבד, או לחילופין להחליט החלטות על סמך אנליטיקה מוטמעת בתוך המערכות הארגוניות שלכם, התוצאה – שמירה על קו החשיבה וחיסכון משמעותי בזמן הנדרש לאיסוף הנתונים במקום אחד.

מערכות BI מאפשרות לייעל תהליכים עסקיים.

מנהל המחסן שלכם מדווח שחסר לו מלאי בספירה לצורך כך הוא יוצר קשר טלפוני עם מנהל הרכש, שרשם לעצמו הערה אך שכח, יומיים לאחר מכן מנהל הרכש נדרש לנפק את אותם פריטים שחסרים לפקודת עבודה בייצור או להזמנת מכר. האם התרחיש מוכר? אחד האתגרים המרכזיים לעסקים המתמודדים עם אינספור של פעולות הוא לוודא שהמחלקות מתקשרות זו עם זו באמצעות כלי אחד ובאמצעות מערכת אחת – כך שכל המידע נשמר במקום אחד ונגיש בזמן המתאים, יתרה מכך, אם מתרחש אירוע שעשוי לפגוע בשרשרת האספקה, בעל התפקיד המתאים יהיה מיודע על כך באופן מיידי. מערכות BI שפותחו על ידי חברות BI כוללות בין היתר מערכת התראות חכמה, ששולחת התראה לטלפון הנייד של בעל התפקיד המתאים עם התרחשות של "טריגר" עסקי לדוגמה: שינוי מגמה בהיקף מכירות, האטת קצב בהשגת יעד עסקי, הגעה ל"קו אדום" במלאי הפריט, הצטברות מהירה של קריאות שירות בקצב לא סביר וכן הלאה. כשבעל התפקיד מיודע בזמן אמת על האירוע החריג הוא יכול להגיב במהרה, למזער נזקים ולשמור על רמת השירות, שאליה הארגון שואף.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook